Działania na rzecz społeczności lokalnej to ważny element strategii marketingowej Galerii Przymorze w Gdańsku. W ramach inicjatyw CSR, w 2023 roku szczególne miejsce zajęły akcje prozdrowotne, które miały nie tylko edukować i zachęcić klientów do regularnego badania się, ale także promować zdrowy styl życia.
Galeria Przymorze od lat intensyfikuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Angażując się w akcje prozdrowotne, staje się nie tylko centrum zakupów, lecz również miejscem, które wykracza poza ramy typowego centrum handlowego, oferując wartość dodaną w postaci wsparcia dla zdrowia i dobrego samopoczucia swoich klientów.
Jedną z inicjatyw realizowanych w Galerii Przymorze były zbiórki krwi, które odbyły się w dniach 23 września oraz 16 grudnia. Akcje, zorganizowane we współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gdańsku, cieszyły się sporym zainteresowaniem wśród mieszkańców Przymorza, a na apel o oddawanie krwi odpowiedziało blisko 40 osób.
Galeria Przymorze podkreśla także wagę profilaktyki zdrowotnej, o której zdarza nam się zapominać na co dzień. Kompleksowe badania, choć proste w wykonaniu, są kluczowe dla wczesnego wykrywania i zapobiegania wielu schorzeniom. Właśnie dlatego, z myślą o swoich klientach, Galeria Przymorze regularnie organizuje akcje prozdrowotne, dając mieszkańcom Gdańska, zwłaszcza Przymorza, szansę na łatwe i wygodne przeprowadzenie ważnych badań profilaktycznych przy okazji codziennych zakupów.
Jedną z takich akcji była inicjatywa „Mosznowładcy”, która odbyła się w październiku w Galerii Przymorze i skupiała uwagę na zdrowiu mężczyzn i promocji badań pod kątem nowotworów jąder i prostaty. W dwóch mobilnych gabinetach można było bezpłatnie wykonać nieinwazyjne badanie USG jąder (dla mężczyzn do 40. roku życia) oraz badanie poziomu PSA (dla mężczyzn powyżej 40. roku życia), czyli markera nowotworowego prostaty we krwi. Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony panów – łącznie przebadano 405 osób, najwięcej od początku realizacji inicjatywy w Gdańsku. Kilku uczestników akcji skierowano na dalsze badania z powodu wykrytych nieprawidłowości.
Kolejną akcją mającą na celu promowanie profilaktyki było „Zdrowie pod Kontrolą”, zorganizowane wspólnie z partnerami – IFMSA-Poland Międzynarodowym Stowarzyszeniem Studentów Medycyny, Centrum Medycznym Synexus oraz Pomorskim Domem Nadziei. W ramach listopadowego wydarzenia, na mieszkańców Przymorza i okolicznych dzielnic czekały bezpłatne badania profilaktyczne m.in. pomiar ciśnienia i glukozy, pomiar gęstości kości u kobiet, anonimowe testy w kierunku HIV, bezpłatne przeglądy stomatologiczne, nauka samobadania piersi i jąder, konsultacje dermatologiczne, a także konsultacje kardiologa i edukacja na temat serca i chorób sercowo-naczyniowych.
„W ramach naszej strategii przywiązujemy wielką wagę do akcji prozdrowotnych. Nasze, rozwijane z roku na rok, inicjatywy są wyrazem głębokiego zaangażowania w poprawę jakości życia mieszkańców Przymorza i okolic. Zależy nam, aby nasi klienci dbali o zdrowie i regularnie się badali. Wdrażając te działania, Galeria Przymorze nie tylko buduje pozytywny wizerunek, ale także realnie przyczynia się do poprawy życia naszej społeczności” – mówi Agnieszka Wojtaszczyk, Dyrektor Galerii Przymorze.
Galeria Przymorze powstała w 2009 roku i jest zlokalizowana w sercu gdańskiej dzielnicy Przymorze przy ul. Obrońców Wybrzeża 1, obok najdłuższego w Europie Środkowej budynku mieszkalnego „Falowiec”. Ofertę handlową centrum tworzy 68 najemców, a głównymi z nich są: hipermarket E.Leclerc oraz sklepy C&A, CCC, Dealz, Decathlon, Deichmann, Hebe, Jysk, Pepco czy RTV EURO AGD. Do dyspozycji Klientów jest również klub fitness Calypso.
Galeria Przymorze to harmonia miasta i natury. Wokół centrum znajdują się liczne tereny zielone, w tym blisko położony park. Przyroda okalająca budynek Galerii została także przeniesiona do środka – Zielona Ściana to aż 100 m2 pokrytych kilkudziesięcioma gatunkami roślin, oczyszczającymi powietrze.
Właścicielem Galerii Przymorze jest ImmoGdańsk sp z o.o. Zarządcą obiektu jest firma Apsys Polska.
Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi.
Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 1 000 000 mkw. GLA w 19 obiektach handlowych zlokalizowanych w 16 największych miastach w kraju. Apsys prowadzi także inwestycję mieszkaniową – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie.