Dzięki wynikom panelu, zrealizowanego przez UPC Polska, wiemy, co motywuje, inspiruje i pomaga kobietom w osiągnięciu sukcesu zawodowego. Zbliżający się Tydzień Przedsiębiorczości, który rozpocznie się 14 listopada, może zainspirować nas do podjęcia nowego wyzwania biznesowego.
Kobiety chcą być niezależne i realizować swoje pasje w pracy
Decyzja o uruchomieniu samodzielnej działalności nie jest łatwa, ale postawienie wszystkiego na jedną kartę to domena kobiet, które dążą do zawodowej niezależności . Wyniki badań wykazały, że dla wszystkich badanych osiągnięcie niezależności jest niezwykle ważnym motywatorem do prowadzenia własnego biznesu, choć w mniejszym stopniu dla męskiej części społeczeństwa (77% kobiety i 68% mężczyźni). Kobiety biorące udział w badaniuuznałyelastyczność godzin pracy , jako istotny czynnik w samorealizacji (55% kobiety i 38%mężczyźni). Jest ona idealnym rozwiązaniem umożliwiającym pogodzenie życia rodzinnego oraz pasji z rozwojem zawodowym. Właścicielki firm, zdecydowanie częściej niż mężczyźni, chcą bowiem wykonywać pracę zgodną z ich zainteresowaniami (55% kobiety i 38%mężczyźni), dlatego ten czynnik zajmuje wysokie miejsce w hierarchii ważności.To dowód na to, że kobiety są bardziej niż mężczyźni świadome swoich potrzeb, a ich oczekiwania względem wykonywanego zawodu są jasno sprecyzowane. P anie ufają w powodzenie swoich przedsięwzięć (61% kobiety i 36% mężczyźni), a aż 89% z nich jest zadowolonych z faktu prowadzenia działalności na własną rękę. Dla porównania tylko 75% mężczyzn odczuwa satysfakcję z kierowania firmą.
„Jak wynika z naszych badań, kobiety są bardziej aktywne w prowadzeniu swoich firm. Panie potrafią lepiej organizować pracę i zarządzać czasem. Wyniki naszego panelu potwierdzają również, że kobiety są bardziej innowacyjne i przedsiębiorcze, niż mężczyźni. Mają wiarę w powodzenie biznesu od momentu jego zakładania, dzięki czemu potem osiągają większą satysfakcję jako niezależni przedsiębiorcy.”– mówi Patrycja Gołos, dyrektor ds. komunikacji, UPC Polska
Komunikatywność i otwartość na nowe technologie idą w parze
Dominującą cechą, wspierającą kobiety w osiągnięciu sukcesu zawodowego jest szeroko pojęta komunikacja . Znacznie częściej i efektywniej wykorzystują nowoczesne kanały komunikacji. Wysoki odsetek kobiet korzysta także z Internetu stacjonarnego (79% kobiety i 37% mężczyźni), natomiast jego rolę, jako najszybszego i bezpośredniego źródła dotarcia do potencjalnych klientów, docenia 25% badanych pań. Mężczyźni, jako skuteczniejsze narzędzie nawiązania kontaktu z klientami postrzegają rekomendacje – 73% mężczyźni i 63% kobiety. Z kolei obecność w wyszukiwarkach, jako jedno z ważniejszych narzędzi dotarcia do potencjalnych klientów uznaje 63% kobiet i tylko 47% mężczyzn. Według badania prawie połowa właścicielek firm, a tylko 23% właścicieli pozycjonuje swoje strony w Internecie. Zportali społecznościowych aktywnie korzysta 23% pań i 16% panów. Ponadto, kobiety częściej korzystają z telefonów komórkowych (97% kobiety i 46% mężczyźni) i stacjonarnych (49% kobiety i 2% mężczyźni).
Jeśli zaś chodzi o obawy towarzyszące zakładaniu własnej firmy to można zauważyć, że dla kobiet mniejszą trudność stanowią czynności administracyjne i skomplikowane formalności (19% mężczyźni i 14% kobiety). To właśnie panie częściej niż panowie korzystają z nowych technologii i udogodnień, w aspekcie załatwiania spraw w e-urzędach korzysta z nich 25% kobiet, a tylko 8% mężczyzn.
„Przedsiębiorcze kobiety są jakby naturalnie zahartowane, albo wręcz wyluzowane: nie reagują nagle, z napięciem czy, siłą – jak mężczyźni – lecz podchodzą do spraw „na dłuższą metę i przetrwanie” co powoduje, że właśnie na dłuższym dystansie życiowym, osiągają więcej satysfakcji oraz potrafią czerpać radość z drobnych postępów lub zdarzeń. To ostatnie, mimo usilnych starań terapeutów, filozofów, ale i coachów, jest dla wielu mężczyzn niestety nieosiągalne…”– podsumowuje Robert Krool, ekspert w dziedzinie przywództwa i przedsiębiorczości.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w 2010 wśród właścicieli firm SOHO z miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. We wrześniu 2011 UPC Polska sfinalizowało zakup spółki Aster, rozpoczynając integrację obu firm. W zasięgu sieci UPC Polska oraz Aster znajduje się 2 608 300 mln gospodarstw domowych w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska oraz Aster mają łącznie 1,493,900 abonentów telewizji kablowej, w tym 584 600 telewizji cyfrowej, 774 800 telewizji analogowej, 750 200 użytkowników internetu i 336 100 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska, właściciel spółki Aster, jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl
Liberty Global, Inc. jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając 18 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 14 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile i Australii. Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 września 2011).