Nowa wersja serwisu została opracowana zgodnie z przyjętą w zeszłym roku strategią „więcej grania, mniej gadania”, zakładającą położenie nacisku na rozrywkę online. Dzięki podziałowi strony na dwie podstawowe sekcje – graj (udostępniającą gry) oraz czytaj (z treściami redakcyjnymi), użytkownicy mogą w łatwy sposób odnaleźć interesujący ich kontent.
Część poświęconą grom podzielono na 4 części, zawierające różne rodzaje gier. Bazę gier typu flash i multiplayer, które do tej pory były udostępniane przez serwis, rozbudowano i uzupełniono o nowe pozycje. Obecnie zawiera ona ponad 20 000 gier, podzielonych na różne kategorie (np. gry planszowe, losowe, przygodowe, zręcznościowe). Poza grami zewnętrznych deweloperów, w serwisie znalazły się również autorskie gry, opracowane przez spółkę AdAction, należącą, podobnie jak Radio Eska, do Grupy ZPR.
Nowością są 2 nowe sekcje: gry MMO (Massively Multiplayer Online – gry komputerowe dostępne online, rozgrywane jednocześnie przez tysiące graczy w Internecie) oraz gry PC – tzw. casual games, do pobrania i zainstalowania na komputerze użytkownika. W grupie gier MMO na uwagę zasługuje wprowadzona na EskaGames.pl gra OurWorld, po raz pierwszy dostępna w polskiej wersji językowej.
Nowa odsłona EskaGames.pl została opracowana przez dział e-technologii Grupy Radiowej TIME i Supermedia Interactive, przy współpracy ze spółką AdAction. Serwis będzie intensywnie promowany na stronach Grupy Radiowej TIME, oraz na antenie Radia Eska i w Eska TV.