W ciągu pierwszych trzech lat istnienia projektu MSP Foundation firma Kaspersky osiągnęła czterokrotny wzrost sprzedaży odnotowany przez swoich dostawców usług zarządzanych. Ponadto liczba aktywnych partnerów zwiększyła się 3,5-krotnie od 2018 r., przy czym znaczący wzrost miał miejsce w Europie, Ameryce Północnej oraz Afryce Południowej. Dzięki wprowadzeniu nowych funkcji program Kaspersky MSP stał się atrakcyjniejszy i korzystniejszy dla dostawców usług.
Według szacunków wartość rynku dostawców usług zarządzanych wzrośnie dwukrotnie w kolejnych latach – z ponad 243 miliardów dolarów w 2021 r. do 557 miliardów dolarów w 2028 r. Większość dostawców usług nie tylko odnotowała wzrost liczby klientów, ale również skoncentrowała się na rozszerzaniu swojego portfela usług, jak wynika z przeprowadzonej niedawno globalnej ankiety wśród dostawców MSP. W kontekście incydentów naruszenia bezpieczeństwa danych, wdrażania chmury oraz innych wciąż aktualnych wyzwań w zakresie bezpieczeństwa, które wskazali klienci w ankiecie, usługi bezpieczeństwa IT zyskały na znaczeniu, stając się niezbędnym elementem w ofercie dostawców usług zarządzanych.
Nacisk, jaki firma Kaspersky kładzie na sektor MSP, wpisuje się w globalny trend. W latach 2019-2021 firma zwiększyła sprzedaż w tym obszarze do czterokrotności początkowego poziomu – w 2021 r. wzrost rok do roku wynosił 75%. W ramach tej globalnej inicjatywy znaczący wzrost odnotowało wiele regionów, w tym Francja, Włochy, Europa Północna i Centralna, Ameryka Północna, Afryka oraz Brazylia. Wyniki te zostały osiągnięte nie tylko poprzez aktywne przyciąganie nowych partnerów — Kaspersky odnotował również wysoki wskaźnik utrzymania dotychczasowych partnerów.
W ramach projektu MSP Foundation firma Kaspersky opracowała narzędzia automatyzujące procesy rozliczania oraz ułatwiające interakcje biznesowe pomiędzy partnerami a dostawcami. Wraz z wprowadzeniem w 2020 r. specjalnego programu partnerskiego oraz portalu zarządzania licencjami dostawcy usług zarządzanych otrzymali adaptacyjne warunki finansowe z elastycznym rozliczaniem dziennym. Dzięki temu mogą szybko i łatwo zarządzać licencjami w portalu samoobsługowym, jak również w szybszy i bardziej opłacalny sposób wprowadzać na rynek usługi bezpieczeństwa. Nowy plan subskrypcji pay-as-you-go (płatność zgodnie z rzeczywistym użyciem) umożliwia dostawcom usług zarządzanych korzystać z modelu OPEX oraz zmieniać warunki licencji zgodnie z wymaganiami klientów, co oznacza płacenie jedynie za niezbędne w danym momencie usługi.
Kolejnym czynnikiem, który odpowiadał za sukces projektu MSP Foundation, było stworzenie oraz dostosowanie portfolio firmy Kaspersky do potrzeb dostawców usług charakteryzujących się różnym rozmiarem, poziomem wiedzy na temat bezpieczeństwa oraz zakresem obsługiwanych sektorów. Produkty firmy Kaspersky umożliwiają dostawcom usług zarządzanych automatyczne zabezpieczenie punktów końcowych klientów oraz chmury. Ponadto produkty takie jak Kaspersky Endpoint Detection and Response Optimum oraz Kaspersky Managed Detection and Response oferują wewnętrznym zespołom bezpieczeństwa dostawców usług zarządzanych narzędzia umożliwiające wykrywanie zagrożeń i prowadzenie śledztw cyfrowych, jak również eksperckie możliwości analityczne, wiedzę oraz pomoc w świadczeniu usług. Portfolio obejmuje także produkty, które pomagają dostawcom zapewniać specjalistyczne bezpieczeństwo dla urządzeń wbudowanych, takich jak bankomaty oraz terminale płatnicze w sektorze finansów i bankowości wraz z ochroną przemysłowych systemów sterowania. Dostawcy usług zarządzanych mogą dopasować swoje usługi do klientów, oferując różne warstwy i produkty z poziomu jednej konsoli w chmurze.
Po sukcesie swojego trzyletniego projektu MSP Foundation firma Kaspersky zamierza dalej inwestować w firmy z sektora MSP. Plany obejmują wprowadzenie kolejnych produktów i usług przeznaczonych w szczególności dla dostawców usług bezpieczeństwa (MSSP), a także dalsze wspieranie podejścia cloud-first (korzystanie głównie z chmury) oraz automatyzacji wielu rutynowych operacji, jak również integrację kolejnych produktów w ujednoliconą, gotową do wykorzystania przez dostawców usług zarządzanych, pojedynczą platformę zarządzania.
Cenimy to, że firma Kaspersky tworzy prawdziwe partnerstwa. Jest w 100% zorientowana na kanał sprzedaży i proaktywnie zachęca nas do udziału w inicjatywach sprzedażowych, marketingowych oraz sponsorskich, a także w szkoleniach technicznych. Bliska wieloletnia współpraca z firmą Kaspersky to również nieustanna pomoc w budowaniu dogłębnej wiedzy i zrozumienia problemów dotyczących cyberbezpieczeństwa – powiedział Dan Driezen, menedżer ds. usług, ESW IT Business Advisors.
To bardzo atrakcyjny model pozwalający obsługiwać małych klientów przy zastosowaniu rozsądnych, konkurencyjnych cen. Każdy na tym zyskuje. Portal zarządzania licencjami istnieje już od prawie roku i oferuje wszystko, czego potrzebujemy, aby zarządzać naszymi licencjami, blokować je lub anulować, zwiększać lub zmniejszać ich zakres – a wszystko to można zrobić szybko i łatwo. Samoobsługa jest tu niezwykle istotna – dodaje Vincenzo Biasi, dyrektor zarządzający, levigo Systems.
Przeszliśmy długą drogę i nasi partnerzy to zauważają. Nasze wysiłki zostały docenione, czego dowodem jest otrzymanie wyróżnienia „MSP Innovation Award” w kategorii „Best Managed Services Partner (MSP) Program” – powiedział Wieniamin Lewcow, wicedyrektor działu odpowiedzialnego za rozwój produktów dla korporacji w firmie Kaspersky. W celu dalszego rozwoju MSP w jeszcze większym stopniu skoncentrujemy się na automatyzacji procesów, doskonaleniu funkcjonalności portalu oraz dostosowaniu kolejnych produktów do koncepcji gotowości na dostawców usług zarządzanych. Inicjatywy te pomogą urzeczywistnić wspaniałą obietnicę transformacji naszych pośredników w sprzedaży w partnerów zarządzanych usług bezpieczeństwa.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.