w ,

Jak, dla dobra swojego i rodziny, wykorzystać potencjał telewizji cyfrowej?

Pełna mobilizacja w trakcie piłkarskich Mistrzostw Europy panuje nie tylko w szatni reprezentacji Polski. Przygotowani do futbolowego święta są także kibice licznie zgromadzeni przed telewizorami. W całej Polsce domowe salony zmieniły się w rodzinne strefy kibica, a emocje związane z meczami oglądanymi na żywo zawładnęły wyobraźnią milionów. Jednak nie wszyscy domownicy muszą być zapalonymi kibicami.

Dla tych, którzy od futbolu wolą dobry film lub serial i nie chcą wywołać wojny futbolowej z kibicami, z pomocą przychodzi interaktywna telewizja cyfrowa.

Przewinę do przodu i zobaczę kto wygra

Wachlarz możliwości oferowany przez cyfrową telewizję wydaje się być niemal nieograniczony. Choć nie zapewnia ona możliwości przewinięcia meczu prowadzonego na żywo, nie ma powodu, by dzięki dekoderowi z nagrywarką nie móc przeżywać najbardziej emocjonujących fragmentów spotkania w nieskończoność. Każdy kibic, który z uwagą śledzi nawet najdrobniejsze niuanse rozgrywki, z pewnością doceni możliwość swobodnej oceny każdego z kontrowersyjnych momentów meczu. W przeciwieństwie do sędziego, futbolowy fanatyk może w jakości HD odtworzyć sporną sytuację i ostatecznie rozstrzygnąć czy np. słusznie podyktowano rzut karny.

Według przeprowadzonych przez UPC Polska badań ponad połowa z nas deklaruje, że decyzje o tym, jakie kanały będziemy oglądać podejmuje wspólnie z rodziną. Choć Mistrzostwa Europy z pewnością zachwieją tymi proporcjami, dekoder z możliwością nagrywania może okazać się urządzeniem, które zagwarantuje pokojowe rozwiązanie telewizyjnego sporu. Dzięki PVR, ci spośród nas, którzy kibicują bohaterom spoza boiska, mogą być na bieżąco z ulubionymi serialami oraz wybranymi filmami. Mogą oni także korzystać z bogatej, liczącej ponad 3 700 pozycji, oferty UPC NA ŻĄDANIE. Pozostaje tylko znaleźć krótką przerwę w rozgrywkach, by móc delektować się telewizją bez, towarzyszącym meczom, głośno wyrażanych emocji.

Nie denerwuj kibica

Każdy wierny kibic, bez względu na to czy trzyma kciuki za sportowców czy za bohaterów rodem z Hollywood, ma swoją listę czynności, które potrafią popsuć nawet największe telewizyjne święto. Dla zdecydowanej większości panów kluczem do radości czerpanej z oglądania jest możliwość pełnej koncentracji na boiskowych wydarzeniach. Dlatego 47% z nich irytują rozmowy prowadzone w trakcie oglądania, a 34% niechętnie reaguje, gdy ktoś prosi ich o rezygnację ze śledzenia kluczowej partii spotkania na rzecz wykonania domowych obowiązków.

Kobiety, zarówno fanki jak i futbolowe abstynentki, nie znoszą gdy ich partnerzy zbyt dynamicznie zmieniają kanały (60%). Podobnie jak w przypadku panów, nie przepadają, gdy oglądaniu telewizji towarzyszy hałas (47%) czy rozmowy (23%), które zaburzają relaksującą atmosferę związaną z ich wolnym czasem.

Panowanie nad pilotem

Jednym z celów piłkarskich mistrzostw jest krzewienie szacunku między piłkarzami i kibicami różnych krajów. Czy telewidzowie mieszkający pod jednym dachem również hołdują tym zasadom? Według przeprowadzonych przez UPC badań 51% mężczyzn i 52% kobiet stara się uwzględnić opinię drugiej osoby, gdy kontroluje pilota. Jednocześnie jeden na trzech Polaków samodzielnie podejmuje taką decyzję. Panowanie nad pilotem ma ogromne znaczenie, zwłaszcza, że w statystycznym Polskim domu jest wyłącznie jeden telewizor a 70% z nas najczęściej zasiada przed nim między godziną 19 a 22. Na szczęcie coraz popularniejsze są rozwiązania wykorzystujące interaktywny charakter telewizji. 28% mężczyzn i 30% kobiet deklaruje, że wykorzystuje możliwość nagrania programu, co z pewnością sprzyja domowemu porozumieniu.

O badaniu

Badanie „Jak kobiety i mężczyźni oglądają telewizję” zostało zrealizowane w lutym 2012 za pomocą kwestionariusza on-line, n=400

UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. W zasięgu sieci telewizji kablowej UPC znajduje się ponad 2,6 mln gospodarstw domowych w dziesięciu największych aglomeracjach miejskich i wielu mniejszych miastach. UPC Polska ma obecnie blisko 1,5 miliona abonentów: ponad 1,3 mln abonentów telewizji kablowej, w tym 662 700 telewizji cyfrowej, 800 300 użytkowników internetu i 396 200 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając 20 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 13 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile. Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie (dane z dnia 31 marca 2012r.).

Avatar photo

Napisane przez Black&White PR

Integracja systemów Sage ERP X3 i PekaoBiznes24 potwierdzona znakiem zgodności PekaoRedy

Studia podyplomowe z logistyki szansą na rozwój kariery