Rynek MICE (Meetings, Incentives, Conference, Events, czyli spotkania, konferencje, imprezy) jest niezwykle ważnym segmentem rynku turystycznego. W Polsce wytworzył ogółem wartość dodaną w wysokości 637 mln PLN, a w Stanach Zjednoczonych generuje aż 16% obrotów w całym przemyśle turystycznym. Jest wartościowy dla wszystkich uczestników rynku turystycznego i okołoturystycznego, m.in. przewoźników, hoteli, centrów kongresowych, gastronomii oraz dla miasta, gdyż zwiększa jego wpływy z podatków i jest efektywną formą promocji.
Według badań przeprowadzonych przez Convention Bureau Poland krajowy rynek spotkań i konferencji w 2011 r. to 27 060 spotkań i konferencji, z czego w Łodzi odbyło się tylko 0,13% z nich. Badanie szacuje wartość samych noclegów związanych z konferencjami w Polsce na 1 334 mln PLN i wpływ na stworzenie ponad 10 000 miejsc pracy w bazie hotelowej. Instytut Turystyki podaje, że w 2011 r. ok. 11% z 3,7 mln uczestników spotkań i konferencji to turyści zagraniczni, którzy wydali średnio 405 USD podczas pobytu i nieco ponad 80 USD w ciągu jednego dnia.
Łódź – turystyka i biznes
Sukces hotelu nie jest możliwy bez sukcesu destynacji – to główna idea stojąca za strategią marketingową andel’s Hotel Łódź. Łódź jako miasto zlokalizowane w centrum Polski i dynamicznie rozwijające się stanowi doskonały kierunek dla turystyki konferencyjnej.
andel’s Hotel Łódź poprzez swoją działalność biznesową promuje je jako doskonałą destynację eventową. W 2011 r. w hotelu odbyło się w sumie 855 wydarzeń dla 56 206 gości, zaś od początku jego działalności – 2694 eventy dla 170 248 osób. 94 z nich to wydarzenia dla ponad 300 uczestników. Ich organizacja była możliwa dzięki funkcjonalnemu i nowoczesnemu centrum konferencyjnemu andel’s, które jest jednym z największych w regionie. andel’s gościł również wiele gwiazd światowego formatu, takich jak Shakira, Rihanna, Depeche Mode, Chris Botti czy Martin Scorsese.
Convention Bureau i nowe inwestycje
Nowa strategia Urzędu Miasta Łodzi zakłada intensyfikację działań na rzecz rozwoju rynku spotkań i konferencji, m.in. poprzez utworzenie łódzkiego oddziału Convention Bureau. Jego zadaniem będzie nie tylko promowanie Łodzi i województwa łódzkiego jako idealnej destynacji biznesowo-konferencyjnej, ale również integracja lokalnych podmiotów z branży turystycznej. Już dziś wiele z działań Urzędu Miasta Łodzi podejmowanych jest we współpracy z partnerami pozarządowymi oraz komercyjnymi, takimi jak andel’s Hotel Łódź. Przykładem takiego współdziałania jest impreza „Łódź kreuje eventy”, której inicjatorem jest andel’s Łódź, a partnerami m.in. Urząd Miasta, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Atlas Arena czy Moda Forte. W ciągu 3 dni (7-9.09.2012) ponad 100 meeting plannerów miało możliwość poznania miasta od podszewki i odkrycia eventowego potencjału miasta oraz hotelu, w którym odbywały się już nieraz spektakularne projekty – sala balowa zmieniała się w okazałe igloo z lodowymi barami i rzeźbami, tropikalną puszczę czy przestrzeń high-tech.
Ważne znaczenie dla rozwoju rynku spotkań i konferencji ma również rozwój infrastruktury. Nowy Dworzec Łódź Fabryczna, Stadion KS Widzew, Bionanopark czy projekt Miasto Kultury zwiększą atrakcyjność miasta również dla turystów biznesowych.
andel’s Hotel Łódź na rzecz promocji miasta
Od swojego otwarcia andel’s Hotel Łódź promuje miasto w kraju i zagranicą, prezentując jego potencjał kulturalny, turystyczny i eventowy poprzez swoje media korporacyjne oraz działania eventowe. Jest aktywnym partnerem największych łódzkich wydarzeń kulturalnych – FashionPhilosophy Fashion Week Poland czy SoundEdit. Inicjuje również liczne wydarzenia kulturalne, m.in. w kwietniu 2011 r. wystawę sztuki współczesnej „Long time no see”, a we wrześniu 2012 r. – łódzkiego artysty-malarza Leszka Bartkiewicza. Cyklicznie organizuje też wizyty studyjne międzynarodowych dziennikarzy oraz partnerów biznesowych. Najnowszym działaniem na szeroką skalę jest event „Łódź kreuje eventy”.
Więcej informacji: http://www.vi-hotels.com/pl/news/press