Poprzez zbudowanie nowego rozwiązania i integrację funkcjonalności kilku zewnętrznych systemów zgodnie ze standardami SOA klienci otrzymali możliwość zarządzania prywatnymi i firmowymi finansami z jednego poziomu. Zintegrowany system bankowości internetowej (R-Online) pozwala na kompleksową obsługę wszystkich funkcjonalności biznesowych jak: Rachunki, Przelewy, Karty, Kredyty, Lokaty, Fundusze, Ubezpieczenia, Waluty, Wiadomości. Dodatkowo platforma została zintegrowana z aplikacją Mobilny Bank dostosowaną do większości mobilnych systemów operacyjnych: iPhone OS, Android, Blackberry, Symbian, Windows Mobile. Rozwiązanie to pozwala zintegrować konto bankowe z najważniejszymi funkcjami telefonu.
„O popularności nowych technologii decydują w głównej mierze korzyści jakie osiąga z ich stosowania klient. Potwierdzeniem jest szybkie upowszechnianie się bankowości internetowej, która ma liczne przewagi nad tradycyjnymi kanałami dystrybucji usług bankowych. Dla wielu użytkowników jest to obecnie podstawowe narzędzie kontaktu z bankiem i korzystania z jego usług” – powiedział Radosław Zalewski , Menedżer produktu ds. bankowości elektronicznej, Raiffeisen Bank Polska.
W obecnej wersji klienci Raiffeisen Bank Polska mają między innymi dostęp do takich usług jak: wirtualny dealing room (R-Dealer), umożliwiający zawieranie transakcji na rynku walutowym, oraz R-Investment, pozwalający na zakup jednostek funduszy inwestycyjnych. Dodatkowo dla osób korzystających z wolniejszego łącza przygotowana została specjalna wersja bankowości internetowej (R-Quick).
„Zależało nam na zbudowaniu bezpiecznego rozwiązania, które pozwoli klientom banku na dostęp do rozbudowanego systemu transakcyjnego za pośrednictwem kanałów elektronicznych. Staraliśmy się jak najlepiej zrozumieć oczekiwania klientów bankowości elektronicznej, z drugiej strony mieliśmy na uwadze procesy zachodzące w Raiffeisen Bank Polska i uwarunkowania technologiczne. Podejmując się realizacji projektu, jako kompleksowy dostawca, wzięliśmy na siebie odpowiedzialność nie tylko za wdrożenie skutecznego i bezpiecznego rozwiązania, ale przede wszystkim za dostarczenie realnej wartości biznesowej” – powiedział Tomasz Jakuczun , Dyrektor ds. Kluczowych Klientów, sektor bankowość i finanse w Infovide-Matrix SA.
Wprowadzenie nowego rozwiązania jest odpowiedzią na sugestie zgłaszane przez klientów Raiffeisen Bank Polska, dając dostęp do nowoczesnego systemu transakcyjnego. Dla klienta banku korzystanie z nowej platformy oznacza wygodę oraz oszczędność czasu i pieniędzy. System jest przede wszystkim bezpieczny – m.in. dzięki wykorzystaniu technologii Flex, a jednocześnie przyjazny i funkcjonalny. Zapewnia kompleksową obsługę nawet najbardziej wymagającym użytkownikom, daje możliwość personalizacji, udostępnia najpotrzebniejsze usługi i to wszystko w jednym miejscu.
Między innymi dzięki zastosowaniu pionierskiej technologii Raiffeisen Bank Polska uznawany jest w branży finansowej za instytucję bardzo innowacyjną. System ten jest wciąż rozbudowywany o dodatkowe funkcjonalności.