w

Jak osiągnąć błękitny ocean w testowaniu?

Profesjonalne metody działania polskich programistów Mobica wynikają bezpośrednio z praktyki i wiedzy zdobywanej przy projektach dla międzynarodowych liderów IT.

Projekt zaawansowanego testowania nawigacji morskiej jest realizowany przez firmę Mobica na zlecenie światowego lidera w dziedzinie elektroniki morskiej, który zajmuje się produkcją i zaopatrzeniem jachtów we wszelkiego rodzaju instrumenty, czujniki i przetworniki służące do nawigacji.

Polski zespół inżynierów oprogramowania wraz z zespołem inżynierów testów miał za zadanie stworzyć i przetestować oprogramowanie dla urządzeń pokładowych, które pozwoli na wyznaczenie położenia jachtu na mapie, a także będzie ostrzegać użytkownika przed innymi obiektami i przeszkodami znajdującymi się w pobliżu. Kompletny system urządzenia wielofunkcyjnego pozwala na obsługę radaru, sonaru a także czujników obliczających prędkość wiatru i innych czujników pogodowych. MFD (wyświetlacz wielofunkcyjny) umożliwia obserwację dna morskiego i ławic ryb oraz pozwala na zapisywanie/nagrywanie obrazu z kamer znajdujących się na jachcie. Drugą częścią projektu było skupienie się na obsłudze MFD przez mobilne urządzenia: aplikacje dedykowane na telefony komórkowe i tablety z systemem Android oraz iOS umożliwiające wyświetlanie obrazu z MFD i ich kontrolowanie.

Testowanie z szumem fal

Mobica realizowała projekt zaawansowanych testów z myślą o zaspokojeniu wszystkich potrzeb prawdziwych pasjonatów żeglowania, dlatego do grupy testerów dołączyli doświadczeni marynarze. Testerzy czuwali nad przebiegiem procesów testowania i nad jakością produktu. Marynarze – sprawdzali czy urządzenie działa zgodnie ze swoim przeznaczeniem i czy można go używać bezpiecznie w warunkach naturalnych (na morzu). Każdy z testerów odbył wcześniej odpowiednie szkolenie pozwalające na zapoznanie się ze specyfiką urządzeń wielofunkcyjnych. Metodologia testowania, wykorzystywana przez ekspertów Mobica, jest niezawodna i zbudowana na bazie wieloletnich doświadczeń.

„Nasi testerzy muszą myśleć poprzez pryzmat potrzeb i korzyści klientów końcowych oferowanych rozwiązań – tzn. muszą mieć oczy szeroko otwarte na wszelkie nowości i antycypować nieprzewidywane zdarzenia” – twierdzi Bartosz Jarzębski dyrektor działu QA  z firmy Mobica. W ramach projektu polscy specjaliści wykonali m.in. testy funkcjonalności i akceptacyjne na morzu oraz testy wydajnościowe i użyteczności w warunkach laboratoryjnych. „Prawdziwą przygodą były analizy prowadzone w naturalnym środowisku, a więc na jachcie na pełnym morzu” – dodaje Jarzębski.

*       *       *     
O firmie
Mobica Limited Sp. z o.o. jest brytyjską firmą, od ponad 6 lat funkcjonującą na rynku polskim z oddziałami w Bydgoszczy, Łodzi oraz Warszawie. Oferuje innowacyjne i kompleksowe usługi w zakresie oprogramowania: od wstępnej definicji, koncepcji i projektu poprzez testowanie i wdrożenie. Do grona klientów firmy należą m.in.: Vodafone, Motorola, Sony Ericsson, Imagination Technologies, Skype, Opera, PacketVideo, Ikivo, Frontier Silicon. Mobica Limited została wymieniona w rankingu 100 firm według Sunday Times Tech Track100 jako jedna z czterech najszybciej rozwijających się firm z prywatnym kapitałem w branży technologicznej. Wiecej informacji na www.mobica.com

Kontakt dla mediów:
studio PRowokacja Agencja Public Relations
[email protected]
tel. 42 209 17 45
www.studioprowokacja.pl/
 

Avatar photo

Napisane przez studio Prowokacja

Zastosowanie lamp LED: Optopol zaprasza na spotkanie z ekspertem

Ekologiczne cementy Lafarge – Standard, Ekspert i Popularny