Raport „2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard”, publikowany corocznie przez Komisję Europejską, jest zestawieniem 1000 europejskich firm, które w 2010 roku najwięcej inwestowały w R&D. Zestawienie opracowano na podstawie wartości wszystkich przeprowadzonych inwestycji.
Inwestycje firmy Amadeus w 2010 roku przeznaczone na badania i rozwój technologii stosowanych w branży turystycznej w kwocie 326 milionów euro znalazły odzwierciedlenie w rankingach, zapewniając firmie:
• Pierwsze miejsce w Europie pod względem ogólnych inwestycji na badania i rozwój w kategorii usług komputerowych
• Pierwsze miejsce w Europie pod względem ogólnych inwestycji na badania i rozwój w obszarze podróży i turystyki
Ponadto Amadeus awansował w ogólnym rankingu o 11 miejsc, z pozycji 78. w raporcie opublikowanym w roku 2010 na pozycję 67. na liście 1000 firm, przedstawionej w 2011 roku. W 2005 roku firma znajdowała się na pozycji 89.
Innowacyjność jest jednym z najważniejszych czynników postępu i rozwoju firmy Amadeus, zapewniając jej silną pozycję konkurencyjną na rynku. Całkowita wielkość inwestycji od 2004 roku przekroczyła kwotę 1,6 miliarda euro, co przekłada się na coroczne inwestycje na poziomie około 14,4% skonsolidowanych przychodów.
– Cieszymy się, że nasze inwestycje w badania i rozwój zostały uznane w prestiżowym raporcie Komisji Europejskiej, uzyskując najwyższe wyniki w dwóch obszarach biznesowych. Amadeus może się pochwalić bogatą historią innowacji, mając w dorobku szereg pionierskich produktów i przedsięwzięć w branży turystycznej. Inwestycje w R&D pozostają ważnym elementem naszego rozwoju w kierunku osiągnięcia pozycji lidera w dostarczaniu zaawansowanych technologii – mówi Jean-Paul Hamon, wiceprezes firmy Amadeus ds. rozwoju i szef działu oprogramowania.
Firma Amadeus posiada piętnaście centrów badawczo-rozwojowych na całym świecie (w Nicei, Londynie, Sydney, Antwerpii, Akwizgranie, Frankfurcie, Bostonie, Miami, Toronto, Strasburgu, Tucson, Bangalore, Bogocie, Warszawie i Bangkoku), zatrudniających obecnie ponad 4000 pracowników.
W minionych latach działania firmy Amadeus w dziedzinie R&D koncentrowały się przede wszystkim na:
• Przetwarzaniu danych o najwyższej wydajności przy najostrzejszych wymaganiach pod względem dyspozycyjności i niezawodności
• Wyszukiwaniu informacji w bardzo dużych bazach danych
• Superwydajnych wyszukiwarkach dla branży turystycznej
• Wielokanałowych aplikacjach do obsługi klientów (agent desktop, Internet, terminale, urządzenia mobilne, tablety)
Przykładami wpływu tych działań na rozwój produktów i usług firmy Amadeus
w ostatnich latach są:
• Kontynuacja rozwoju Amadeus Altéa Customer Management Solution (CMS), platformy informatycznej dla linii lotniczych, na którą składają się trzy rozwiązania obejmujące dokonywanie rezerwacji, zarządzanie zasobami oraz kontrolę odlotów. Wprowadzenie pakietu Altéa miało ogromny wpływ na branżę lotniczą pod względem technologicznym i funkcjonalnym – moduły Altéa Reservation i Inventory wybrało do tej pory już 112 linii lotniczych.
• Rozwój Amadeus Hotel Platform, rozwiązania dedykowanego sieciom hotelowym, łączącego w sobie centralną rezerwację, zarządzanie placówkami i systemy globalnej dystrybucji w jedną w pełni zintegrowaną platformę. To niedawno wprowadzone rozwiązanie ma na celu wspomaganie hoteli w dobie globalizacji
i ekspansji, pozwalając im szybko reagować na zmieniające się potrzeby klientó w.
• Rozwój zaawansowanych wyszukiwarek uwzględniających nowe parametry, takich jak niedawno uruchomiona aplikacja Amadeus Extreme Search przeznaczona dla internetowych biur podróży. Rozwiązanie zostało przetestowane w ramach pilotażowego wdrożenia w wiodącym skandynawskim internetowym biurze podróży European Travel Interactive (eTRAVELi). Extreme Search to narzędzie do dokonywania zakupów, udostępniające intuicyjną wyszukiwarkę połączeń lotniczych, która uwzględnia takie kryteria jak budżet, rodzaj aktywności czy regiony geograficzne, a nie tylko tradycyjne parametry dotyczące początku i końca trasy.
• Rozwój narzędzi wspomagających oferowanie usług dodatkowych, umożliwiających liniom lotniczym podniesienie jakości obsługi klientów i pozwalających na uzyskiwanie dodatkowych dochodów. Amadeus Airline Ancillary Services to kompleksowe rozwiązanie, pozwalające liniom lotniczym na dystrybucję usług (prezentację, obsługę rezerwacji, zarządzanie cenami i pobieranie opłat) we wszystkich kanałach z zachowaniem zgodności ze standardami branżowymi. Firma Amadeus opracowała unikalny, interaktywny katalog, w przejrzysty sposób prezentujący ofertę dodatkowych usług linii lotniczych, który umożliwia biurom podróży szybkie i efektywne przeglądanie, rezerwowanie i sprzedaż usług dodatkowych. Rozwiązanie Amadeus Airline Ancillary Services wybrało do tej pory 17 linii lotniczych. Zostało ono wdrożone zarówno w tradycyjnych, jak i internetowych kanałach biur podróży na kluczowych rynkach, w tym francuskim i skandynawskim.
***
Raport Komisji Europejskiej (2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard) można znaleźć pod adresem http://iri.jrc.ec.europa.eu/research/scoreboard_2011.htm
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Vice Director
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl