w , ,

Gry na wynos

Gry społecznościowe zbliżają ludzi

W ankietach przeprowadzonych przez lidera gier casualowych, firmę PopCap, dokładnie połowa graczy przyznaje, że dzięki grom społecznościowym zdobyła kilku nowych przyjaciół. 45% stwierdza, że gry pozwoliły im odświeżyć stare znajomości, natomiast 54% – że dzięki nim czują się bardziej zintegrowani ze społecznością w sieci. Z kolei firma analizująca rynek Information Solution Group doszła do wniosku, że popularność gier społecznościowych ma wpływ na spadek sprzedaży gier na konsole. Z ankiet wynika także, że 1/3 badanych korzysta rzadziej z konsol, ponieważ ma dostęp do gier, w których rywalizują ze znajomymi online.

Kiedy casual staje się społecznościowy

Wiele tradycyjnych gier casualowych przeszło metamorfozę i odnosi sukcesy na Facebooku. Przykładów jest sporo: Zuma Blitz, Sims Social czy Words with Friends. Gry te przybrały charakter społecznościowy – mechanizmy Facebooka służą w nich jako elementy rozgrywki oraz sposób na pozyskanie nowych użytkowników. Część z tych użytkowników to bardzo zaangażowani gracze. Tradycyjnie gry dzieliło się na hardcore i casual. Teraz mówi się, że casual is the new hardcore i powstała nawet kategoria hardcorowych graczy casualowych. Nie wierzyliśmy własnym oczom, ale mamy na naszym Mahjongu sesje trwające po 20 godzin aktywnej rozgrywki. Gry społecznościowe także mają wielu bardzo oddanych użytkowników – mówi Lidia Janoszka, Kierownik Działu Marketingu Ganymede – spółki, do której należy portal GameDesire.


Poker na wynos

Rynek gier mobilnych właśnie przeżywa swój boom. Codziennie na różnych platformach pojawiają się setki nowych aplikacji, z czego gry stanowią ok. 20%.

Coraz więcej deweloperów gier dostosowuje swoje istniejące produkty do urządzeń mobilnych. W wersji iPadowej ukazały się m.in. takie hity jak Angry Birds, Plants vs Zombies czy Last Temple. Niedawno do listy propozycji dołączył także Poker by GameDesire. Ganymede, firma z bogatym doświadczeniem w produkcji multiplayerów synchronicznych, właśnie wydała nowy tytuł, który gromadzi międzynarodową społeczność graczy, posiada 6 wersji językowych i ma charakter społecznościowy. Aplikacja korzysta z udostępnionej przez Apple platformy GameCenter, która pozwala na porównywanie swoich osiągnięć z innymi graczami z całego świata. To kolejny mobilny produkt, który daje możliwość dzielenia growych emocji z innymi. Ganymede to nie jedyny polski developer gier na urządzenia mobilne. Sukcesy odnoszą także Gamelion, GameLab czy People Can Fly. Na rynku gier społecznościowych polskim firmom nie udało się odnieść większych sukcesów. Wygląda na to, że z grami na urządzenia mobilne może być inaczej.

Avatar photo

Napisane przez Ganymede

Sunker – niestraszne „miśki” z „suszarkami”

Prezent idealnie dopasowany do osobowości!