Wraz z tymi innowacyjnymi projektami znana na świecie firma będzie tworzyć i rozwijać nowe możliwości biznesowe w dziedzinie cyberbezpieczeństwa takich branż jak Przemysłowy Internet Rzeczy (IIoT), transport, łańcuch bloków oraz ochrona przed oszustwami.
Firma Kaspersky, jako globalny podmiot działający w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, skupia się na innowacjach i wierzy w potrzebę generowania nowych pomysłów i rozwiązań na tych rynkach w celu zwalczania coraz liczniejszych zagrożeń. Wcześniej tego roku firma postawiła wyzwanie przed startupami, na które odpowiedziały rozwijające się firmy z całego świata. Chodziło o udowodnienie, że ich produkty lub technologie potrafią rozwiązać konkretne problemy dotyczące cyberbezpieczeństwa.
Łącznie nadesłano 258 zgłoszeń z 49 krajów ze wszystkich sześciu kontynentów. Jednak do finału zakwalifikowało się jedynie 12 startupów, między innymi z Izraela, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Singapuru, Niemiec oraz Francji, które otrzymały szansę zaprezentowania swoich projektów przed panelem ekspertów podczas Demo Day w Mediolanie, we Włoszech. W skład jury wchodzili eksperci z firmy Kaspersky, jak również przedstawiciele firmy Mangrove Capital Partners oraz czołowego globalnego dostawcy usług analizy rynkowej, International Data Corporation (IDC).
W wyniku tego procesu wyłoniono cztery zwycięskie projekty – po jednym z następujących dziedzin: Przemysłowy Internet Rzeczy (IIoT), transport, łańcuch bloków oraz technologia ochrony przed oszustwami.
W dzisiejszym społeczeństwie konieczne staje się znalezienie gotowych produktów oraz tworzenie wspólnych rozwiązań w celu osiągnięcia efektu synergii. Dlatego nasze działania skupiają się na testowaniu wielu hipotez biznesowych na rynku oraz dostarczaniu szybszych i lepszych rozwiązań, które spełniają potrzeby naszych klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa. Cieszymy się, że możemy współpracować z innowacyjnymi startupami technologicznymi, aby osiągnąć ten cel, wspólnie przyczyniając się do rozwoju branży cyberbezpieczeństwa – powiedział Aleksander Moisjejew, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie Kaspersky.
Wkraczamy w erę wzmożonej innowacyjności, w której nowa skala platform cyfrowych oraz tempo zmian wyznaczają nową rolę bezpieczeństwa. Musimy stać się siłą napędową transformacji i gwarantami „cyfrowego zaufania”, które leży u podstaw wartości przedsiębiorstw – powiedział Konstantin Ryczkow, menedżer ds. badań, IDC.
Cztery startupy, które zwyciężyły w wyzwaniu, mają szansę pracować nad projektami biznesowymi razem z uznaną na świecie marką w branży cyberbezpieczeństwa. W przypadku zatwierdzenia ich projektów będą mogły współpracować z firmą Kaspersky na skalę globalną.
Współpraca z wybranymi startupami będzie realizowana według jednego z trzech scenariuszy: wspólne wprowadzenie produktu na rynek za pośrednictwem kanałów firmy Kaspersky bez nadania marki, alians technologiczny z firmą Kaspersky lub projekt pilotażowy obejmujący wprowadzenie na jeden z rynków produktu startupu wraz z rozwiązaniami firmy Kaspersky. Konkretna opcja zostanie dopasowana do indywidualnego startupu.
W nieustannie zmieniającym się świecie również potrzeby klientów ewoluują w szybkim tempie. Firma Kaspersky pragnie sprostać tym rosnącym wymaganiom poprzez dostarczanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz wspieranie rozwijających się przedsiębiorstw. Temu celowi służyło nasze pierwsze zaproszenie skierowane do startupów w ramach programu Kaspersky Open Innovation Program. Wiele pracy wykonano od tego czasu i cieszymy się, że możemy rozpocząć współpracę z najlepszymi startupami oraz podjąć interesujący proces wspólnego rozwoju projektu biznesowego – powiedział Witalij Mzokow, szef centrum innowacji w firmie Kaspersky.
Demo Day odbył się podczas spotkania Kaspersky Open Innovation Summit – pierwszego znaczącego wydarzenia związanego z centrum innowacji firmy Kaspersky, które koncentruje się na szukaniu nowych możliwości rozwoju działalności biznesowej, współpracy z zewnętrznymi startupami oraz ekosystemem związanym z przedsięwzięciami wysokiego ryzyka. Centrum innowacji powstało w celu stworzenia i utrzymywania procesu zarządzania innowacjami, który ułatwia współpracę pomiędzy firmą a błyskotliwymi umysłami – zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną. Służy wspieraniu przełomowych projektów i koncentruje się na identyfikowaniu nowych trendów, odkrywaniu nowych rynków, szukaniu najlepszych w swojej kategorii startupów oraz budowaniu aliansów technologicznych.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.