Audi Q6 e-tron to pierwszy produkcyjny model zbudowany na platformie Premium Platform Electric (PPE), stanowiący kolejny krok w transformacji firmy w dostawcę mobilności elektrycznej klasy premium. Dzięki swoim właściwościom elektryczny SUV ucieleśnia „przewagę dzięki technice”. Model charakteryzuje się nie tylko imponującymi osiągami jezdnymi i wydajnością ładowania, ale także zwiększoną efektywnością oraz dużym zasięgiem. Q6 e-tron reprezentuje typową stylistykę SUV-a Audi, z jeszcze bardziej wyrafinowanym językiem designu e-tron. Nowa koncepcja projektowania wnętrza i debiutujące w tym modelu pionierskie technologie rozpoczynają kolejny rozdział w historii elektromobilnościi sprawiają, że przewaga dzięki technice staje się namacalnym przeżyciem – każdego dnia. W przypadku Q6 e-tron elektromobilność po raz pierwszy pochodzi z fabryki w Ingolstadt. Audi Q6 e-tron quattro i SQ6 e-tron będzie można zamawiać na początku drugiego kwartału 2024 roku. Wtedy też zostaną ogłoszone polskie ceny.
Opracowane wspólnie z Porsche platforma PPE oraz architektura elektroniczna E3 1.2 to ważne kamienie milowe w globalnej ekspansji gamy samochodów Audi z napędem elektrycznym. To także początek kompleksowego wzmacniania i odmładzania portfolio modelowego. Q6 e-tron potwierdza obietnicę Audi: oferowania aut elektrycznych we wszystkich kluczowych segmentach rynku do 2027 r. „Audi Q6 e-tron, zbudowane na nowej platformie PPE, stanowi dla naszych klientów kolejny technologiczny skok w dziedzinie mobilności elektrycznej klasy premium” – powiedział Gernot Döllner, Prezes Zarządu AUDI AG, podczas światowej premiery modelu w głównej fabryce w Ingolstadt. „PPE pokazuje, jak łączymy zasoby specjalistycznej wiedzy w ramach Grupy Volkswagen i w ten sposób sprawiamy, że elektromobilność staje się skalowalna. Dzięki PPE jesteśmy w stanie masowo wprowadzać na rynek modele o wysokich standardach technicznych w różnych segmentach, a tym samym dalej elektryfikować nasze portfolio” – dodał dyrektor generalny Audi.
Elastyczność PPE pomaga nadać przyszłym modelom niezależny charakter i typowe DNA Audi przy zachowaniu wspólnych podstaw technicznych.
Q6 e-tron wyznacza standardy pod względem osiągów, zasięgu i ładowania. Reprezentuje typową stylistykę SUV-a Audi, z udoskonalonym językiem stylistycznym e-tron i wysokim poziomem użyteczności na co dzień. Dzięki nowej architekturze elektronicznej E3 1.2 seria Q6 e-tron stanowi technologiczny szczyt w portfolio Audi.
Imponujący zasięg i wydajność ładowania
Mocne, kompaktowe i bardzo efektywne silniki elektryczne oraz nowo opracowany akumulator litowo-jonowy składający się z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych o łącznej pojemności brutto 100 kWh (94,9 kWh netto) zapewniają zasięg do 625 km. Dzięki mocy systemowej 285 kW nowe Q6 e-tron oferuje sportowe osiągi, z których słynie Audi (zużycie energii w cyklu mieszanym: 17,0–19,4 kWh/100 km (WLTP); emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km). SQ6 e-tron przy włączonej dodatkowej funkcji rozwija moc systemową do 380 kW (zużycie energii w cyklu mieszanym: 17,5–18,4 kWh/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km), wyznaczając standardy pod względem wydajności. Q6 e-tron quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a SQ6 e-tron potrzebuje na to zaledwie 4,3 s. Maksymalne prędkości obu wersji wynoszą, odpowiednio, 210 oraz 230 km/h. W późniejszym terminie – w zależności od rynku – pojawią się dwie odmiany z napędem na tylne koła: jedna będzie stanowić wersję bazową, a druga zostanie zaprojektowana z naciskiem na efektywność i zasięg.
Dzięki technologii 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania 270 kW możliwe są krótkie postoje na ładowanie. Na odpowiedniej stacji ładowania (HPC) akumulator można naładować energią potrzebną do pokonania 255 km w zaledwie 10 minut. Stan naładowania wzrasta z 10 do 80% w ciągu około 21 minut. Kluczowym elementem tej imponującej wydajności ładowania jest inteligentne, efektywne i predykcyjne zarządzanie temperaturą. Wyposażone w funkcję Plug & Charge, na kompatybilnych stacjach ładowania Q6 e-tron autoryzuje się i rozpoczyna proces uzupełniania energii automatycznie, po podłączeniu przewodu. Jeśli stacja działa pod napięciem 400 V, 800-woltowy akumulator Q6 e-tron jest automatycznie dzielony na dwa akumulatory o równym napięciu, które można równolegle ładować z mocą do 135 kW. W zależności od stanu naładowania ilość energii w obu połowach jest najpierw wyrównywana, a następnie są one ładowane jednocześnie. Ładowanie prądem przemiennym może odbywać się z mocą do 11 kW.
Istotnym elementem zwiększającym efektywność, a tym samym zasięg Q6 e-tron, jest zaawansowany system rekuperacji odzyskujący energię z mocą do 220 kW. Układ ten może obsłużyć około 95% wszystkich codziennych procesów hamowania.
Wygląd zewnętrzny: typowy wygląd SUV-a Audi
Audi Q6 e-tron należy do segmentu średniej wielkości SUV-ów premium. Przy długości 4771 mm, szerokości 1993 mm i wysokości 1648 mm oferuje maksimum przestrzeni, wygody i przydatności do codziennego użytku. Rozstaw osi wynoszący 2899 mm pozwolił wygospodarować dużo miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń. Przy tych wymiarach Audi Q6 e-tron zapewnia wystarczającą przestronność dla pięciu osób i ich bagażu, oferując wysokie walory użytkowe. W ten sposób Audi spełnia, jakie klienci stawiają SUV-om.
Dzięki platformie Premium Platform Electric Audi Q6 e-tron ma doskonałe proporcje. Stosunek dużego rozstawu osi do bardzo krótkich zwisów stanowi podstawę znanego, mocnego i dynamicznego pakietu, widocznego w stylistyce modeli Q. Nowe Q6 e-tron reprezentuje także udoskonalony język designu serii e-tron.
Nowy SUV Audi ma imponującą, sportową sylwetkę. Miękkie kształty współgrają tu z załamaniami i krawędziami, zapewniając Q6 e-tron ładunek optycznej dynamiki już podczas postoju. Pionowa płaszczyzna przedniego pasa obejmuje całkowicie zamkniętą osłonę Singleframe. Otacza ją maska w kolorze srebrnym lub błyszczącej czerni, sięgająca do bocznych wlotów powietrza. Wysoko umieszczone cyfrowe światła do jazdy dziennej nadają Q6 e-tron bardzo charakterystyczny i niezależny wygląd.
Płaszczyzny szyb są niskie i napięte, lekko zwężające się w kierunku tyłu, a delikatnie opadające słupki D elegancko łączą się z muskularnymi błotnikami. Połączenie słupka D z dachem nadaje autu jeszcze bardziej dynamiczny wygląd i sprawia, że kabina wydaje się bardziej rozciągnięta. Wyraźne przetłoczenie pomiędzy tylnymi drzwiami a tylnymi lampami nawiązuje do kultowego modelu quattro i tworzy kontur, na którym „wspiera się” subtelnie opadający słupek D. To kluczowy element DNA designu Audi i głównej zasady projektowania marki: „uczynić technologię widoczną”. Dynamicznie wcięty tył stanowi mieszankę sportowej elegancji i siły. Szeroka architektura tylnego pasa z nieprzerwaną listwą świetlną nadaje Q6 e-tron quattro typową dla Audi klarowność i pewność siebie.
Pierwsza na świecie technologia oświetleniowa
Wraz z Q6 e-tron Audi rozpoczyna nie tylko nowy rozdział w elektromobilności, ale także w ważnej części DNA Audi – technologii oświetleniowej. Dzięki pierwszej na świecie aktywnej cyfrowej sygnaturze świetlnej elektryczny SUV rozpoczyna kolejną epokę unikalnej estetyki Audi.
Za formę sygnatury świetlnej odpowiada moduł oprogramowania jednego z pięciu komputerów Q6 e-tron. W przypadku cyfrowych tylnych lamp OLED drugiej generacji sześć paneli OLED składających się łącznie z 360 segmentów generuje nowy obraz co 10 ms, korzystając ze specjalnie opracowanego algorytmu. Dzięki doskonałej symbiozie designu z nową technologią oświetlenie w Audi Q6 e tron wydaje się żywsze i inteligentniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Aktywna cyfrowa sygnatura świetlna wskazuje również drogę do przyszłości technologii oświetleniowej Audi.
Z przodu aktywna cyfrowa sygnatura świetlna jest tworzona poprzez interakcję algorytmu z 12 segmentami, które przyciemniają się w górę i w dół. Z tyłu służą do tego wszystkie cyfrowe segmenty OLED. Poszczególne segmenty świetlne współdziałają ze sobą w taki sposób, że całkowite natężenie światła sygnatury pozostaje niezmienne.
Druga generacja cyfrowych tylnych świateł OLED w Q6 e tron wynosi design oświetlenia i jego funkcjonalność, a tym samym bezpieczeństwo na drodze, na nowy poziom. Po raz pierwszy cyfrowe tylne światła OLED mogą komunikować się z otoczeniem w ukierunkowany sposób (Car-to-X). Znany już z innych modeli Audi system wykrywania niebezpiecznej odległości w nowym Q6 e-tron został rozszerzony o oświetlenie komunikacyjne, które ostrzega innych użytkowników drogi o miejscach wypadków i awarii. W obliczu krytycznych sytuacji na drodze oświetlenie komunikacyjne wyświetla specyficzną statyczną sygnaturę tylnych lamp OLED ze zintegrowanymi symbolami ostrzegawczymi.
Technologia, która debiutuje w Audi Q6 e-tron, wyznacza nowe standardy również w zakresie indywidualizacji: właściciele mogą wybierać spośród ośmiu cyfrowych sygnatur świetlnych w przeprojektowanych światłach do jazdy dziennej reflektorów LED Matrix oraz w cyfrowych tylnych lampach OLED 2.0 – i w zupełnie nowy sposób personalizować swoje Q6 e-tron.
Q6 e-tron wprowadza do produkcji nową filozofię designu
Wnętrze Audi Q6 e-tron jest zorientowane na potrzeby użytkownika bardziej niż kiedykolwiek. Trójwymiarowy i kontrastowy projekt kokpit celowo umieszcza elementy na pierwszym planie lub w tle, tworząc przestrzenną architekturę dostosowaną do podróżujących zarówno pod względem designu, jak i ergonomii. Panoramiczny wyświetlacz Audi MMI oraz ekran pasażera MMI tworzą wizualnie przejrzystą cyfrową scenę. Wnętrze roztacza domową atmosferę. „Softwrap” rozciąga się od drzwi przez cały kokpit aż po konsolę środkową, tworząc spójne wrażenie otulającej przestrzeni. Te same kolory i wysokiej jakości okładziny – wybrane pochodzące z recyklingu – można znaleźć w projekcie foteli. Zastosowane materiały zostały dobrane pod kątem funkcjonalności, a jednocześnie tak, aby zapewnić wyraźne rozróżnienie estetyczne pomiędzy różnymi obszarami kabiny. Strefy zorientowane na komfort zostały wykończone z dużym udziałem miękkich okładzin, natomiast precyzyjnie zaprojektowane sekcje obsługi pokrywa wysokogatunkowa czarna powierzchnia o wysokim połysku, co podkreśla przejrzystość interakcji z samochodem.
Dzięki platformie PPE, opracowanej specjalnie z myślą o elektromobilności, Q6 e-tron zapewnia duże poczucie przestrzeni, a także wysoki poziom praktyczności w codziennym użytkowaniu. Wnętrze oferuje mnóstwo miejsca do przechowywania i liczne schowki. Zwiększony komfort na środkowym tylnym siedzeniu jest typowy dla samochodu elektrycznego, dysponującego pokaźnym rozstawem osi (2899 mm) i pozbawionego tunelu centralnego. Bagażnik ma pojemność 526 l. Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1529 l. Tylne oparcia można składać osobno (40:20:40). Dalsze 64 litry oferuje bagażnik pod przednią pokrywą, tzw. frunk. To wygodne miejsce do przechowywania na przykład mniejszych toreb podróżnych. W rezultacie Q6 e-tron zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla pięciu osób i ich bagażu. Wysokie walory użytkowe sprawiają, że spełnia wymagania, jakie klienci stawiają SUV-om Audi.
Wysokowydajna, przyszłościowa architektura elektroniczna E3 1.2
Dzięki nowo opracowanej architekturze elektronicznej E3 1.2 klienci doświadczają cyfryzacji w samochodzie bardziej bezpośrednio niż kiedykolwiek wcześniej. Nazwa „E3” oznacza kompleksową architekturę elektroniczną (ang. End-to-End Electronic Architecture). Podczas jej opracowywania nadrzędnym celem było stworzenie przyszłościowego, ustandaryzowanego środowiska. Zorientowana na funkcje architektura bazuje na nowej strukturze komputerowej, z pięcioma komputerami o wysokiej wydajności (ang. High-Performance Computing Platform, HCP), które kontrolują wszystkie funkcje samochodu – od informacji i rozrywki przez prowadzenie aż po częściowo zautomatyzowaną jazdę na późniejszych etapach ewolucji. Najpotężniejsza jak dotąd architektura elektroniczna pod względem mocy obliczeniowej jest konsekwentnie dostosowana do wymagań klientów. Jednym z celów jej rozwoju było stworzenie wysokowydajnej i bezpiecznej sieci komputerów, jednostek sterujących, czujników oraz siłowników – w celu opanowania bardziej skomplikowanych systemów i zachowania modułowości. Ponadto E3 1.2 charakteryzuje się wysoką wydajnością i płynnym podłączeniem zaplecza na potrzeby aplikacji danych roju Car-to-X oraz intensywnych obliczeniowo funkcji offboardowych. Architektura debiutuje w nowym Audi Q6 e-tron i, jako podstawa dla przyszłych innowacji, jest przeznaczona do stosowania we wszystkich modelach.
Nowa koncepcja wyświetlania i obsługi: cyfrowa scena
Seria Audi Q6 e-tron ma w pełni skomunikowane, cyfrowe wnętrze oparte na nowej architekturze elektronicznej. Kluczowym elementem jest tu tak zwana cyfrowa scena, złożona z panoramicznego wyświetlacza Audi MMI i ekranu pasażera MMI. Przejrzyście pogrupowane wyświetlacze są doskonale zintegrowane z koncepcją designu i nadają kabinie wrażenie otwartej przestrzeni. Smukły, wolnostojący panoramiczny wyświetlacz Audi MMI ma zakrzywioną formę i korzysta z technologii OLED; składa się z 11,9-calowego wirtualnego kokpitu Audi i 14,5-calowego ekranu dotykowego MMI. Miejsce kierowcy zaprojektowano na kształt krzywizny. Kontury zakrzywionego wyświetlacza przypominają typową dla Audi osłonę Singleframe. Oświetlenie ambiente tworzy efektowną oprawę i sprawia, że nocą zakrzywiony wyświetlacz wydaje się unosić w przestrzeni. Specjalnie dla pasażerów z przodu Audi uzupełniło cyfrową scenę o 10,9-calowy prawy ekran z MMI z aktywnym trybem prywatności, który zapobiega rozpraszaniu kierowcy podczas jazdy. Dzięki temu pasażer z przodu może na przykład oglądać przesyłane strumieniowo filmy/treści wideo, pomagać w nawigacji, a nawet znajdować stację ładowania.
Kolejny element cyfrowej sceny to opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, reprezentujący ogromny krok naprzód w technologii wyświetlaczy. Na dużej płaszczyźnie przed oczami kierowcy wyświetla on istotne informacje, takie jak prędkość jazdy, znaki drogowe, informacje wspomagające i symbole nawigacyjne. Płaszczyzna obrazu jest pochylona do przodu, aby wzmocnić efekt rozszerzonej rzeczywistości. Duża wirtualna odległość od obrazu sprawia wrażenie, jakby pokazane elementy unosiły się w odległości do 200 m przed autem. Wirtualna treść jest zatem harmonijnie zintegrowana z rzeczywistością. Informacje można szybko przyswajać bez rozpraszania uwagi. Widziane z pozycji kierowcy pole widzenia funkcji rozszerzonej rzeczywistości odpowiada przekątnej około 88 cali.
Samouczący się asystent głosowy Audi umożliwia sterowanie wieloma funkcjami samochodu. Cyfrowy asystent ze wsparciem sztucznej inteligencji (AI) jest głęboko zintegrowany z autem i po raz pierwszy prezentowany za pomocą awatara na centralnym ekranie dotykowym MMI oraz na wyświetlaczu head-up wykorzystującym rozszerzoną rzeczywistość. Nowy asystent głosowy rozumie ponad 800 poleceń. Można go aktywować za pomocą różnych punktów dotykowych, a także poprzez aplikację myAudi. Asystent uczy się w sposób ciągły na podstawie zachowań użytkownika, zapewniając kierowcy wszechstronne wsparcie. Można je podzielić na trzy kategorie: proaktywne sugestie (informacje kontekstowe służą do proaktywnego sugerowania aktywacji funkcji), inteligentne procedury (automatycznie rozpoznaje powtarzające się sekwencje obsługi, takie jak korzystanie z podgrzewania siedzeń przy określonych temperaturach zewnętrznych) oraz inteligentne listy (takie jak listy połączeń). Wypowiadane polecenia są także prezentowane na wyświetlaczu (zasada „zobacz, co mówisz”).
Inforozrywka integruje cyfrowy świat klientów
Nowy system informacyjno-rozrywkowy po raz pierwszy wykorzystuje system operacyjny Android Automotive. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom jego treści, w tym najnowsze usługi Audi connect i udoskonalony planer trasy e-tron – dostępne w standardzie, są zawsze aktualne. Aplikacje takie jak YouTube można pobrać za pośrednictwem sklepu z zewnętrznymi aplikacjami, który jest bezpośrednio zintegrowany z MMI i nie wymaga smartfona.
Sklep zapewnia klientom dostęp do szerokiej gamy aplikacji. W chwili premiery dostępne będą aplikacje z następujących kategorii: muzyka, wideo, gry, nawigacja, parkowanie i ładowanie, produktywność, pogoda oraz serwisy informacyjne. Sklep jest stale rozwijany, a gama aplikacji będzie dostosowywana do specyfiki rynku.
Sercem systemu nagłośnienia Bang & Olufsen Premium jest wysokowydajny wzmacniacz, który zasila 20 głośników o łącznej mocy 830 W. Cztery z nich są zintegrowane z zagłówkami przednich siedzeń i – po raz pierwszy w Audi – umożliwiają tworzenie stref dźwiękowych. Dynamiczne oświetlenie interakcyjne (IAL) oferuje różnorodne funkcje komunikacyjne, wspierając w ten sposób interakcję samochodu z podróżującymi. Swoim zasięgiem, za pomocą szerokiego łuku, obejmuje wnętrze i kokpit.
Precyzyjnie skonfigurowana dynamika jazdy: nowy układ kierowniczy i odpowiedni rozdział momentu obrotowego
Większość układów i komponentów podwozia została opracowana na nowo. Typowe dla Audi jest doskonałe, łatwe w kontrolowaniu przyspieszanie i zwalnianie we wszystkich sytuacjach na drodze. W odniesieniu do podwozia marka spod znaku czterech pierścieni wyznaje precyzyjnie określoną koncepcję konfiguracji. Na dynamikę jazdy Q6 e-tron znaczący wpływ ma częściowo przeprojektowana przednia oś z przesuniętymi wahaczami. Skutkuje to przede wszystkim zaletami w zakresie pozycjonowania akumulatora wysokiego napięcia. Nowo opracowane komponenty prowadzą do lepszych właściwości kinematycznych.
Przekładnia kierownicza jest teraz przymocowana do ramy pomocniczej. Udoskonalona kinematyka osi zapewnia zauważalnie zwiększoną dynamikę jazdy. Nowa przednia oś poprawia także sterowność – dzięki temu samochód wydaje się znacznie zwinniejszy.
W ramach wysoce zmiennego napędu na wszystkie koła moment obrotowy jest dystrybuowany z preferencją tylnej osi, co poprawia dynamiczne właściwości jezdne Q6 e-tron. Różne wymiary przedniego i tylnego silnika elektrycznego umożliwiają przekazanie momentu obrotowego w większej mierze na tył nawet przy pełnym obciążeniu. Aby uzupełnić przesunięty ku tyłowi rozkład masy, a także zapewnić jeszcze większą przyczepność i dynamikę jazdy, tylne opony Q6 e-tron są szersze niż przednie.
Zawsze gotowe do pomocy – systemy wsparcia kierowcy
Jeśli chodzi o systemy wsparcia kierowcy nowego Q6 e-tron, Audi udostępnia szeroką gamę funkcji, które znacząco usprawniają codzienną jazdę i zwiększają drogowe bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Nowością jest adaptacyjny asystent jazdy plus, który pomaga nie tylko w przyspieszaniu oraz utrzymywaniu prędkości, odległości i pasa ruchu, ale wykorzystuje także mapy o wysokiej rozdzielczości i zagregowane w chmurze dane roju z innych pojazdów. Aby ułatwić prowadzenie, SUV uwzględnia informacji z czujników radarowych, przedniej kamery oraz czujników ultradźwiękowych. Na podstawie zebranych informacji tworzy wirtualną trasę i pokonuje ją niezawodnie i maksymalnie komfortowo w całym zakresie prędkości oraz w korkach.
Asystent parkowania tyłem, tempomat, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu, asystent wydajności, układ kolizyjny oraz system ostrzegania o rozproszeniu uwagi i senności należą do wyposażenia standardowego. W ramach różnych pakietów wyposażenia klienci mają do wyboru dodatkowe systemy wsparcia.
Materiały pochodzące z procesów recyklingu
Materiały wytworzone w procesach recyklingu zmniejszają zużycie zasobów pierwotnych podczas produkcji Q6 e-tron, pozwalając uzyskać zamknięty, a tym samym efektywny i zrównoważony obieg materiałów. Oprócz części wykonanych z poliestru pochodzącego z recyklingu należą do nich plastikowe elementy typowe dla modeli elektrycznych, takie jak frunk i przylegające do niego osłony w przedniej części Q6 e-tron. Dotyczy to również osłon pod przednią szybą i nad wlotem HVAC.
Do produkcji stali potrzebnej do wytworzenia zewnętrznej sekcji dachu Q6 e-tron Audi wykorzystuje złom stalowy częściowo pochodzący z pojazdów wycofanych z eksploatacji. Średni udział złomu wykorzystywanego w produkcji stali wynosi do 15% (podejście bilansu masy oparte na aktualnie planowanych wielkościach produkcji). Komponent ten stanowi dobry przykład na to, jak Audi zamierza w przyszłości wykorzystywać w swoich produktach więcej pokonsumenckich materiałów wtórnych.
Zrównoważona i elastyczna: produkcja Audi Q6 e-tron
Rodzina modeli Q6 e-tron, pierwsza seria modeli całkowicie elektrycznych wytwarzana w fabryce w Ingolstadt, symbolizuje zaangażowanie Audi w zrównoważony rozwój – od produkcji aż po produkt. Zamiast budować nowe, firma stopniowo modernizuje wszystkie istniejące zakłady pod kątem aut w pełni elektrycznych. Zgodnie z wcześniejszą decyzją o wycofaniu silników spalinowych Audi intensywnie wspiera także transformację swoich pracowników i szkoli ich w dziedzinach przyszłości, na przykład w nowym zakładzie montażu akumulatorów w Ingolstadt. Marka spod znaku czterech pierścieni pogłębia w ten sposób integrację pionową i wnosi do fabryk ważne umiejętności, a jednocześnie tworzy nowe możliwości zatrudnienia.
Aby produkować Q6 e-tron w sposób zrównoważony i efektywny, Audi wykorzystuje istniejące konstrukcje oraz systemy. Marka harmonijnie integruje wytwarzanie nowej serii z istniejącymi liniami montażowymi, takimi jak nadwoziownia dla PPE. Nadwozia modeli PPE powstają w fabryce w Ingolstadt, w budynku o powierzchni około 148 000 m2. Komponenty nadwozia serii Q6 e-tron są produkowane przez 328 pracowników przypadających na jedną zmianę oraz 1150 robotów, przy stopniu automatyzacji wynoszącym 87%.
Wartości zużycia i emisji wymienionych modeli
Audi Q6 e-tron quattro
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 17,0–19,4 kWh/100 km (WLTP)
Emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km
Audi SQ6 e-tron
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 17,5–18,4 kWh/100 km (WLTP)
Emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km