w , ,

Frost & Sullivan: Europejski rynek oświetlenia wydajnego energetycznie z szansą na rozwój

Warszawa, 1 lutego 2012 r. – Rozwój rynku oświetlenia wydajnego energetycznie jest przede wszystkim konsekwencją regulacji Unii Europejskiej zalecających stopniowe wycofywanie z użytku lamp żarowych i innych mało efektywnych technologii oświetleniowych. Świetlaną przyszłość rynku przesłaniają jednak obawy dotyczące jakości nowych produktów oraz ich stosunkowo wysoki koszt początkowy.

Z nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. „Europejski rynek oświetlenia wydajnego energetycznie” wynika, że rynek w 2011 roku uzyskał przychody w wysokości 1,15 mld USD. Ponadto ocenia się, że do roku 2018 wartość rynku osiągnie 1,92 mld USD. Choć obecnie największy segment produktów rynku stanowią kompaktowe lampy fluorescencyjne (ang. Compact Fluorescent Lamp, CFL), segment diod elektroluminescencyjnych (ang. Light Emitting Diode, LED) będzie się szybko rozwijał wraz z rozwojem technologii i spadkiem cen.

„Cel UE zakładający zredukowanie emisji dwutlenku węgla o 20% do 2020 r. pociągnął za sobą wprowadzenie kilku dyrektyw, włączając Dyrektywę w sprawie produktów zużywających energię (ang. Energy using Products, EuP) oraz Dyrektywę w sprawie wydajności energetycznej budynków (ang. Energy Performance of Buildings Directive, EPBD), które nakładają standardy wydajności energetycznej na budynki i produkty zużywające energię, włączając produkty oświetleniowe” – stwierdzają analitycy Frost & Sullivan. „Doprowadziło to do stopniowego wycofywania z produkcji lamp żarowych i innych mało wydajnych źródeł światła w całej UE”.

Lampy wydajne energetycznie mają wyższą cenę początkową w porównaniu z mniej wydajnymi źródłami światła. Ponadto europejscy konsumenci preferują jakość i kolor światła lamp halogenowych i żarowych w porównaniu z wydajnymi energetycznie alternatywnymi produktami. Te czynniki stanowiły do tej pory znaczącą przeszkodę dla szerokiej akceptacji rozwiązań wydajnego oświetlenia przez odbiorców.

„Wysoka cena początkowa wydajnych energetycznie technologii oświetleniowych jest barierą dla penetracji rynku, zwłaszcza we wrażliwym cenowo sektorze mieszkalnym” – zauważają analitycy Frost & Sullivan. „Konsumenci z tego sektora, stanowiący największy segment użytkowników końcowych na rynku oświetlenia, również preferują jakość światła zapewnianą przez lampy żarowe w porównaniu z ich wydajnymi energetycznie odpowiednikami”.

Konkurencyjne ceny oraz zapewnienie produktom wysokiej jakości są kluczowe dla zwiększania udziałów w rynku oświetlenia wydajnego energetycznie. Rolą producentów jest dotrzymanie reklamowanych obietnic dotyczących jakości światła oraz długości życia produktów oświetleniowych.

„Podczas gdy ceny lamp CFL i LED w dużym stopniu zależą od presji rynku w końcowej części łańcucha dostaw, to do producentów należy utrzymywanie wysokiej jakości produktów” – stwierdzają analitycy Frost & Sullivan. „Niemniej jednak utrzymywanie konkurencyjnych cen także będzie sprzyjało pozyskiwaniu udziału w rynku”.

Jeśli chcieliby Państwo otrzymać więcej informacji na temat analizy dotyczącej europejskiego rynku oświetlenia wydajnego energetycznie, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres [email protected]. Prosimy o podanie imienia, nazwiska, nazwy firmy i danych kontaktowych.

AnalizaEuropejski rynek oświetlenia efektywnego energetycznie jest częścią programu Partnerstwa na Rzecz Wzrostupt.Technologie Zarządzania Budynkami, który obejmuje również analizy prowadzone na następujących rynkach: Światowy rynek oświetlenia LED, Europejski rynek oświetlenia: Możliwości w sektorze aplikacji specjalistycznych i prognozy oraz Możliwości wzrostu na europejskim rynku oświetlenia.

Europejski rynek oświetlenia wydajnego energetycznie, M7A2-19

O Frost & Sullivan:

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania. Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem www.frost.com.

Kontakt:

Joanna Lewandowska

Corporate Communications – Europa

T: +48 22 481 62 20

E: [email protected]

http://www.frost.com

Avatar photo

Napisane przez Joanna Lewandowska

Techjet w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym

Poligrafia – w co inwestować w 2012?