w

Identity&Digital Protection od Europ Assistance

Od wielu lat mówi się o niewidzialnym zagrożeniu, jakim jest cyberprzestępczość. Zmiany, jakie przyniosła pandemia, w tym praca zdalna na szeroką skalę i szybka transformacja cyfrowa, stanowią jeszcze większy potencjał dla cyberprzestępców. Z dnia na dzień większość naszego życia zarówno prywatnego, jak i zawodowego przeniosła się do internetu. Telemedycyna, praca w systemie home office, zwiększony ruch na platformach e-commerce – z jednej strony rozwój technologii pozwala na niezwykły postęp, ale z drugiej strony stanowi kolejne, potencjalne źródła ataków dla cyberprzestępców. Dane pokazują, że podczas pandemii czterokrotnie wzrosła liczba cyberataków. Szacuje się, że do 2025 roku koszty globalnej cyberprzestępczości osiągną poziom $ 10.5 biliona rocznie.

Jak wynika z badania Europ Assistance “Cyber &Digital Protecion” przeprowadzonego w 2019 roku, 47% osób boi się kradzieży tożsamości, a 45% respondentów nie wiedziałaby co zrobić w sytuacji cyberataku.

Ochrona i wsparcie przed cyberzagrożeniami

Szkody pochodzące z kradzieży tożsamości mogą być kosztowne i długotrwałe. Fachowa pomoc zarówno w zapobieganiu tym przestępstwom, jak i poradzeniu sobie z konsekwencjami, może zmniejszyć obawy i zapewnić poczucie bezpieczeństwa i wsparcia.

Europ Assistance Polska oferuje specjalny produkt Identity&Digital Protection, który został przygotowany specjalnie z myślą o bezpieczeństwie klienta indywidualnego i odpowiada najważniejszym obawom i potrzebom związanym z zagrożeniami w świecie wirtualnym.

Pomimo rozwoju internetu i coraz większej digitalizacji usług, świadomość zagrożeń, jakie mogą pojawić się w wirtualnym świecie, jest ciągle niewystarczająca. Większość osób ma mylne przekonanie, że w sieci jest bezpieczna, a problem cyberzagrożeń jej nie dotyczy. Warto jednak ubezpieczyć się na taką okoliczność, gdyż jej skutki mogą być bardzo dotkliwe. Europ Assistance posiada ofertę wychodzącą naprzeciw realnym i rosnącym zagrożeniom oraz gwarantującą poczucie bezpieczeństwa i spokój ducha – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Produkt zapewnia dostęp i możliwość zalogowania do specjalnej cyfrowej platformy ochrony tożsamości pozwalającej na: zapobieganie, monitorowanie, alertowanie o zagrożeniach cybernetycznych, a także wsparcie informacyjne w przypadku zagrożenia kradzieżą tożsamości. Usługa prewencji zapewnia dostęp do oprogramowania uzupełniającego (phishblock, data scrambler, secure browsing) działanie standardowych programów antywirusowych. Klient otrzymuje Zestaw do pobrania z trzema prostymi do zainstalowania komponentami, które zapewniają dodatkową ochronę. Z kolei usługa monitoringu, pozwala na regularne monitorowanie danych, które klienci chcą chronić w sieci publicznej oraz tzw. dark web. Produkt daje również dostęp do notyfikacji  o zagrożeniu w przypadku wykrycia podejrzanej aktywności oraz comiesięczne raporty o stanie ryzyka. W przypadku wykrycia podejrzanych działań Klient jest informowany za pośrednictwem wiadomość SMS i email. Klient może również na bieżąco sprawdzać status ryzyka w swoim panelu w portalu internetowym.

Ponadto produkt gwarantuje dostęp do specjalnej infolinii assistance 24/7. W przypadku cyberataku lub kradzieży tożsamości klienci mogą skontaktować się z Centrum Operacyjnym, aby uzyskać pomoc dotyczącą działań, jakie należy podjąć.

Dodatkowo w ramach ochrony cybernetycznej firma oferuje szereg dodatkowych świadczeń np. zdalną pomoc informatyczna (instalacja oprogramowania, usuwanie złośliwego oprogramowania – zdalny pulpit), odzyskiwanie utraconych danych, wsparcie w ochronie reputacji internetowej czy pomoc psychologa  dla ubezpieczonego i osób bliskich w sytuacjach kryzysowych związanych z cybermobbingiem.

Credit Agricole nagrodzony tytułem „Ekologiczna Firma 2021”

Zagłosuj na Raport Credit Agricole