w

Dobra sprzedaż Redanu w maju

Tempo wzrostu sprzedaży jest bardzo zbliżone zarówno w sieci dyskontowej TextilMarket, gdzie wyniosło 20%, jak i na rynku modowym (marki Top Secret, Troll i DryWash), który zwiększył się o 24%.

W tym drugim przypadku dynamiczny wzrost obrotów ma miejsce w sprzedaży on–line oraz na rynkach zagranicznych. „W samym maju sprzedaż zagraniczna wyniosła trzykrotnie więcej niż rok temu.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. – „E-commerce stabilnie praktycznie podwaja obroty od początku roku, a tempo rozwoju jeszcze się zwiększy po wprowadzeniu nowej wersji oprogramowania, uruchomieniu sklepu www w Rosji oraz zwiększeniu wydajności magazynu na Ukrainie.” Za pierwsze 5 miesięcy tego roku udział sprzedaży internetowej oraz zagranicznej w łącznych obrotach części modowej Grupy Redan wyniósł 30%, a w samym maju – przekroczył 35%. „Nie osiągamy dziś sukcesów w sprzedaży w sklepach tradycyjnych w Polsce.” – powiedział Kruszyński – „Prowadzimy projekty, których celem jest z jednej strony wzrost obrotów, a z drugiej – eliminacja sklepów nie rokujących uzyskania rentowności.”.

W maju w segmencie modowym sprzedaż wyniosła 16,7 mln zł. Wartość sprzedaży po 5 miesiącach wyniosła 77,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9%. Szacunkowa wartość marży handlowej w maju 2012 r. wynosiła 54%, co oznacza poziom niższy od roku ubiegłego o ok. 6 p.p., zaś po 5 miesiącach 52%, czyli o blisko 2 p.p. mniej niż w 2011 r. „Niższa marża wiosną br. wynika z wyższych kursów PLN/USD, których nie mogliśmy przenieść na ceny sprzedaży.” – powiedział Kruszyński – „Z drugiej strony nie chcieliśmy obniżać jakości naszych wyrobów. W długim okresie jest to istotny element budujący wartość marki.”

Podstawowym źródłem wzrostu sprzedaży sieci TextilMarket jest rozwój sieci sklepów. W porównaniu do końca maja 2011 r. powierzchnia sklepów zwiększyła się o 24%. „Dynamika wzrostu obrotów jest nadal niższa niż przyrostu powierzchni sklepów, ale różnica pomiędzy nimi stopniowo się zmniejsza. Nowe sklepy sprzedają coraz lepiej.” – powiedział Bogusz Kruszyński – „Tendencja ta, wraz z programami oszczędności kosztów i rosnącą marżą handlową, będą prowadzić do powrotu do wysokiej rentowności sieci sklepów.”

Poziom sprzedaży sieci TextilMarket w maju wyniósł 19,6 mln zł, natomiast w ujęciu narastającym za 5 miesięcy br. zwiększył się o 18% i wyniósł 83,3 mln zł.  Wartość szacunkowej marży handlowej w tym okresie wyniosła ponad 39%, co oznacza blisko 1 p.p. więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.

Avatar photo

Napisane przez Kosmalska Marta

Euro w wersji young

Szybsze tempo zatrudniania pracowników w systemie Teta Personel