Aby wszystkie przesyłki dotarły na czas, każdej nocy ciężarówki Dachser przemierzają w sumie 1 140 000 kilometrów. Sprawne działanie operatora zapewnia gęsta sieć połączeń, zaplanowana z myślą o jak najbardziej optymalnym rozmieszczeniu oddziałów. Dzięki trzem euro-hubom: w Űberherrn w Niemczech, Bratysławie na Słowacji oraz Clermont-Ferrand we Francji, Dachser dociera do najważniejszych obszarów gospodarczych w Europie. Centra przeładunkowe organizują przychodzące towary według ich miejsc docelowych, konsolidują i przekazują dalej.
„Europa ciągle się rozwija, a rynek zaopatrzenia staje się coraz bardziej wymagający. Wysoka jakość i terminowość usług stają się coraz bardziej istotne” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. „Aktualna oferta usług została opracowana na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń oraz w odpowiedzi na rosnące wymagania klientów. Powierzając swoje przesyłki Dachser, mogą być pewni, że dotrą one do miejsca przeznaczenia bezpiecznie i na czas” – dodaje.
Entargo
W głównych krajach Europy Dachser realizuje usługi z grupy entargo, są to: targospeed, targoflex i targofix. Zostały one zróżnicowane w zależności od potrzeb klientów. Są usługami o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Jeśli przed wszystkim liczy się czas dostawy, optymalnym wyborem będzie usługa premium – targospeed. Odległości, od których uzależniona jest pora dostawy, liczone są w linii prostej od oddziałów Dachser. Jeśli priorytetem jest dostawa w wyznaczonym terminie, właściwym wyborem będzie targofix. Doskonałym przykładem optymalnego zastosowania usługi targofix jest dostarczanie surowców lub półproduktów do firmy produkcyjnej, w ramach wcześniej zaplanowanego procesu. Umożliwia ona indywidualne planowanie terminów, koordynowanie wysyłek oraz wychodzenie naprzeciw konkretnym potrzebom klientów. Jeżeli przesyłka nie ma żadnych ograniczeń czasowych, odpowiednia będzie usługa targoflex. Dzięki codziennym wysyłkom, w określonych ramach czasowych towar dotrze w każde miejsce w Europie.
Groupline
Drugą gałęzią usług Dachser jest groupline, oferowana w tych krajach, do których nie da się dotrzeć drogą lądową: w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji oraz Finlandii. W ramach groupline są trzy usługi: classicline, fixline oraz sysline. Classicline to usługa klasyczna, dla przesyłek drobnicowych. Fixline polega na zaplanowaniu dokładnej daty doręczenia. Sysline natomiast polega na dostarczeniu przesyłek w jak najszybszym czasie.
Wysokie standardy organizacyjne
Zastosowanie jednolitych standardów usług we wszystkich krajach oraz jednego systemu IT umożliwia pewne i sprawne realizowanie usług. Oferta Dachser obejmuje wyjątkowo rozległy obszar. Istotne jest również to, że klienci mogą bardzo łatwo wybrać wymagane usługi online. Dodatkowo Dachser stosuje proaktywny system kontroli, ActiveReport. Dzięki niemu klienci są bardzo szybko informowani, jeśli z przesyłką dzieje się coś nieplanowego. Jeśli np. odbiorca przesyłki odmawia przyjęcia towaru, kierowca wyposażony w przenośny skaner (Pen-Key), może wykonać zdjęcie oraz wysłać je do systemu IT Dachser z informacją o problemie. Klient dowiaduje się więc o zdarzeniu błyskawicznie. Może wtedy podjąć decyzję o kontynuowaniu realizacji usługi lub zawróceniu przesyłki do nadawcy. Przedsiębiorcy, mający doświadczenie w dystrybucji swoich towarów, doskonale zdają sobie sprawę z wagi takich informacji. Dodatkowo, za pomocą systemu Tracking&Tracing, klienci mogą w każdej chwili sprawdzić on-line status swoich przesyłek w czasie rzeczywistym.
W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.