Komunikacja EDI (Electronic Data Interchange) w programach Quatra (www.Quatra.pl) to sposób transmisji informacji, dokumentów oraz plików w formie elektronicznej pomiędzy organizacjami, firmami oraz urzędami. Funkcjonalność ta ułatwia zarządzanie transakcjami, automatyzuje procesy biznesowe w ramach wcześniej zbudowanej sieci kontrahentów oraz wspiera pozyskiwanie nowych klientów wśród użytkowników programów Quatra. Wystarczy wpisać NIP poszukiwanego partnera biznesowego, zaprosić go do współpracy i zaakceptować formę elektronicznej wymiany dokumentów, a by usprawnić formalności związane z przyszłymi transakcjami.
Mechanizm działania EDI jest prosty. Przykładowo, za każdym razem, gdy jeden przedsiębiorca wystawi fakturę za pomocą programu Quatra, jego kontrahent natychmiast zobaczy ją w swoim systemie. Elektroniczne archiwum dokumentów pozwoli swobodnie przeglądać starsze transakcje oraz na bieżąco monitorować status aktualnych rozliczeń. Ponadto, po zaakceptowaniu transakcji, program odbiorcy automatycznie wygeneruje odpowiednie dokumenty magazynowe i księgowe, a w kalendarzu zdarzeń pojawi się termin płatności zobowiązania.
Elektroniczna wymiana danych (EDI) jest funkcjonalnością dostępną we wszystkich systemach marki Quatra oferowanych w modelu SaaS (Software as a Service), czyli Quatra Start, Quatra Firma oraz Quatra Expanso. Można z niej korzystać nie tylko podczas transakcji z podmiotami z sektora MŚP, a le również w wielooddziałowych firmach o rozproszonej strukturze i w sieciach franczyzowych. Dzięki temu rozwiązaniu, przesunięcia międzymagazynowe czy transakcje z franczyzobiorcą, stają się znacznie prostsze i mniej czasochłonne. Ponadto, EDI ułatwia także proces wymiany informacji z urzędami, co sprawia, że prowadzenie rozliczeń podatkowych odbywa się elektronicznie, bez konieczności wielokrotnego wprowadzania tych samych danych, wydruku dokumentów oraz wielogodzinnych wizyt w Urzędzie Skarbowym.
– EDI to niezwykle przydatna funkcjonalność dla wszystkich użytkowników systemów Quatra. Ułatwione nawiązywanie relacji z nowymi kontrahentami oraz usprawnienie komunikacji z dotychczasowymi partnerami sprawiają, że rozwiązanie to można nazwać „facebookiem dla firm”. Bardzo mnie cieszy fakt, że narzędzie, które jeszcze do niedawna wymagało wieloetapowych wdrożeń i nakładów finansowych na poziomie kilkuset tysięcy złotych, teraz jest dostępne bezpłatnie dla przedsiębiorców, korzystających z oprogramowania za nieznaczną opłatą abonamentową – mówi Adam Smuk, Dyrektor Marketingu Pionu SMB, Sygnity SA.
Funkcjonalność programów marki Quatra jest stale rozwijana, a jej użytkownikom systematycznie dostarczane są nowe rozwiązania wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem. Jeszcze w tym roku Sygnity planuje uruchomić platformę, w ramach której dostępne będą dodatkowe programy biznesowe, komplementarne w stosunku do systemów Quatra. W trakcie pięciu miesięcy od debiutu oprogramowania Quatra na rynku MŚP, skorzystało z niego już ponad 6 000 użytkowników, a sieć partnerska Sygnity liczy 76 dystrybutorów w całej Polsce.