Liderzy raportu są zdefiniowani przez Gartnera jako „producenci o ugruntowanej pozycji z bogatą ofertą, znacznym udziałem w rynku, szerokim zasięgiem geograficznym, klarowną wizją ewolucji potrzeb centrów kontaktowych i udowodnionymi osiągnięciami w dostarczaniu produktów dla centrów kontaktowych. Liderzy niekoniecznie oferują najlepsze rozwiązania niezależnie od potrzeb klienta. Jednak ogólnie rzecz biorąc, ich produkty są solidne i często mają pewne wyjątkowe możliwości. Ponadto producenci ci dostarczają rozwiązania, które cechują się względnie niskim stopniem ryzyka”.
„Miejsce w kwadrancie liderów w raporcie Gartnera podkreśla nasze wieloletnie zaangażowanie w działalność centrów kontaktowych” – powiedział założyciel i dyrektor generalny Interactive Intelligence, dr Donald E. Brown. – „Właśnie wprowadzamy wersję 4.0 naszego pakietu oprogramowania do komunikacji IP, który umożliwia centrom kontaktowym lepszy monitoring interakcji z klientami, a jednocześnie oferuje większą skalowalność, niezawodność i ekonomię wykorzystania w modelu tradycyjnym, hostowanym lub hybrydowym."
Firma Interactive Intelligence wprowadziła na rynek swój wszechstronny pakiet oprogramowania komunikacyjnego IP, Customer Interaction Center™ (CIC), w 1997 roku. Został on zaprojektowany jako pojedyncza platforma, która eliminuje koszty i złożoność wprowadzaną przez systemy wielopunktowe. Platforma CIC oparta na protokole SIP zawiera aplikacje dla konsultantów i kierowników centrów kontaktowych, a także aplikacje do komunikacji zunifikowanej dla użytkowników biznesowych. Może być wdrażana lokalnie lub w modelu Software-as-a-Service.
„W tym roku planujemy umocnić się na pozycji rynkowego lidera, realizując kilka kluczowych inicjatyw, obejmujących dodatkowe inwestycje w rozwiązania chmurowe, bardziej efektywną penetrację kluczowych obszarów geograficznych i wzbogacenie oferty pionowej” – dodał Brown.
1Gartner „Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, Worldwide”, D. Kraus, S. Blood, and G. Johnson, 27 czerwca 2011 r.
Informacje o Magic Quadrant
Raport Magic Quadrant firmy Gartner Inc. z 27 czerwca 2011 roku jest chroniony prawem autorskim; wykorzystano go tutaj za zezwoleniem. „Magiczny kwadrant” to graficzna reprezentacja rynku w określonym przedziale czasu. Pokazuje on, jak wybrani producenci spełniają pewne kryteria rynkowe zdefiniowane przez firmę Gartner. Gartner nie popiera żadnego producenta, produktu ani usługi prezentowanej w „magicznym kwadrancie” ani nie zaleca użytkownikom wybierania wyłącznie producentów umieszczonych w kwadrancie liderów. „Magiczny kwadrant” jest wyłącznie narzędziem badawczym, a nie opiniotwórczym. Gartner nie udziela żadnych gwarancji, jawnych ani domniemanych, dotyczących tego raportu, łącznie z gwarancjami przydatności handlowej albo użyteczności do określonego celu.
Informacje o Interactive Intelligence
Grupa Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ) jest globalnym dostawcą biznesowych rozwiązań komunikacyjnych do automatyzacji centrów obsługi klienta, korporacyjnej telefonii IP oraz automatyzacji procesów biznesowych. Jej rozwiązania, przeznaczone m.in. dla branży ubezpieczeniowej i windykacyjnej, mogą zostać wdrożone tradycyjnie lub w modelu hostingu. Firma została założona w 1994 r. i ma ponad 4000 klientów na całym świecie. Firma znalazła się pośród 500 największych światowych dostawców oprogramowania i usług w rankingu Software Magazine 2010, została również wymieniona w rankingu Forbesa najlepszych małych firm w Ameryce. Interactive Intelligence zatrudnia ok. 1000 osób; główna siedziba znajduje się w Indianapolis w stanie Indiana w USA. Firma posiada oddziały w Ameryce Północnej i Łacińskiej, w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji Mniejszej; centrala europejska jest zlokalizowana w Slough w Anglii. Strona internetowa Interactive Intelligence: {0>http://www.inin.com.<}0{>www.inin.com/pl.