Warszawa – 23 października 2012 r. – Od czasu pierwszego wprowadzenia urządzeń bezprzewodowych w przemyśle, zarówno technologia bezprzewodowa, jak i jej postrzeganie wśród użytkowników końcowych ewoluowały. Obecnie, urządzenia bezprzewodowe nie są już uważane wyłącznie za zwykły zamiennik tradycyjnych przewodów, lecz za niezbędny element procesów optymalizacji produkcji w zakładach przemysłowych.
Według najnowszej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. Zastosowanie komunikacji bezprzewodowej na europejskim rynku automatyki przemysłowej, przychody tego sektora w 2011 roku wyniosły 218,0 mln USD. Zakłada się, że do roku 2016 kwota ta wzrośnie do 539,5 mln USD.
„Zastosowanie urządzeń i systemów bezprzewodowych sprzyja obniżaniu kosztów konserwacji oraz serwisu maszyn, zwiększaniu wydajności i poprawie jakości produkcji” – stwierdza Anna Mazurek, analityk z warszawskiego oddziału Frost & Sullivan. „Ponadto początkowa instalacja tych urządzeń nie wymaga szczególnie wielkiej restrukturyzacji czy kosztownej wymiany maszyn. To połączenie optymalizacji procesu produkcji, szybkiego zwrotu z inwestycji i stosunkowo prostego montażu, świadczy o wielu korzyściach płynących z bezprzewodowej komunikacji w przemyśle.”
Wykorzystanie przemysłowych urządzeń bezprzewodowych sprzyja optymalizacji pracy maszyn poprzez lepszą alokację aktywów i monitorowanie stanu technicznego parku maszynowego. Dzięki temu pracownicy zakładu mają stały dostęp do niezbędnych informacji; mogą się także sprawniej komunikować. Stały i natychmiastowy dostęp do danych w czasie rzeczywistym zapewnia także większą elastyczność i mobilność operacyjną.
Obecnie urządzenia bezprzewodowe ciągle są jednak traktowane raczej w kategorii dodatkowego usprawnienia (niekrytycznego), co może grozić ograniczeniem poziomu penetracji rynku. Technologia ta zapewnia użytkownikom końcowym połączenia, które często są już objęte siecią tradycyjnych przewodów, które przetrwają kolejną dekadę. Co więcej, menedżerowie zakładów produkcyjnych i przemysłowych wciąż jeszcze nie postrzegają technologii bezprzewodowej jako źródła istotnych usprawnień procesu produkcyjnego.
„Warto, aby użytkownicy końcowi zdali sobie sprawę, że technologie bezprzewodowe nie tylko zastępują tradycyjne przewody, ale są w stanie przekształcić i zoptymalizować cały proces produkcji" – zauważa Mazurek. „Starania dostawców dotyczące promocji tej technologii nie przyniosły spodziewanych wyników, zwłaszcza wśród niechętnie nastawionych i konserwatywnych potencjalnych użytkowników systemów bezprzewodowych."
Producenci urządzeń bezprzewodowych powinni informować nie tylko o podstawowych rozwiązaniach technologicznych, ale także podkreślać wszechstronność zastosowań i wiele możliwości płynących z komunikacji bezprzewodowej.
„Najważniejsze jest jednak, aby użytkownicy końcowi wiedzieli, w jaki sposób mogą dostosowywać technologię do swoich indywidualnych potrzeb i wymagań” – podkreśla Anna Mazurek. „Rynek potrzebuje kolejnych 4-5 lat na wdrożenie programów pilotażowych i przeprowadzenie testów technologicznych, aby przekonać użytkowników końcowych o zaletach wykorzystania przemysłowych urządzeń bezprzewodowych oraz aby uporać się ze wszystkimi pojawiającymi się obawami dotyczącymi wydajności tej technologii."
Jeżeli są Państwo zainteresowani dodatkowymi informacjami na temat omawianej analizy, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres [email protected]. Prosimy o podanie w zapytaniu swoich danych kontaktowych.
Analiza pt. Zastosowanie komunikacji bezprzewodowej na europejskim rynku automatyki przemysłowej (M853) jest częścią programu Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw w dziedzinie automatyki przemysłowej i sterowania procesami, który obejmuje również badania następujących rynków: krótkozasięgowe, średniozasięgowe i dalekozasięgowe urządzenia bezprzewodowe.
O Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania.
Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.
Kontakt:
Joanna Lewandowska
Corporate Communications – Europe
P: +48 22 481 62 20