Tym czasem już teraz można zapoznać się z rankingiem urządzeń, systemów operacyjnych i przeglądarek, które jak wynika z badań, najlepiej sprawdzają się w działaniach z zakresu email marketingu.
Raport przygotowany przez SARE oparty został o prawie 50 MLN otwartych maili. Podczas analizy danych SARE oparło swoją metodologię na liczbie otwarć oraz ilości kliknięć. Wyniki są bardzo ciekawe, gdyż w przypadku komputerowych systemów operacyjnych pod kątem otwieralności nadal liderem pozostaje Windows XP z wynikiem 39,1%. Jego mobilnym odpowiednikiem jest iOS z wynikiem 4,1%.
Ilość kliknięć uplasowała się na pułapie ponad 15 MLN na 50 MLN otwartych maili, z niezmiennie plasującymi się na pierwszym miejscu Windows XP oraz iOS.
Druga część raportu skupia się na agentach pocztowych oraz przeglądarkach. Pomimo utraty tytułu globalnego lidera w ilości użytkowników, Internet Explorer nadal zajmuje 1 miejsce w rankingu otwarć wiadomości mailowych. IE z wynikiem 31.9% wyprzeda Firefox o 8,6%. W sekcji mobilnej bez większych zmian, Apple z Safari uplasowało się z wynikiem 3,8%.
Pomimo pozycji lidera w ilości otwartych maili, IE musiało ustąpić Firefoxowi pod kątem ilości kliknięć w otwarte maile. Firefox ustanowił wynik na poziomie 34,1% i zepchnął IE na drugie miejsce z wynikiem 26,8%. Kanał mobilny nie zaskakuje, firma z Cupertino nie daje za wygraną i również tutaj osiągnęła najwyższy wynik na poziomie 1,2%.
Pomimo, zyskujących na popularności nowych narzędzi, systemów operacyjnych oraz przeglądarek , „żółta koszulka” lidera nadal pozostaje u producentów starych, sprawdzonych rozwiązań.
Zachęcamy do zapoznania się z infografiką, gdzie będziecie mogli Państwo zobaczyć jaki był udział pozostałych podmiotów branych pod uwagę w raporcie.
Więcej na blogu SARE: http://sare.pl/wpis/270-raport-odczytu-poczty-e-mailowej