„Realizujemy nasze główne inicjatywy strategiczne” – powiedział dr Donald E. Brown, założyciel i prezes Interactive Intelligence. – „Rozwijamy się na rynku, błyskawicznie zwiększając przychody z rozwiązań hostowanych, skutecznie zwiększając obecność międzynarodową, a także notując rosnące zainteresowanie naszymi rozwiązaniami do automatyzacji procesów biznesowych. Już wkrótce udostępnimy nową, znacząco rozwiniętą wersję 4.0 naszego sztandarowego produktu Customer Interaction Center™, co pozwoli nam utrzymać wysoką konkurencyjność także w drugiej połowie roku.”
Zysk operacyjny liczony zgodnie z GAAP wyniósł w drugim kwartale 2011 roku 5,5 mln dolarów i był o 18% wyższy od 4,7 mln dolarów w tym samym kwartale poprzedniego roku. Liczony zgodnie z zasadami GAAP zysk netto wyniósł 3,8 mln dolarów, w porównaniu do 2,5 mln dolarów w analogicznym okresie 2010 r. Saldo gotówki i inwestycji wg stanu na 30 czerwca 2011 r. zwiększyło się do 94,4 mln dolarów. Firma nie ma zadłużenia.
Wyniki pierwszej połowy 2011 r. przedstawiają się następująco:
– Całkowite przychody 99,7 mln dolarów, wyższe o 35% od 73,8 mln w pierwszej połowie 2010 r.
– Zgodny z metodologią GAAP zysk operacyjny w kwocie 10,4 mln dolarów, w porównaniu do 8,6 mln dolarów w pierwszej połowie 2010 r.
– Zgodny z metodologią GAAP zysk netto 6,9 mln dolarów, w porównaniu do 4,3 mln w pierwszej połowie 2010 r.
Ważne wydarzenia drugiego kwartału 2011 r.:
– Ogłoszenie nadchodzącej wersji CIC 4.0.
– Firma badawcza Gartner umieściła Interactive Intelligence w kwadrancie liderów w analizie dostawców infrastruktury do centrów kontaktowych.
– Firma przejęła spółkę CallTime Solutions, partnera na rynku australijskim i nowozelandzkim. Posunięcie to ma przyczynić się do rozwoju sprzedaży, wsparcia i potencjału usługowego dla klientów bezpośrednich i resellerów w tym regionie.