Takie analizy dają użyteczną wiedzę na temat nazwy, a szczególności:
- Analizy nazwy – Odpowiedzi na pytania o bezpieczeństwo używania nazwy z prawnego punktu widzenia.
- Analizy nazwy – Określenie stopnia użyteczności nazwy dla realizacji celów firmy.
- Analizy nazwy – Raport i wskazówki do efektywnego wykorzystania nazwy.
Wyniki analizy nazwy powinny być przekazywane w formie pisemnego raportu, zawierającego wyniki badań i ekspertyz oraz naszą opinię podsumowującą i zalecenia.
Zakres analizy nazwy
Najważniejsze elementy, które składają się na przeprowadzaną przez agencję namingową ekspertyzę nazwy, zostały opisane poniżej. Oczywiście jest to ogólny standard i życzenie, zakres badań i analiz może zostać rozszerzony przez agencję namingową.
Analizy nazwy – Status prawny nazwy
W celu zapewnienia profesjonalnej opinii, agencje namingowe muszą ściśle współpracować z biurami rzeczników patentowych, Urzędem Patentowym oraz kancelariami prawnymi specjalizującymi się w ochronie własności przemysłowej i intelektualnej.
Nazwa może zostać wszechstronnie zbadana pod kątem aktualnego statusu z punktu widzenia prawa. Zbadane zostaną również możliwe prawne zagrożenia i metody zabezpieczenia się przez ich skutkami.
Lingwistyczne analizy nazwy
Aby wykorzystać nazwę w optymalny sposób, należy poznać jej silne i słabe strony z punktu widzenia potencjalnego odbiorcy, jak również sposoby jej skutecznego użycia. Analizy nazwy z perspektywy szans i zagrożeń.
Analizy lingwistyczne, to skuteczne narzędzia pełnego wykorzystania nazwy, dzięki współpracy ze znanymi językoznawcami. Dysponując analizami i opiniami, wykonanymi zgodnie z standardami, doświadczonych firm, można z nazwy budować efektywne narzędzie marketingu. Analizy nazwy wspierają strategie rynkowe i marketingowe, pomagają kształtować strategie marketingowe i plany komunikacji.
Analizy nazwy – Opinia podsumowująca
Wyniki badań i analiz oraz opinie poszczególnych specjalistów zawierają zawsze dużo ciekawych i istotnych informacji na temat nazwy. Jednak zarówno ich ilość jak i szczegółowość utrudnia ich wygodne wykorzystanie. Dlatego po zebraniu wyników badań, analizy nazwy oraz opinii wszystkich specjalistów, korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia, opracujemy dla Państwa podsumowującą opinię zawierającą m.in. metody optymalnego stosowania nazwy oraz elementy, które mogą stanowić zagrożenie dla firmy i jej wizerunku.
Analizy nazwy – Zalecenia
Ważnym elementem raportu, który klient otrzymuje w profesjonalnej firmie nazewniczej są zasady stosowania nazwy. Stanowią one zbiór zasad, które, jeśli będą przestrzegane np. przez agencje corporate&brand identity, public relations, marketingowe, gwarantują zachowanie spójności w budowaniu silnej marki. Analizy nazwy w połączeniu z zaleceniami to praktyczny program wspierania siły marki. Naming to nie tylko kreacja nazw, ale i umiejętne zarządzanie komunikacją werbalną.
Maria Orkwiszewska
Ekspert nazewnictwa firm i produktów w firmie ANAGRM Naming