Wykorzystywany w kampanii plakat eksponuje logo programu „Wiem, co wybieram”, tłumaczy konsumentom korzyści wynikające z wybierania produktów opatrzonych tym logotypem oraz przedstawia zdjęcia produktów z logo „Wiem, co wybieram” marek: Anatol, Bakalland, Delecta, Fortuna, FRoSTA, Hellmann’s, Lipton, POSTI, Rama oraz Saga. Reklamowane produkty pochodzą od sześciu producentów żywności, którzy są partnerami programu „Wiem, co wybieram”.
„Wiem, co wybieram” jest częścią międzynarodowego programu „Choices” wprowadzanego na świecie od 2006 roku. W Polsce program „Wiem, co wybieram” został wprowadzony
w 2008 r. wspólnie przez czterech producentów żywności, firmy: Bakalland, FRoSTA, Rieber Foods Polska i Unilever Polska. W ostatnich dwóch latach do grona firm partnerskich dołączyły Agros Nova z marką Fortuna, POSTI, HOOP Polska z marką Arctic oraz Sawex z marką Britta. Obecnie w programie uczestniczy 8 producentów żywności.
Program „Wiem, co wybieram” jest odpowiedzią producentów żywności na apel Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) o ograniczenie spożycia czterech składników odżywczych tj. tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru, które spożywane w nadmiarze zwiększają ryzyko zapadalności na choroby cywilizacyjne.
Logo „Wiem, co wybieram” umieszczone na opakowaniu produktów żywnościowych stanowi czytelną i łatwo dostępną informację o tym, że zawartość tych czterech składników w danym produkcie jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi.
Celem programu jest ułatwienie konsumentom dokonywania wyboru produktów spożywczych o lepszym profilu żywieniowym. Program jest otwarty dla wszystkich producentów żywności, których produkty spełniają kryteria pozwalające na umieszczenie logo programu na opakowaniach ich produktów.
Już ponad 120 produktów w Polsce otrzymałologo Programu „Wiem, co wybieram”. Kolejne produkty będą sukcesywnie wprowadzane.
Więcej informacji o Programie „Wiem, co wybieram”: www.wiemcowybieram.pl.