Po pierwsze: dobra strona www
Podstawą komunikacji z klientem powinna być dobrze przygotowana strona internetowa. Tymczasem, jak pokazują badania TNS OBOP, prawie połowa małych i średnich przedsiębiorstw pozostających bez strony internetowej jest przekonana, że strona www nie przyniosłaby im żadnych korzyści. Przeciwnego zdania jest 85% przedsiębiorców prowadzących witryny swoich firm.
Jak stworzyć dobrą stronę internetową? Należy pamiętać, że powinna ona odzwierciedlać charakter branży, w której działa firma, ale przede wszystkim przyciągać i zatrzymać użytkownika.
Internauta powinien też móc bez trudu znaleźć na niej najważniejsze informacje: kontakt, mapę dojazdu, cennik, zdjęcie lokalu oraz informację o usługach i produktach oferowanych przez firmę.
– Warto umieścić na stronie także opinie zadowolonych klientów oraz profile pracowników– mówi Adam Kaliszewski, rzecznik serwisu MyDeal.pl, który przygotował przewodnik dla przedsiębiorców ,,Jak skutecznie promować swoją firmę” – Dzięki temu przedsiębiorca może zbudować wizerunek rzetelnej i wiarygodnej firmy i dzięki temu zyskać grono nowych klientów.
Po drugie: jeśli nie ma cię na Facebooku, nie istniejesz
– Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z możliwości, jakie daje im Facebook i inne media społecznościowe– mówi Adam Kaliszewski – Dzięki temu kanałowi komunikacji firmy mogą nie tylko prezentować swoją ofertę, ale też wchodzić w interakcje z obecnymi i przyszłymi klientami.
Z najpopularniejszego – Facebook.com – korzysta prawie 500 milionów ludzi na świecie, czyli 14 razy więcej niż liczba mieszkańców Polski.
Aby skutecznie przyciągnąć użytkowników serwisów społecznościowych, należy przede wszystkim stworzyć profil firmy na Facebooku. Może on służyć do prezentowania nowości czy informowania klientów o aktualnych promocjach. Ważne, żeby profil był aktualizowany na bieżąco, jednak nie częściej niż 2-3 razy dziennie, aby internauci nie odebrali tego jako zaśmiecanie ich prywatnej przestrzeni.
Taki profil może być również forum opinii. Przedsiębiorca powinien jednak pamiętać, aby na pytania i uwagi użytkowników reagować tak szybko jak to możliwe. Każdą uwagę, nawet krytyczną należy traktować z powagą. Jeżeli zarzuty są uzasadnione, warto pomyśleć o jakiejś formie zadośćuczynienia – wtedy nawet niezadowolony klient poczuje się potraktowany z szacunkiem.
Aby przyciągnąć więcej fanów swojej strony na Facebooku, dobrze jest od czasu do czasu zamieścić tam wpis niezwiązany bezpośrednio z działalnością biznesową. Ciekawe zdjęcie, pytanie o plany weekendowe, czy ankieta mogą zachęcić użytkowników do aktywności.
Po trzecie: serwisy zakupów grupowych
– Serwisy zakupów grupowych, takie jak MyDeal.pl, są od początku swojej działalności na polskim rynku wyjątkowo skutecznym narzędziem promocji – wyjaśnia Adam Kaliszewski.
Analizy wskazują, że pomagają one zwiększyć rozpoznawalność marki oraz gwarantują łatwe pozyskanie dużych grup nowych, a w perspektywie stałych klientów.
Dodatkowo, współpraca z serwisem zakupów grupowych jest tańsze niż stosowane do tej pory, tradycyjne metody, takie jak ulotki, bilboardy czy ogłoszenia w prasie.
Więcej informacji dotyczących skutecznej promocji firmy, a także obsługi klienta jest dostępnych w Poradniku Przedsiębiorcy ,,Jak skutecznie promować swoją firmę” dystrybuowanym przez przedstawicieli MyDeal.pl wśród przedsiębiorców. Poradnik w wersji elektronicznej znajdą Państwo pod adresem: http://media.mydeal.pl/download/Poradnik_MyDeal.pdf