Dział usług finansowych Oracle (Oracle Financial Services) ogłosił dostępność produktów Oracle Financial Services Governance & Compliance Management oraz Oracle Financial Services Operational Risk Analytics. Oferują one rozszerzone funkcje, które pomogą zaspokoić potrzeby branży finansowej w dziedzinie zarządzania audytami, ryzykiem związanym ze zgodnością z przepisami, ciągłością biznesową oraz zmianami. Nowe narzędzia współpracują z oprogramowaniem Oracle Financial Services Operational Risk, co umożliwia stworzenie zintegrowanego systemu do zarządzania ryzykiem operacyjnym i powiązanymi dyscyplinami w całym przedsiębiorstwie.
Rozwiązanie Oracle Financial Services Governance & Compliance Management pozwala zespołom audytowym nadzorować, analizować i oceniać ryzyko oraz mechanizmy kontroli we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa. Za pomocą dostępnych w nim narzędzi kadra kierownicza zajmująca się ciągłością biznesową może opracowywać szczegółowe plany w tej dziedzinie dla każdego sektora firmy. Oprogramowanie ułatwia też kierownictwu ds. zgodności z przepisami przekazywanie pracownikom istotnych regulacji i zasad oraz pomaga skłonić ich do przestrzegania reguł niezależnie od miejsca wykonywania zadań.
Oracle Financial Services Operational Risk Analytics umożliwia użytkownikom biznesowym przeprowadzanie szczegółowych analiz archiwalnych danych dotyczących strat, ryzyka i mechanizmów kontroli. Ułatwia również analizowanie trendów za pomocą wszechstronnego i łatwego we wdrożeniu pakietu wbudowanych narzędzi do przeprowadzania analiz i generowania raportów. Do najważniejszych funkcji tego rozwiązania należy analiza szeregów czasowych, wyszukiwanie powiązań między ryzykiem, mechanizmami kontroli, kluczowymi wskaźnikami ryzyka, stratami i incydentami oraz tworzenie porównań uwzględniających wszystkie produkty, lokalizacje i procesy.
Rozwiązanie Oracle Financial Services Operational Risk z modułem Governance & Compliance Management bazuje na tej samej ujednoliconej platformie, która udostępnia dane podstawowe, uprawnienia użytkowników oraz moduły do obsługi problemów i działań. Oferuje też wspólny dostęp do repozytorium dokumentów i powiązania z ubezpieczeniowym modułem Insurance.
Rozwiązanie Oracle Financial Services Operational Risk z modułem Governance & Compliance Management automatyzuje zarządzanie zgodnością z przepisami i umożliwia wstępne planowanie ocen ryzyka, mechanizmów kontroli i audytów. Udostępnia również zaawansowany mechanizm obsługi obciążeń pozwalający informować użytkowników o czynnościach do wykonania. Dzięki temu oprogramowanie zwiększa przejrzystość, podnosi efektywność i spójność zarządzania oraz usprawnia procesy zapewniania zgodności z przepisami.