Firma Kaspersky znalazła się w gronie 12 najbardziej liczących się na rynku dostawców.
Według badania firmy Kaspersky dotyczącego zagrożeń dla bezpieczeństwa IT zarówno korporacje (67%), jak i małe i średnie firmy (64%) planują zwiększenie swoich budżetów na szkolenia i edukację, w tym kursy w zakresie świadomości bezpieczeństwa IT. Jednak aby poprawić sytuację firmy w zakresie bezpieczeństwa, inicjatywy edukacyjne nie powinny ograniczać się jedynie do przekazywania wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa, ale prowadzić także do zmian w zachowaniu personelu. Odpowiednio wyszkoleni pracownicy będą przestrzegać polityk i najlepszych praktyk w zakresie bezpieczeństwa. To z kolei pomoże chronić reputację firmy, zmniejszając ryzyko padnięcia ofiarą cyberataku na skutek nieumyślnych działań personelu.
Jak zauważono w raporcie „The Forrester Wave: Security Awareness and Training Solutions” dla I kwartału 2020 r., „Automated Security Awareness Platform firmy Kaspersky to w pełni zautomatyzowane rozwiązanie przeznaczone dla małych i średnich przedsiębiorstw, w których brakuje wiedzy dotyczącej cyberbezpieczeństwa lub uczenia się”. W tym samym raporcie można również przeczytać, że „małe organizacje poszukujące obszernej biblioteki treści oraz zautomatyzowanego rozwiązania powinny rozważyć firmę Kaspersky”.
Aby znaleźć się w raporcie firmy Forrester, producenci muszą wykazać, że ich rozwiązania posiadają „możliwości segmentacji danych, dzięki czemu ich klienci mogą podnieść i rozwinąć swoją świadomość zachowania oraz kulturę bezpieczeństwa”. Rozwiązanie Kaspersky Automated Security Awareness Platform pomaga osiągnąć ten cel, umożliwiając klientom firmy Kaspersky organizowanie programów szkoleniowych o różnym stopniu trudności, tak aby różne grupy pracowników uzyskały wskazówki odpowiednie do funkcji, jakie pełnią w firmie.
Oferta firmy Kaspersky w zakresie podnoszenia świadomości bezpieczeństwa obejmuje rozwiązania szkoleniowe, stworzone w oparciu o nauki behawioralne, analitykę danych, jak również badania psychologiczne oraz dotyczące kreatywnego uczenia się, które pomagają organizacjom budować „cyberbezpieczną” kulturę. Takie podejście zwiększa zaangażowanie w rozwiązywanie problemów dot. cyberbezpieczeństwa, które mogą dotyczyć wszystkich pracowników, niezależnie od tego, w jakim dziale pracują, i zapewnia uwzględnienie firmy Kaspersky w raporcie analitycznym firmy Forrester. Produkty firmy obejmują:
- Szkolenia z elementami grywalizacji, takie jak Kaspersky Interactive Protection Simulation (KIPS) dla osób podejmujących decyzje oraz CyberSafety Management Games (CSMG).
- Kaspersky Automated Security Awareness Platform – platforma oferująca interaktywne mikrolekcje, testy oraz symulowane ataki phishingowe pomagające zmienić zachowanie wszystkich pracowników.
- Cybersecurity for IT Online – symulacje pozwalające wyposażyć ogólnych specjalistów IT (takich jak administratorzy IT) w niezbędne umiejętności oraz wiedzę w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Dotychczas 550 000 pracowników różnych firm z 75 krajów zostało przeszkolonych przy użyciu rozwiązań Kaspersky Security Awareness. To, jak również duże zainteresowanie ze strony klientów organizacji Forrester, którzy zgłaszali zapytania i prosili o konsultacje, pozwoliło firmie Kaspersky uplasować się wśród 12 najistotniejszych dostawców w tym sektorze.
Nieustannie doskonaląc nasze usługi w zakresie szkolenia pracowników, jesteśmy niezwykle dumni, że zaliczono nas do grona najważniejszych dostawców ochrony. Rozwiązania firmy Kaspersky powstały w oparciu o ponad 20-letnie doświadczenie w branży cyberbezpieczeństwa. To pomogło nam przygotować kursy szkoleniowe uwzględniające niemal wszystkie scenariusze bezpieczeństwa korporacyjnego. Wykorzystujemy technologie e-learningowe oraz prawdziwe studia przypadków, aby poprzez nasze programy edukacyjne poprawić kulturę cyberbezpieczeństwa w firmach. Sami nieustannie się dokształcamy i będziemy odpowiednio rozwijać nasze portfolio, aby sprostać rekomendacjom firmy Forrester oraz rosnącemu zapotrzebowaniu ze strony naszych klientów – powiedziała Elena Molczanowa, odpowiedzialna za marketing produktów Security Awareness w firmie Kaspersky.
Dalsze informacje dotyczące usług szkoleniowych firmy Kaspersky oraz raportu „Forrester Wave: Security Awareness and Training Solutions” dla I kw. 2020 r. są dostępne na stronie https://r.kaspersky.pl/YnddG.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.