Warszawa, 4 lipca 2012 – Carsharing, czyli model wynajmu samochodu, zwykle na krótki czas, to nowa koncepcja mobilności (w Wielkiej Brytanii także nazywana ‘car clubs’ – klubami samochodowymi), która oferuje atrakcyjne możliwości biznesowe nie tylko producentom, ale także firmom transportowym. Pod koniec roku 2011 w Europie było już ponad 700 tysięcy użytkowników, którzy wykorzystywali carsharing jako rozwiązanie dla codziennego transportu. Producenci samochodów oraz firmy transportowe wchodzą aktywnie na rynek usług carsharing zwiększając tym samym konkurencję firmom działającym już w tym sektorze.
Aby przedstawić dlaczego nie tylko Europa Zachodnia, ale także kraje Europy Środkowej i Wschodniej są coraz bardziej zainteresowane usługami carsharing, Frost & Sullivan zaprasza na web konferencję pt. Rozwijające się tradycyjne oraz peer-to-peer (P2P) usługi carsharing kluczowe dla przyszłości mobilności miejskiej w Europie (ang. Growing Traditional and P2P Carsharing Services Key to Future of Urban Mobility in Europe).
Web konferencja Frost & Sullivan odbędzie się w środę, 25 lipca 2012, o godzinie 16.00. Podczas spotkania analityk Frost & Sullivan, Vishwas Shankar, zaprezentuje przegląd obecnych i przyszłych usług carsharing w Europie. Przedstawi także uczestników rynku, wielkość sektora oraz perspektywy wzrostu, a także zapowiedzi przyszłych programów carsharing w regionie.
„Tradycyjne usługi carsharing w Europie mają szansę rozwijać się na poziomie 40 procent średniej rocznej stopy wzrostu (ang. Compound Annual Growth Rate, CAGR) do prawie 15 milionów użytkowników do roku 2020” – stwierdza Vishwas Shankar. „Podczas gdy ponad 200 operatorów carsharing działających na rynku jest kluczem do jego rozwoju, wejście firm transportowych oraz producentów samochodów na określone rynki w Europie jest niezwykle ważne dla przyspieszenia ekspansji sektora. Nowe modele biznesowe jak na przykład „płać za ile używasz” (ang. pay-per-use) mają szansę na wygenerowanie zysków dla wielu uczestników rynku.”
Uczestnictwo w web konferencj będzie z pewnością interesujące dla firm transportowych, producentów samochodów oraz nowych uczestników rynku, którzy przygotowują się do zaoferowania usług carsharing w swoim portfolio. Urbaniści natomiast będą mieli szansę zapoznać się z perspektywami i funkcjonowaniem rynku carsharing, co pozwoli skuteczniej planować miejskie rozwiązania transportowe.
Zaproszenie na web konferencję skierowane jest także do zarządzających obszarami parkowania oraz firm dostarczających infrastrukturę dla ładowania samochodów elektrycznych, aby poznać możliwości włączenia usług carsharing do swojej oferty.
Aby wziąć udział w bezpłatnej web konferencji Frost & Sullivan (w języku angielskim) na temat usług carsharing, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres [email protected]. Prosimy o podanie imienia, nazwiska, stanowiska, nazwy firmy oraz danych kontaktowych. Nagranie oraz prezentacja z web konferencji będą także dostępne po jej zakończeniu.
O Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania.
Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.
Kontakt:
Joanna Lewandowska
Corporate Communications – Europe
P: +48 22 481 62 20
E: [email protected]