w

Firmy z branży budowlanej i wykończeniowej inwestują w systemy informatyczne ERP

Decydując się na zakup zintegrowanego systemu informatycznego ERP trzeba zacząć od oceny tego, w jaki sposób poszczególne funkcje oprogramowania przyczynią się do zwiększenia efektywności procesów. Oprogramowanie musi być w pełni dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa z branży budowlanej, gdyż tylko taki system niesie ze sobą wyraźne i policzalne korzyści – mówi Tomasz Krause, Prezes Zarządu Graphcom Sp. z o.o.

Graphcom, wdrażając oprogramowanie klasy ERP, zwraca szczególną uwagę na te, elementy systemu, które po wdrożeniu, realnie się przyczynią do rozwoju przedsiębiorstwa. Kluczowe elementy systemu Comarch CDN XL to:

  • elektroniczna platforma współpracy z odbiorcami i dostawcami,
  • automatyzacja przepływu dokumentów z dostawcami i odbiorcami,
  • automatyzacja powtarzalnych czynności,
  • zastosowanie urządzeń mobilnych w magazynie,
  • obsługa montażu – np. drzwi, podłóg, glazury z uwzględnieniem preferencyjnej stawki VAT,
  • automatyzacja procesów logistyki i transportu,
  • uszczelnienie polityki cenowej,
  • nowoczesna prezentacja produktów w salonie sprzedaży i w składzie budowlanym,
  • kontrola zapasów i wspieranie decyzji zakupowych,
  • gromadzenie informacji o popycie i precyzyjna analiza danych.

Ze względu na szeroki asortyment system ERP musi być wyposażony w rozbudowaną, centralną bazę danych, dokładnie opisującą produkty (grupy towarowe, kody kreskowe, zdjęcia, dodatkowe cechy i dokumenty towarzyszące). Rejestracja danych w magazynie powinna być realizowana za pomocą urządzeń mobilnych (kontrola położenia produktów). Dla utrzymania wymaganej rentowności sprzedaży, stosuje się mechanizmy kontroli polityki cenowej.

Kolejny ważny aspekt, to obsługa procesu montażu – np. drzwi i podłóg – ze względu na preferencyjne stawki VAT. Branża oczekuje dopracowanych mechanizmów obsługi dostawy towarów pod inwestycję oraz narzędzi do wspierania decyzji zakupowych – co, w jakiej ilości i kiedy kupić, by zrealizować zamówienia klientów i obsługę reklamacji.

Często przydatne okazują się narzędzia wspierające procesy logistyczne – przyporządkowanie klientów do tras, kompletowanie tras ze względu na wymagane terminy dostaw.

Bardzo ważna jest platforma B2B – automatyzująca wymianę danych o cennikach i asortymencie, wspierająca elektroniczną wymianę dokumentów handlowych z dostawcami i dystrybutorami, wspomagająca obsługę reklamacji. W składzie budowlanym, czy w salonie sprzedaży, oczekuje się ergonomicznych narzędzi do obsługi sprzedaży detalicznej.

Ponieważ zakup systemu to inwestycja, która musi przynieść zwrot, należy dokonać oceny czy i w jakim czasie uda się go uzyskać. Graphcom proponuje przeprowadzenie Audytu Korzyści. Wykaże on realne, policzalne korzyści zarówno w zakresie oszczędności czasu pracowników jak i poprawy rentowności firmy. Nasze doświadczenia pokazują, że czas zwrotu z inwestycji w system ERP w firmie dystrybucji materiałów budowlanych czy materiałów wykończeniowych nie przekracza 24 miesięcy – kontynuuje Tomasz Krause, Prezes Zarządu Graphcom Sp. z o.o.

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrożeniach systemów informatycznych klasy ERP produkcji Comarch. Oferta oparta na najnowocześniejszych produktach oraz unikalnym sposobie analizy potrzeb klienta poprzez „Audyt korzyści”, prowadzi do skutecznej realizacji wdrożeń, pozwalających uzyskać klientom mierzalne rezultaty biznesowe.

Więcej informacji o Graphcom Sp. z. o.o. dostępne na www.graphcom.pl

Avatar photo

Napisane przez Niblo

Wnętrze w dobrym stylu

Skaner kodów kreskowych w magazynie wysokiego składowania