Ponadto firma ogłosiła plany otwarcia pierwszego latynoamerykańskiego centrum transparentności w Sao Paulo, w Brazylii, które ma nastąpić w styczniu 2020 r.
Jako globalny lider w branży cyberbezpieczeństwa, firma Kaspersky zawsze dążyła do zapewnienia wiarygodnej i silnej ochrony danych swoich klientów. Ponadto nieustannie podejmuje wysiłki, aby zwiększyć bezpieczeństwo klientów poprzez tworzenie skutecznej ochrony danych opartej na cyfrowym zaufaniu. Obecnie, w ramach swojej globalnej inicjatywy transparentności, firma dostosowuje infrastrukturę przechowywania i przetwarzania danych, przenosząc główne procesy w tym zakresie z Rosji do Szwajcarii – co miało już miejsce w przypadku użytkowników z Europy.
Kolejnym krokiem będzie przeniesienie do Szwajcarii danych pochodzących od klientów ze Stanów Zjednoczonych oraz Kanady. Dane te są dobrowolnie przekazywane do sieci Kaspersky Security Network (KSN), która stanowi zaawansowany, oparty na chmurze system służący do automatycznego przetwarzania informacji dotyczących cyberzagrożeń. Obejmują one podejrzane lub nieznane wcześniej szkodliwe pliki wysyłane przez produkt firmy do swojej sieci KSN w celu przeprowadzenia automatycznej analizy pod kątem szkodliwego oprogramowania.
Każdy z nas chce, aby jego dane były chronione. W dzisiejszym cyfrowym świecie jest to zupełnie zrozumiałe. Ale potrzebujemy również pewności, że możemy ufać naszym wyborom w zakresie technologii cyfrowej, takiej jak smartfony, laptopy, aplikacje mobilne czy rozwiązania cyberbezpieczeństwa. Jednak na zaufanie trzeba sobie zapracować, dlatego w firmie Kaspersky uważamy, że każda organizacja musi nieustannie zwiększać transparentność oraz odpowiedzialność w cyberprzestrzeni. Cieszymy się, że możemy realizować kolejne etapy naszego szeroko zakrojonego projektu związanego z infrastrukturą, przenosząc do szwajcarskich centrów danych również dane klientów z regionów innych niż Europa – powiedział Anton Szingariew odpowiedzialny za sprawy publiczne w firmie Kaspersky.
Swoje plany firma ogłosiła podczas Paris Peace Forum 2019, drugiej edycji międzynarodowego forum, które Kaspersky wsparł jako jeden z pierwszych sygnatariuszy paryskiego wezwania do zapewnienia bezpieczeństwa i zaufania w cyberprzestrzeni.
Ponadto firma Kaspersky ogłosiła plany otwarcia nowego centrum transparentności w Ameryce Łacińskiej, w Sao Paulo. Dokładnie rok temu firma ustanowiła swoją pierwszą tego typu placówkę w Zurychu, która, umożliwiając przegląd kodu źródłowego firmy jej zaufanym partnerom, okazała się istotnym i niezbędnym narzędziem pozwalającym zwiększyć zaufanie wśród zarówno obecnych, jak i przyszłych klientów firmy Kaspersky do jej produktów i usług cyberbezpieczeństwa.
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, wcześniej tego roku firma otworzyła kolejne już Europejskie Centrum Transparentności, tym razem w Madrycie, i ogłosiła, że oprócz dodania rozszerzonych funkcjonalności w istniejących już placówkach otworzy również kolejne centrum w regionie Azji i Pacyfiku – w Malezji. Kaspersky umożliwia odwiedzającym zapoznanie się z praktykami dotyczącymi inżynierii oraz przetwarzania danych, jak również z portfolio produktów. We wszystkich centrach transparentności istnieje możliwość kompilacji oprogramowania firmy z jego kodu źródłowego w celu porównania z tym, który jest dostępny publicznie.
Nasze unikatowe, trójpoziomowe podejście okazało się trafne, ponieważ pozwala zapewnić każdemu z naszych partnerów najodpowiedniejsze dla niego wsparcie. Od ujawniania naszych praktyk dotyczących transparentności i przetwarzania danych po umożliwienie przeprowadzenia wszechstronnego przeglądu kodu źródłowego – zapewniamy naszym partnerom informacje, jakich potrzebują. Żaden inny producent z branży cyberbezpieczeństwa nie posunął się tak daleko w zakresie transparentności swoich procesów i technologii, dlatego cieszymy się, że możemy być pionierem, który przyczyni się do wprowadzenia większej otwartości i zaufania w branży – dodał Anton Szingariew.
Ponadto Kaspersky nieustannie rozwija swój program Bug Bounty umożliwiający niezależnym badaczom otrzymywanie nagród finansowych za zgłaszanie błędów w produktach firmy. Od marca 2018 r. Kaspersky usunął 66 zgłoszonych błędów. Nagrodzonych na łączną kwotę 45 350 dolarów zostało 20 zgłoszeń.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.