– Chcemy pomóc kibicom w szybkiej i sprawnej odprawie zarówno po przylocie do Warszawy, jak i w drodze powrotnej do domu. Mamy nadzieję, że nasz miniporadnik z najpotrzebniejszymi informacji będzie im w tym pomocny – wyjaśnia Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.
W zakładce pod tytułem „Mistrzostwa 2012” znaleźć można podstawowe informacje na temat zasad odprawy biletowo-bagażowej na lotnisku i wskazówki gdzie szukać właściwego stanowiska odprawy. Część kibiców może być odprawiana w terminalu tymczasowym poza budynkiem Terminala A – jak tam trafić podpowie przejrzysta mapka.
Na stronie znajdują się także informacje o środkach komunikacji publicznej, którymi można dojechać z Lotniska Chopina do centrum Warszawy, w tym do Strefy Kibica pod Pałacem Kultury i Nauki oraz na Stadion Narodowy, oraz informacje o ofercie handlowej sklepów i restauracji na lotnisku.
Informacją i pomocą dla kibiców służą także wolontariusze, którzy od środy pracują na lotnisku. Przez cały czerwiec grupa 72 osób od wczesnego rana do późnego wieczora będzie do dyspozycji pasażerów. Wszyscy zostali przeszkoleni z topografii lotniska, potrafią też posługiwać się jeżykami obcymi. Wolontariuszy łatwo rozpoznać po charakterystycznym ubiorze – wszyscy noszą jasnozielone koszulki i kurtki z nadrukowanym logo UEFA EURO2012 Warszawa oraz szare spodnie.
Od kilku dni część komunikatów głosowych w terminalu nadawanych jest – poza polskim i angielskim – także po rosyjsku i grecku. W tych samych językach nadawane są także komunikaty w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej odjeżdżających z lotniska. Na ścianach stacji kolejowej na lotnisku rozwieszone są plansze ze wskazówkami dla kibiców po angielsku, rosyjsku i grecku.
– Na mecze mistrzostw Europy przylatują kibice dosłownie z całego świata. Mamy informacje o grupach m.in. z Australii, Brazylii, czy Meksyku. Oczywiście najwięcej będzie kibiców z Rosji i Grecji, ale wszystkich fanów piłki nożnej serdecznie witamy i życzymy im miłego Pobytu w Polsce – zapewnia Radosław Żuk.