Warszawa, 13 grudnia 2012 – Słaba penetracja rynku oświetlenia wewnętrznego była jak dotąd podstawowym problemem producentów diodowych źródeł światła (ang. light emitting diode, LED). Jednak nowe przepisy i rozwój technologii powinny przyspieszyć proces przechodzenia na oświetlenie LED w budynkach mieszkalnych, które stanowią największy segment rynku oświetleniowego.
Według najnowszego raportu globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan pt. „Światowy rynek oświetlenia LED – 2012” przychody globalnego rynku oświetlenia LED w 2011 roku wynosiły 3.573,5 mln USD i przewiduje się, że do 2018 roku wzrosną do 23.242,7 mln USD.
„Rynek oświetlenia LED rozwija się dzięki regulacjom, które z czasem doprowadzą do praktycznego wyeliminowania zarówno żarowych, jak i innych nieefektywnych źródeł światła" – stwierdzają analitycy Frost & Sullivan. „Oznacza to istotne osłabienie konkurencji dla oświetlenia LED. Spadek cen dodatkowo przyczyni się do wzrostu popytu na oświetlenie LED, a zarazem do zwiększenia jego udziału w rynku we wszystkich obszarach zastosowań.”
Unia Europejska (UE) jako jeden z pierwszych prawodawców rozpoczęła wdrażanie przepisów zmierzających do wycofania oraz zakazu produkcji i sprzedaży oświetlenia żarowego. Chociaż proces ten będzie przebiegał stopniowo, przyniósł już pierwsze efekty po stronie popytu.
Europa jest jednym z ważniejszych rynków, jeżeli chodzi rozwój sektora oświetlenia LED. Największą dynamikę wzrostu będzie można zaobserwować w Europie Zachodniej w krótkim i średnim okresie, natomiast przyspieszenie rozwoju rynku oświetlenia LED w Europie Środkowo-Wschodniej nastąpi dopiero w średniej i dłuższej perspektywie.
Podobną do unijnej politykę regulacyjną przyjęły, a pewnych przypadkach zaczęły wdrażać, takie kraje jak Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Kanada i Australia. W Azji stosowne zmiany w przepisach zaczęto wprowadzać w Japonii, Chinach, Korei i na Tajwanie. Niektóre z tych krajów wprowadziły nawet zachęty finansowe dla konsumentów i producentów.
Ceny i technologia należą do podstawowych czynników utrudniających rozpowszechnienie oświetlenia LED. Jednak zgodnie z przewidywaniami ceny tego oświetlenia będą ciągle spadać i przed upływem dekady powinny osiągnąć poziom porównywalny z cenami innych źródeł światła.
Niezależnie od spadku cen producenci oświetlenia LED powinni także dążyć do zapewnienia nabywcom większych korzyści w stosunku do ceny, a konkretnie do zaoferowania większej liczby lumenów w przeliczeniu na jednego dolara.
„Producenci potraktowali priorytetowo prace badawczo-rozwojowe mające na celu przezwyciężenie tego problemu, co zaowocowało istotnymi ulepszeniami, jeśli chodzi o jasność, konstrukcję i jakość elementów” – stwierdzają analitycy Frost & Sullivan „Kwestią otwartą pozostaje, jak klienci przyjmą te unowocześnienia." Przy opracowywaniu długoterminowych planów rozwojowych producenci będą musieli także uwzględnić presję cenową, która pojawiła się w minionym roku.
„Firmy z Dalekiego Wschodu, których atutem są niskie ceny, muszą położyć większy nacisk na jakość, by zaistnieć na bardziej rozwiniętych rynkach Ameryki Północnej i Europy” – podsumowują analitycy. „Z kolei liderzy rynku powinni oferować produkty wysokiej jakości i szukać sposobów na obniżenie kosztów produkcji".
Jeżeli chcieliby Państwo uzyskać więcej informacji na temat analizy pt. „Światowy rynek oświetlenia LED – 2012” (M8CB), prosimy o przesłanie zapytania do Joanny Lewandowskiej, Corporate Communications, na adres [email protected]. Prosimy o podanie w zapytaniu swoich danych kontaktowych.
O Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania.
Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.
Kontakt:
Joanna Lewandowska
Corporate Communications – Europe
P: +48 22 481 62 20
https://twitter.com/FrostSullivanPL