Katowice to centrum polityczne, gospodarcze, kulturalne i naukowe Górnego Śląska, które jest w trakcie intensywnej modernizacji. Jest to najatrakcyjniejszy region inwestycyjny w Polsce, z najdynamiczniej rozwijającym się portem lotniczym i największą strefą ekonomiczną. 55% powierzchni miasta zajmują lasy i inne użytki, a zaplecze konferencyjno-noclegowe, ze znaczącą rolą angelo Hotel Katowice, należy do najbardziej rozwiniętych w Polsce. Te zalety w połączeniu z dogodnym położeniem w Europie, wyjątkowymi atrakcjami turystycznymi, takimi jak zabytkowa kopalnia Guido, dzielnica Nikiszowiec, i bogatą ofertą kulturalną wyzwalają w mieście coraz silniejszą energię spotkań. Jednakże realne oblicze Katowic rozmija się z ich wizerunkiem wśród Polaków. Stolica Górnego Śląska uważana jest za miasto bez wyraźnego charakteru, brudne, senne i kojarzona z górnictwem i przemysłem.
Wiele organizacji, w tym angelo Hotel Katowice we współpracy m.in. z Urzędem Miasta Katowice, prowadzi intensywne działania promocyjne na rzecz odkłamania nieprawdziwego obrazu miasta. Marcin Stańczyk, Kierownik Referatu Promocji UM Katowice, przyznaje: „Partnerska współpraca z hotelem angelo w budowaniu atrakcyjności Katowic jako znaczącego ośrodka przemysłu spotkań od kilku lat przebiega wzorowo. Kolejny już wspólny projekt bez wątpienia pozwoli zmienić opinię o Katowicach wielu osób zajmujących się organizacją wydarzeń.” Tym projektem był event „Discover Silesia”, który odbył się w dniach 2-4 marca 2012 r. Wzięło w nim udział około 90 osób, podobnie jak w zeszłorocznej odsłonie.
Discover Silesia – energia spotkań biznesowych
Katowice mają do zaoferowania wszystko to, co wpływa na atrakcyjność regionu dla turysty biznesowego i organizatora spotkań. „Spotkanie biznesowe na Śląsku? Zdecydowanie tak! Nie można mieć wątpliwości, że Katowice i Śląsk są atrakcyjne dla organizatora i planisty spotkania biznesowego. Łatwa dostępność z kraju i zagranicy, dynamicznie rozwijająca się baza kongresowo-konferencyjna i unikalne na skalę europejską miejsca oparte na tradycji industrialnej wpływają na wyjątkową atrakcyjność naszego regionu. Mogą zachwycić każdego turystę, także tego biznesowego.” – przekonywał Krystian Gryglaszewski z Convention Bureau Katowice. Tą energię spotkań widać już dzisiaj. Poczuli ją też uczestnicy eventu „Discover Silesia” organizowanego po raz drugi przez angelo Hotel Katowice we współpracy z Urzędem Miasta i Convention Bureau Katowice. Jego ideą jest promocja Katowic jako doskonałej destynacji eventowej i przedstawienie oferty konferencyjno-eventowej miasta. Katowice z jednej strony oferują wiele nieodkrytych miejsc, a z drugiej dynamicznie zmieniają swe oblicze. Dlatego każda kolejna impreza „Discover Silesia” prezentuje inne, starannie wybrane ciekawostki. W tym roku 90 meeting plannerów miało okazję zobaczyć wiele turystycznych atrakcji Katowic w czasie gry miejskiej „Kryptonim KATO”, zapoznać się z tajnikami śląskiej kuchni podczas warsztatów kulinarnych w Restauracji Łania i zwiedzić zabytkową kopalnię GUIDO. Uczestnicy poznali również kompleksową ofertę angelo Hotel Katowice, który dysponuje nowoczesnym i designerskim centrum konferencyjnym. Partnerami eventu było PKP Intercity i miesięcznik Press.
Katowice – w centrum przemian
„Śląsk to region o niebywałym i nie odkrytym w pełni potencjale. Wielomilionowe inwestycje miasta w nowoczesną infrastrukturę w połączeniu z działaniami promocyjnymi dają nadzieję na dalszy szybki rozwój Katowic jako ważnego ośrodka turystyki biznesowej i konferencyjnej w Polsce i Europie. Wiemy jak trudno jest przełamać stereotypy, dlatego wraz z całym zespołem aktywnie działamy na rzecz promocji Górnego Śląska. Przykładem tego jest organizowany przez nas event „Discover Silesia”, jak również promocja miasta na łamach naszego korporacyjnego magazynu i bloga” – podkreśla Tomasz Piórkowski, General Manager angelo Hotel Katowice.
Katowice, liczące ponad 300 000 mieszkańców, to miasto prawdziwie europejskie, w którym nowoczesność twórczo nawiązuje i przenika się z tradycją. Dzięki intensywnym pracom modernizacyjnym jego atrakcyjność jako ośrodka biznesowo-konferencyjnego ciągle rośnie. Szczególnie intensywne prace trwają na terenie byłej Kopalni Węgla Kamiennego w dzielnicy Bogucice, gdzie powstaje centrum kulturalno-usługowe Katowic. Zmodernizowana Hala Widowiskowo-Sportowa Spodek wraz z nowym Międzynarodowym Centrum Kongresowym staną się największym zadaszonym miejscem spotkań w Europie Centralnej, odwiedzanym przez około 80 000 osób rocznie. W połączeniu z istniejącą bazą wystawienniczą – Międzynarodowymi Targami Katowickimi i Expo Silesia znajdującym się w pobliskim Sosnowcu, dadzą niezwykłe możliwości organizacyjne i wpłynie na dalszy rozwój turystyki biznesowej. Powstaje również nowa siedziba Muzeum Śląskiego i sala koncertowa Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, która przyczyni się do wzrostu atrakcyjności kulturalnej regionu. Już teraz Śląsk gości ważne festiwale muzyczne, koncerty światowych gwiazd muzyki czy imprezy sportowe. Te inwestycje wraz z tradycyjną śląską gościnnością, wysokim standardem obiektów, profesjonalizmem i doświadczeniem organizatorów wzmacniają śląską energię spotkań i przyczynią się do wzrostu przewagi konkurencyjnej, również w turystyce biznesowej i branży spotkań.