„Firma dysponuje flotą złożoną z 60 pojazdów – są to nowe mercedesy z silnikami wysokoprężnymi. Natomiast samochód, który weźmie udział w rajdzie Blue Corridor 2012, jest naszym pierwszym autem zasilanym gazem CNG” – mówi Krzysztof Rdest, właściciel firmy EMKA S.A. Przyznaje, że to wzrost cen oleju napędowego wymusił na firmie poszukiwanie nowych, alternatywnych źródeł zasilania pojazdów. Użycie CNG już przynosi pierwsze oszczędności w postaci redukcji kosztów przejazdu odcinka 100 km nawet o 30 %. Dużą zaletą tego paliwa jest o 25 % niższa emisyjność CO2.
Samochody firmy EMKA S.A. używane są do przewozu odpadów medycznych. „W porównaniu z tradycyjnymi paliwami gaz ziemny jest bardziej przyjazny dla środowiska. Wykorzystywanie proekologicznych technologii wpisuje się w charakter naszej firmy, której podstawową działalnością jest gospodarka odpadami” – mówi Krzysztof Rdest i dodaje: „Udział w rajdzie pozwoli nam wymienić się opiniami z innymi użytkownikami samochodów napędzanych gazem ziemnym i poszerzyć wiedzę na temat eksploatacji tych aut. Z pewnością przyczyni się to do zakupu kolejnych ekologicznych pojazdów”.
We wrześniu tego roku kawalkada pojazdów z fabryczną instalacją zasilania sprężonym gazem ziemnym CNG lub skroplonym gazem ziemnym LNG pokona po raz pierwszy trasę liczącą 6 100 kilometrów – zaczynając od Moskwy, przez Mińsk, Warszawę, Pragę, Paryż, Brukselę i Berlin. W warszawskiej Wyższej Szkoły Cła i Logistyki 12 września odbędzie się Międzynarodowa Konferencja CNG i LNG na temat wykorzystania gazu ziemnego jako ekologicznego i efektywnego paliwa silnikowego, a towarzyszyć jej będzie wystawa samochodów uczestniczących w rajdzie. Jednym z wystawionych pojazdów będzie Mercedes-Benz należący do firmy EMKA S.A.
Tegoroczny Blue Corridor to już szósty z kolei rajd pojazdów zasilanych CNG i LNG. Rozpoczął się 8 września w Moskwie, a zakończy się 24 września w Berlinie.
Dodatkowe informacje: Katarzyna Tyszka, Media Metropolis, tel. 601 447 151, e-mail: [email protected]