Badanie przeprowadzono metodą CATI, na grupie managerów największych polskich przedsiębiorstw. Ocena reputacji jak co roku, zbadana została w pięciu wymiarach: referencje, atmosfera medialna, zaangażowanie społeczne, firma jako pracodawca oraz firma jako partner biznesowy.
Gala wręczenia odznaczeń odbyła się 11 lipca w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie. Nagrodę z rąk jury, odebrał Mariusz Pazio – dyrektor warszawskiego oddziału EFL.
EFL zdobył tytuł Firmy Wysokiej Reputacji już po raz trzeci. Jest to dla nas cenne wyróżnienie, które jest potwierdzeniem, że obrany przez firmę model biznesowego rozwoju zmierza w oczekiwanym przez rynek kierunku. EFL utrzymuje najwyższe standardy obsługi klienta, buduje zaufanie wśród partnerów biznesowych, a to przekłada się na korzyści dla każdej ze stron. Reputacja jest dla nas ważnym składnikiem budowania dobrych relacji biznesowych. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy nas docenili – powiedział Mariusz Pazio odbierając nagrodę.
Badanie PremiumBrand jest jedynym na polskim rynku, które w tak szeroki sposób bada reputację marek wśród konsumentów i firm w otoczeniu biznesowym. Projekt prowadzony jest od 2006 roku. Wybór reputacji jako problemu badawczego wiąże się ze wzrostem wagi tego pojęcia w biznesie. Znaczenie reputacji rośnie wraz ze świadomością konsumentów i menadżerów, którym nie wystarczają już proste przekazy reklamowe, a którzy jednocześnie oczekują od marek i kontrahentów głębszych wartości, takich jak: etyka działań, szacunek do tradycji czy wrażliwość ekologiczna.
Organizatorem badania PremiumBrand jest Central European Quality Institute. Autorem metodologii jest profesor UW dr hab. Dominika Maison, a za realizację badania odpowiada instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC.