Enigma Systemy Ochrony Informacji podpisała umowę z Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Firma rozbuduje funkcjonalności aplikacji e-Posterunek w obszarze ruchu drogowego m.in. na potrzeby usług oferowanych za pośrednictwem portalu ePUAP oraz będzie świadczyć asystę techniczną. W efekcie wykonania projektu powstanie narzędzie pomocne w codziennej pracy funkcjonariuszy. Zostanie znacznie skrócony czas potrzebny na wypełnianie druków procesowych na miejscu zdarzenia, a także czas uzyskania niezbędnych informacji o dane sprawdzanych osób, co pozwoli na szybszą identyfikację i zatrzymanie poszukiwanych.
Aplikacja e-Posterunek jest narzędziem dedykowanym do tworzenia i zarządzania dokumentacją procesową oraz wspomagającym obsługę spraw i postępowań prowadzonych przez funkcjonariuszy policji, takich jak pracownicy wydziałów dochodzeniowo-śledczych i ruchu drogowego. Aktualny projekt ma na celu rozbudowę istniejącej aplikacji e-Posterunek o obsługę spraw i zdarzeń w obszarze ruchu drogowego, która obejmie takie czynności jak: tworzenie szkicu sytuacyjnego, wprowadzanie zgłoszeń świadczonych przez platformę ePUAP oraz integrację systemu z centralnymi rejestrami informatycznymi policji.
Podstawowym celem rozbudowy aplikacji jest skrócenie i uproszczenie procedur wprowadzania danych związanych z obsługą spraw i zdarzeń w ruchu drogowym. Użytkownicy będą mogli zapisywać w systemie informacje pozyskane w ramach prowadzonego postępowania, np.: na miejscu kolizji czy wypadku drogowego oraz te składane przez obywateli za pośrednictwem platformy ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
„System e-Posterunek zostanie rozbudowany o funkcje umożliwiające automatyczne pobieranie danych z systemów centralnych (Pesel, KSIP, CEPIK). To usprawni obsługę wszelkich zdarzeń drogowych oraz zminimalizuje liczbę pomyłek” – zauważa Marcin Piołun-Noyszewski, kierownik projektu ze strony firmy Enigma. –„Zostanie także wyeliminowany problem wielokrotnego wprowadzania tych samych danych do różnych dokumentów wykorzystywanych w kolejnych etapach postępowania. Jednocześnie osoba obsługująca zdarzenie będzie mogła na miejscu wydrukować dokumenty, które uczestnicy wypadku czy kolizji od razu podpiszą.”
Innym istotnym elementem rozbudowy aplikacji e-Posterunek jest zbudowanie interfejsu, pozwalającego na rejestrację zebranych danych w KSIP (Krajowy System Informacyjny Policji przechowujący i przetwarzające dane kryminalne Policji). To z kolei znacząco uprości rejestrację tych danych w systemach centralnych. Jednocześnie możliwe będzie wykonywanie zapytań do innych systemów teleinformatycznych oraz współpraca z System Wspomagania Dowodzenia Policji w zakresie przyjmowania odpowiednich dyspozycji, np. gdzie dany patrol ma się udać.
„Obecnie policjanci narzekają, że zbyt wiele czasu zajmuje im rejestracja danych w systemach centralnych, a powinni skupić sie na pracy merytorycznej” – stwierdza Marcin Piołun-Noyszewski. – ”Wdrożenie nowej wersji e-Posterunku, powinno znacząco poprawić komfort pracy policjantów w tym zakresie, ponieważ dane będą automatycznie rejestrowane w KSIP.”
Enigma Systemy Ochrony Informacji, jako firma odpowiedzialna za rozbudowę funkcjonalności aplikacji e-Posterunek na wstępie przeprowadzi analizę wymagań i dostarczy odpowiednią dokumentację do CPI MSWiA. W kolejnych etapach zaprogramuje odpowiednie funkcje, wprowadzi do aplikacji druki procesowe używane głównie w przypadku zdarzeń drogowych, a także zautomatyzuje komunikację pomiędzy aplikacją a systemami centralnymi policji – KSIP, CEL, CEPiK oraz SWD. Następnie dostarczy oprogramowanie i po pomyślnym zakończeniu testów, uruchomi aplikację e-Posterunek. Enigma SOI przeprowadzi również serię szkoleń dla administratorów i instruktorów oraz zapewni 2-letni serwis aplikacji.