Wrocławianie, którzy w miniony weekend przybyli na Plac Solny mogli spróbować tradycyjnych artykułów spożywczych. Od piątku na straganach prezentowane były m.in. wędliny domowej roboty, miody, wypieki, bezglutenowe przyprawy, sery oraz regionalne piwa. Nie zabrakło także ceramiki, rękodzieła i naturalnych kosmetyków.
Wśród wystawców, którzy wzięli udział w jarmarku znalazły się dwie firmy, których wyroby nagrodzono certyfikatem Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
– Jarmark był bardzo udany. Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem, zarówno wśród Wrocławian, jak i mediów. Ludzie szukają tradycyjnych produktów, więc imprezy tego typu są bardzo potrzebne – mówi Tomasz Murawski z gliwickiej firmy Dobry Chleb, która do Wrocławia przywiozła Chleb wiejski.
Produkt ten jest wypiekany na naturalnym zakwasie bez dodatków ulepszających i zachowuje świeżość przez co najmniej siedem dni. Chleb gliwickiej firmy nie jest dostępny w regularnej sprzedaży, dlatego przedsiębiorstwo często uczestniczy w imprezach promujących tradycyjną żywność. Dzięki temu firma ma okazję do zaprezentowania wyrobu, a klienci – możliwość jego zakupu. Nie inaczej było we Wrocławiu. Jak zwykle, na firmowym stoisku wyeksponowano certyfikat „Doceń polskie”. – Ludzie zwracają uwagę na ten certyfikat, dzięki niemu wszyscy mogą się przekonać o jakości naszego wyrobu – mówi T. Murawski.
Kolejnym produktem wyróżnionym w programie „Doceń polskie”, który został zaprezentowany na ECO-DAY są Sery Korycińskie „Swojskie” wytwarzane w gospodarstwie rodzinnym Agnieszki Gremzy.
– W piątek, w pierwszym dniu jarmarku, pogoda trochę nie dopisała, ale mimo to nasze stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem. Sprzedaliśmy właściwie wszystkie sery, a najszybciej z naszego stoiska znikał Ser Koryciński Swojski z czarnuszką – przyznaje Agnieszka Gremza. Wyrób ten zdobył certyfikat „Doceń polskie” i tytuł TOP PRODUKT podczas IV audytu programu „Doceń polskie”. – Ser z czarnuszką to naprawdę topowy produkt, więc tytuł TOP PRODUKT doskonale do niego pasuje. Gdziekolwiek się pojawiamy, ten ser zawsze jest hitem – dodaje p. Agnieszka. Firma z Korycina również prezentuje na stoisku wyróżnienie przyznane przez Lożę Ekspertów programu „Doceń polskie” i w ten sposób promuje swój wyrób.
W ramach ECO-DAY, oprócz jarmarku, zorganizowano także interesujące warsztaty. Organizatorzy już zapowiadają kolejną odsłonę przedsięwzięcia.
Patronem pierwszej edycji był Wydział Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Poseł na Sejm RP, Michał Jaros.
Informacje o ECO-DAY oraz fotorelację z jarmarku można znaleźć na stronie www.eko-day.pl
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
Program „Doceń polskie” ma na celu promocję wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się eksperci, reprezentujący m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Fundację Klubu Szefów Kuchni oraz Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.