– Bardzo cieszy nas wysoka pozycja Geo w tym ogólnopolskim badaniu – mówi Grzegorz Wróbel , Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Grupy Developerskiej GEO. – Tym bardziej, że opiera się ono na obiektywnej metodzie mystery shopping, a więc odzwierciedla faktyczny stan i jakość obsługi klienta. Jednocześnie jest to dla nas motywacja i impuls do tego, by pracować nad jeszcze wyższą jakością obsługi w naszych biurach.
Zakup mieszkania to jedna z najważniejszych życiowych decyzji i poważnych inwestycji. Nie dziwi więc, że potencjalni nabywcy zwracają uwagę na lokalizację, standard i cenę mieszkania, ale także na reputację dewelopera. Niezwykle konkurencyjny rynek mieszkaniowy wymusza odpowiedni standard obsługi klienta – wszak klient, który zostanie niegrzecznie potraktowany albo nie uzyska odpowiedzi na swoje pytania, najprawdopodobniej poszuka innych firm.
INTERNATIONAL SERVICE CHECK – międzynarodowa firma specjalizująca się w przeprowadzaniu profesjonalnych programów typu mystery shopping (metoda tajemniczego klienta) – wzięła tym razem pod lupę polskich deweloperów i to, w jaki sposób zabiegają o potencjalnych nabywców mieszkań. Jej pracownicy przebadali 15 największych firm deweloperskich, każdą z nich trzykrotnie. Zgodnie z przygotowanym wcześniej szczegółowym kwestionariuszem analizowali poziom obsługi i zaangażowanie reprezentujących dewelopera osób zarówno bezpośrednio (wizyta w biurze firmy), jak i poprzez kontakt telefoniczny oraz elektroniczny. Ważny był nie tylko sposób prezentacji oferty i przekazywane informacje, ale także komunikatywność rozmówców, ustalenie potrzeb klientów, własna inicjatywa czy szybkość przesyłania odpowiedzi. Liczył się też wygląd biura.
Średnia osiągnięta przez badanych deweloperów uplasowała się na poziomie 72 proc. w skali jakości obsługi klienta. W rankingu deweloperów (Top 5) Grupa Deweloperska GEO zajęła piąte miejsce, uzyskując 75,6 proc.