Miniony rok był wyjątkowy – firma obchodziła jubileusz 25-lecia działalności w Polsce. Pomimo ciągle obecnej pandemii i licznych wyzwań z tym związanych, Europ Assistance świadczyła pomoc klientom w niezakłócony sposób. Wolumeny obsługowe wróciły do tych sprzed pandemii, a w niektórych obszarach firma realizowała nawet więcej spraw, niż w okresie sprzed Covid-19.
Wolumeny obsługowe wróciły do momentu, gdy biznes assistance osiągał stabilne, przewidywalne wzrosty. W sumie w 2021 Europ Assistance Polska obsłużyła prawie 7% więcej spraw w stosunku do tego samego okresu przed pandemią i 30% więcej spraw niż 2020 roku.
Jak kształtował się poziom naszych usług w poszczególnym obszarach?
W 2021 roKu Polacy znacznie chętniej podróżowali. Do Centrum Alarmowego trafiło o 45% więcej spraw z zakresu travel assistance niż w 2020. Liczba obsługiwanych spraw przekroczyła nawet poziom notowany w znakomitym pod względem turystyki roku 2019 r.
– W 2020 roku mierzyliśmy się z globalnym paraliżem turystyki związanym z pandemią koronawirusa. Mimo iż zagrożenie jeszcze nie minęło, pojawiły się szczepienia i obowiązkowe testy, które znacznie wpłynęły na ponowne otwarcie turystyki. Polacy znowu zaczęli podróżować, co widzimy również w naszych statystykach obsługowych. Większą wagę zaczęli także przywiązywać do bezpieczeństwa i ochrony ubezpieczeniowej podczas podróży. Cieszy nas, że możemy ich wspierać i nieść pomoc w różnych sytuacjach podczas wyjazdów zagranicznych – mówi Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska.
Duży wzrost, bo aż 30% w stosunku do 2020 roku, firma odnotowała również w obszarze assistance domowego. Pomoc w domu stanowiła w zeszłym roku 17% wszystkich spraw trafiających do Centrum Alarmowego. Klienci najczęściej korzystali ze świadczeń hydraulika, serwisu sprzętu RTV/AGD oraz z usług elektryka.
W obszarze car assistance miniony rok był podobny do lat poprzednich. Usługi assistance samochodowego niezmiennie cieszą się popularnością i najwięcej takich spraw (58%) trafiło do Centrum Pomocy Europ Assistance Polska. Wśród najczęstszych świadczeń, z których korzystali klienci, było holowanie, naprawa pojazdu na miejscu i wynajem samochodu zastępczego.
W zeszłym roku o 6% wzrosło również zainteresowanie assistance medycznym. Pomoc zdrowotna stanowiła 14% wszystkich spraw assistance. Utrzymywał się też wysoki wskaźnik wykorzystywania zdalnej formy kontaktu z lekarzem. Średnio ponad 57% spraw było realizowanych w formie wideo/telekonsultacji. Jeszcze w 2019 roku poziom wykorzystania tej formy wynosił średnio 4,5%.
– W wyniku pandemii społeczeństwo otworzyło się na nowe technologie w zakresie świadczonych usług medycznych i zdaje się, że ta forma na stałe wpisała się sposób udzielania pomocy. Bardzo nas to cieszy, bo dzięki temu jesteśmy w stanie jeszcze szybciej pomagać naszym klientom w tak ważnym obszarze, jakim jest zdrowie – dodaje Ryszard Grzelak.
Europ Assistance Polska od kilku lat sukcesywnie wdraża kolejne rozwiązania cyfrowe, które pozwalają świadczyć pomoc klientom na najwyższym poziomu, przy jednoczesnym uproszczeniu korzystania z usług assistance. W zeszłym roku Europ Assistance konsekwentnie rozwijała i wdrażała kolejne rozwiązania cyfrowe dla swoich partnerów biznesowych, w tym aplikacje webowe do zgłaszania szkód w ramach wszystkich linii biznesowych. Z kolei Voice Care – wirtualny asystent w 2021 roku odebrał ponad 120 tysięcy połączeń od klientów.