w , , ,

Internet nie dla projektanta wnętrz? Raport z badań

Badanie przeprowadzone zostało na 40 projektantach wnętrz, metodą internetowego wywiadu, do którego wykonania użyty został internetowy kwestionariusz.Celem badania było uzyskanie odpowiedzi na pytania: Czy internet pomaga projektantom wnętrz, czy korzystają oni z innych źródeł inspiracji przy projektach?

  • Gdzie projektanci znajdują inspirację i pomysły do projektów?
  • Jak projektanci oceniają polskie serwisy wnętrzarskie?
  • Jakie narzędzie internetowe ułatwiłoby projektantom pracę?

Główne wnioski z badania:

Źródła inspiracji projektowej
Ośmiu na dziesięciu projektantów, korzysta w poszukiwaniu inspiracji do projektów z wyszukiwarki Google oraz prasy wnętrzarskiej . Siedmiu na dziesięciu korzysta także ze stron internetowych producentów wyposażenia, 5% mniej – z drukowanych katalogów. Nieco ponad połowa badanych (52,5%) korzysta z branżowych portali i serwisów.

Cechy internetowego serwisu najbardziej pomocne przy poszukiwaniu inspiracji
Za najważniejszy czynnik zdecydowanie uznany został duży wybór , czyli duża ilość materiałów graficznych, jakie dane źródło (prasa, portal, katalogi itp.) zawierają. Kolejnym istotnym czynnikiem jest jakość zawartych w medium materiałów i łatwość sortowania materiałów.

Braki polskich serwisów wnętrzarskich
Dla ponad połowy badanych projektantów najważniejszymi brakami polskich serwisów wnętrzarskich są: brak dużego wyboru materiałów graficznych (mebli, akcesoriów wyposażenia, projektów, realizacji) oraz trudności w sortowaniu zawartych w serwisie materiałów.

(Nie)przydatność polskich serwisów internetowych w projektowaniu
Niemal co drugi projektant uważa polskie serwisy internetowe za przydatne źródło , co trzeci nie ma na ten temat zdania. Co piąty badany projektant uważa natomiast, że serwisy te nie są przydatne w poszukiwaniu inspiracji projektowej. Mimo tego, że z internetu w poszukiwaniu inspiracji projektowej nie korzysta tylko co piąty projektant, projektanci-użytkownicy serwisów nie traktują ich jako najważniejszego źródła inspiracji . Co więcej, polskie serwisy wnętrzarskie pozytywnie ocenia 45% badanych projektantów, przy czym co trzeci nie wyraża swojej opinii – co może oznaczać zarówno obojętny stosunek do tych serwisów, jak ich nieznajomość.

Bolączki projektantów w poszukiwaniu elementów wyposażenia wnętrz
Często trudno znaleźć producenta mebla , który znaleziony został w Internecie. Aż 2/3 badanych zgodziło się z tym zdaniem. 40% projektantów uważa, że ma trudności ze znalezieniem odpowiednich przedmiotów w polskich serwisach wnętrzarskich.

Korzystne i utrudniające warunki w wykonywaniu pracy projektowej
85%, zgodziła się z opinią mówiącą, że możliwość znalezienia elementów wyposażenia wnętrz po określonych przez projektanta kryteriach zaoszczędziłaby dużo czasu projektantowi .Projektanci preferują sami dobierać elementy wyposażenia wnętrz do projektu według wytycznych klienta, niż pozostawiać wybór klientowi : niemal 2/3 projektantów uważa, że samodzielny wybór wyposażenia przez klienta nie zaoszczędziłby czasu projektantowi.

Obraz pożądanych cech serwisu internetowego, który ułatwiłby pracę projektantom wnętrz
Proste wyszukiwanie , umożliwiające znalezienie produktu po wielu cechach naraz okazało się  najbardziej istotną dostrzegalną cechą portalu. Kolejne dwie cechy wskazywane były na drugim bądź trzecim miejscu: to dostępność (jawność) adresów , pod którymi można kupić znaleziony przedmiot oraz zamieszczenie materiałów ułatwiających projektantowi zaprezentowanie produktu klientowi i umieszczenie produktu w projekcie – zdjęć, opisów produktu, modeli i rysunków technicznych.

Avatar photo

Napisane przez Inni PR & Marketing

Wdrożenie TETA Constellation w Agencji Rozwoju Przemysłu

Projektujesz meble? Wygraj 3000 Euro w dorocznym konkursie Andreu World