Dwie brązowe statuetki w prestiżowym konkursie branży public relations „Złote Spinacze” zdobył projekt „Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów” zrealizowany wspólnie przez bank Credit Agricole i agencję reklamową Just.
Na przełomie 2020-21 r. Dawid Podsiadło koncertował na trasie pt. „Leśna muzyka”. Na scenie towarzyszyły mu sztuczne drzewa wykonane z plastikowych butelek. Po zakończeniu trasy „drzewa” zostały wykorzystane do wyprodukowania 14 płyt gramofonowych o niezwykłym wyglądzie mydełek z gliceryny. Wytłoczone zostały na nich piosenki Dawida i Julii Pietruchy (muzyka do tej drugiej piosenki też nagrana została przy użyciu instrumentów z plastikowych śmieci).
Płyty zostały wystawione na aukcję i wylicytowane za blisko 100 tys. zł. Zebrane w ten sposób środki przekazane bank przekazał Polskiemu Stowarzyszeniu Zero Waste na rzecz promocji bezodpadowego stylu życia.
– Nasz projekt w kreatywny sposób pokazuje, że plastik może nam służyć przez wiele lat, jeśli potrafimy wielokrotnie go wykorzystywać. I wspaniale, że mogliśmy ponieść ten oświatowy kaganek również na Gali Złotych Spinaczy i dotrzeć do kolejnej ważnej grupy odbiorców. Niech nasza idea #mniejplastiku niesie się jak najszerzej – podkreśla Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, koordynator kampanii #mniejplastiku.
Złote Spinacze to największy konkurs branży PR, organizowany przez Związek Firm Public Relations. W konkursie nagradzane są najlepsze projekty public relations realizowane w Polsce. To już kolejna nagroda za wyjątkowe winyle. Projekt zdobył dotąd 10 nagród, wyróżnień i nominacji w takich konkursach jak: KTR, Kreatura, Golden Drum, PR Wings.