Ekologiczna księgowość czyli elektroniczny obieg dokumentów w firmie bez potrzeby składowania
dokumentów papierowych w przepastnych segregatorach, to przyjazne rozwiązanie dla portfela i środowiska szczególnie dla małych firm. W przededniu wejścia w życie KSeF, czyli Krajowego Systemu e-Faktur, warto już teraz zgłębić temat wykorzystania nowych technologii w zarządzaniu dokumentacją w firmach.
Piętrzące się stosy papierów, tomy zalegające latami na zakurzonych półkach w biurach rachunkowych, wydrukowane słupki cyfr i tysiące notatek na biurkach – to wszystko odchodzi już w zapomnienie. Dziś coraz częściej w księgowości stosuje się nowe technologie – i to niekoniecznie jedynie w międzynarodowych korporacjach, ale także w mikroprzedsiębiorstwach. Ten rosnący trend w kierunku ekologicznej księgowości cieszy, szczególnie, że jest to świetne przygotowanie do rewolucji w tym obszarze, jakim będzie KSeF – uważa Eryk Skłodowski z Kancelarii Skłodowscy. I choć w tej chwili z elektronicznego obiegu dokumentów korzysta jedynie 40%, jak wynika z badania „Księgowość w polskich firmach” (Impel Business Solution i Infor), to jednak coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z zastosowania tego rozwiązania.
Automatyzacja sprzyja uporządkowaniu, profesjonalizacji usług i dotrzymywaniu terminów – czyli pomaga zachować wszystko, co jest niezbędne w prawidłowym funkcjonowaniu firmy. Warto sprawdzić, szczególnie jeśli cenimy sobie porządek w dokumentacji i dbamy o środowisko, a także – jeśli chcemy się przygotować do nieuchronnych zmian w tym obszarze, które już widać na horyzoncie (KSeF ma wejść w życie 1 lipca 2024). Ekologiczna księgowość skutecznie przygotuje do KSeF i oswoi przedsiębiorców starej daty z nowymi technologiami.
Ekologiczna księgowość dla firm znajdzie zastosowanie zwłaszcza w takich firmach, które wystawiają do 10 dokumentów księgowych w ciągu miesiąca – wyjaśnia Eryk Skłodowski z Kancelarii Skłodowscy. Naszym klientom zapewniamy taką usługę poprzez dostęp do Portalu Klienta. Jest to wygodne narzędzie, dzięki któremu można szybko zlecić zadania dla biura rachunkowego czy wystawić faktury. Z jego pomocą można kontrolować rozrachunki, organizację pracy czy obieg dokumentów wraz z poziomami akceptacji. Dzięki temu rozwiązaniu obieg dokumentów jest uporządkowany, a dostęp do informacji aktywny zawsze, gdy klienci tego potrzebują.
- prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą
- realizują transakcje wyłącznie w Polsce
- nie posiadają europejskiego numeru NIP
- terminowo regulują opłaty, m.in. podatki, ZUS
- nie zwlekają z płatnościami za faktury
- są w stanie dostarczać dokumenty do 5. dnia bieżącego miesiąca za miesiąc poprzedni
- nie prowadzą ewidencji obrotu magazynowego
- wystawiają do 10 faktur miesięcznie
- nie zatrudniają pracowników.
Wdrażanie ekologicznej księgowości przynosi korzyści nie tylko dla środowiska, ale także może
wpływać pozytywnie na wizerunek firmy, przyciągać klientów i inwestorów zainteresowanych zrównoważonym rozwojem oraz pomagać w dostosowaniu się do zmieniających się regulacji dotyczących ochrony środowiska.