Kino domowe
Według badań firmy analizującej rynek – Futuresource – w trzech kwartałach 2011 roku Epson sprzedał 1.691 szt. projektorów do kina domowego, co daje firmie pierwsze miejsce
i 36% udział w rynku oraz przewagę 15 punktów proc. nad następnym producentem. Pierwsze miejsce w tej kategoria dotyczy projektorów 720p i 1080p oddzielnie oraz łącznie.
„W ostatnim kwartale roku spodziewamy się wzrostu sprzedaży – po pierwsze tradycyjnie przed świętami rośnie zainteresowanie tymi projektorami” – mówi Aleksandra Jasińska, Visual Instruments Account Manager w Epson. „Dodatkowo, w październiku wprowadziliśmy do oferty nowe, ciekawe modele – rodzinę trzech projektorów 3D w rozdzielczości full HD 1080p, w tym jeden z bezprzewodowym przesyłaniem sygnału po Wi-Fi oraz ciekawy projektor ze stacją dokującą do iPhone, iPod i iPad.”
Projektory panoramiczne WXGA (1280×800)
Zainteresowanie projektorami panoramicznymi zauważalnie rośnie, bo jest to dziś praktycznie standardowa rozdzielczość notebooków, które są w większości źródłem sygnału dla projektorów biznesowych. W tej klasie Epson jest numerem jeden, z 28% udziałem w rynku (9 pkt. proc. więcej od kolejnego na liście).
Projektory panoramiczne WUXGA (1920×1200)
W tej klasie projektorów biznesowych Epson ma pierwszą pozycję z 30% udziałem w rynku. Barierą szybkiego wzrostu sprzedaży w tej grupie są wysokie ceny tych projektorów – to rozdzielczość większa niż full HD 1080p!
Lekkie projektory mobilne (do 2 kg)
W wielu dziedzinach biznesu projektor stał się tak powszechnym narzędziem jak notebook, stąd zainteresowanie użytkowników projektorami, które można zabrać w podróż – Epson ma rozwiązania wielkości kartki A4 i grubości 44 mm, co w praktyce oznacza, że projektor można włożyć do torby z notebookiem, zwłaszcza, że waży on zaledwie 1,6 kg.
W tej kategorii Epson jest w Polsce numerem 1, z 44% udziałem w rynku i druzgocącą, ponad dwukrotną przewagą nad kolejnym graczem na rynku, który ma zaledwie 18% rynku.
Projektory interaktywne
To najmłodsza kategoria – tak naprawdę, pojawiła się dopiero w połowie 2010 roku. W Polsce ma ogromne pole do rozwoju, bo świadomość zalet interaktywności jest coraz większa – bo coraz więcej osób miało kontakt z interaktywnymi tablicami w szkołach.
Epson zajmuje w tej klasie pierwsze miejsce w Polsce z 43% udziałem w rynku i 9 pkt. proc. przewagą nad kolejnym producentem.
Wszystkie powyższe informacje rynkowe dotyczą trzech pierwszych kwartałów 2011 roku opierają się na danych firmy analitycznej Futuresource, badającej rynki na całym świecie.
Informacje o firmie Epson
Epson jest globalnym liderem w dziedzinie obrazowania i innowacji. Epson dąży do tego, by przekraczać oczekiwania klientów, tworząc kompaktowe, energooszczędne i precyzyjne technologie. Oferta produktów firmy obejmuje drukarki oraz projektory 3LCD do zastosowań biznesowych i domowych, a także inne urządzenia elektroniczne i ciekłokrystaliczne.
Grupa Epson, kierowana przez Seiko Epson Corporation z Japonii, zatrudnia na świecie ponad 80 tys. pracowników w 102 spółkach. Epson szczyci się stałym wkładem w globalną ochronę środowiska, a także w funkcjonowanie społeczności, w których działa.
Wizja środowiskowa 2050 – http://eco.epson.com
Epson Europe
Epson Europe BV z Amsterdamu to regionalna centrala grupy odpowiedzialna za Europę, Środkowy Wschód, Rosję i Afrykę. Zatrudniający 2400 pracowników oddział Epson Europe w roku fiskalnym 2009 osiągnął sprzedaż równą 1 875 milionom euro. www.epson-europe.com
Dodatkowych informacji udzielają:
Epson Europe BV
Oddział w Polsce
Dorota Wódka-Kot
tel. (22) 375 75 16
e-mail: [email protected]
Internet: www.epson.pl
Obsługa Prasowa i PR:
INDALO Public Relations, ul. Grochowska 341/281A, 03-822 Warszawa
komórka: 501 772 619 [email protected]