Swój udział w festiwalu zapowiedziało osiemnastu polskich artystów reprezentujących różne style muzyczne. Na terenie Giełdy Kaliskiej wystąpią m.in. Alicja Węgorzewska, Iwona Węgrowska, Michał Wiśniewski, RH+, Krzysztof Antkowiak, Artur Chamski, Marian Lichtman, Hamak Band, RockSun i GrooveBusterz. Przed kaliską publicznością zaprezentują się ponadto gwiazdy francuskiej sceny R’N’B – Laure Cappellini oraz Dalvin (Da Hit Boys).
Akcję wspiera również Alicja Tchórz, pochodząca z Kalisza pływaczka, która reprezentowała Polskę podczas tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Londynie.
Zarówno artyści z Polski, jak i zagraniczne gwiazdy wystąpią za darmo.
– Nasz projekt rozwija się bez wielkiego budżetu, a sponsorzy głównie wspierają nas barterowo. Naszym celem jest również propagowanie pomagania innego niż najczęściej kojarzonego ze słowem „charytatywność”, czyli finansowego, nie każdego na to stać, dlatego chcemy pokazać, że istnieją inne formy pomocy jak wolontariat, czy zwykła pomoc wymagająca od nas jedynie czasu – mówi inicjator akcji, Krzysztof „Gorzki” Gorzkiewicz.
Celem tegorocznej, drugiej już, odsłony projektu jest wsparcie 12 różnych fundacji charytatywnych. W ramach akcji zorganizowano m.in. cykl spotkań z gwiazdami pod hasłem „Coolturalne Środy” oraz festiwale z udziałem gwiazd w Skarżysku-Kamiennej i Łaszkowie. Cały czas można wysyłać smsy, z których dochód zostanie przekazany fundacjom biorącym udział w projekcie. Wystarczy wysłać wiadomość pod numer numer 72068, wpisując „TC.Z.1.dowolna treść”.
Przedsięwzięcie promuje piosenka i teledysk, którą w marcu nagrali artyści wspierający akcję. Autorem tekstu jest Krzysztof „Gorzki” Gorzkiewicz, muzykę napisał RobGitarnik, który we współpracy z Ericiem Bobo (Cypress Hill) wyprodukował utwór. Motto piosenki brzmi: „Pomagaj jak możesz”.
W nagraniu piosenki i teledysku wziął również udział Marek Bielski, organizator Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Program jest strategicznym partnerem akcji i wspiera ją od lutego tego roku. – Zaangażowaliśmy się w to przedsięwzięcie, bo tak jak jego inicjatorzy jesteśmy przekonani, że warto pomagać innym i promować tę ideę – mówi Marek Bielski. – Współpracujemy z producentami żywności, dzięki temu z informacją o akcji docieramy do potencjalnych sponsorów. Cieszę się, że także dzięki nam więcej osób dowie się o tej pożytecznej inicjatywie – dodaje M. Bielski.
Festiwal rozpocznie się 31 sierpnia w piątek, o godz. 17:00. Informacje o biletach oraz program festiwalu są dostępne na stronie www.pomaganiejesttrendy.pl
Patronat medialny nad wydarzeniem sprawuje m.in. TVP Info, TVP Poznań i TVP Łódź., 4Fun TV, a także tygodnik „Express kaliski” i miesięcznik „Rzeźnik polski”.