„Projektowanie dla klienta, który sam na co dzień jest profesjonalnym projektantem architektury, stanowiło swego rodzaju wyzwanie.” – opowiada Marcin Gajos, Dyrektor Kreatywny i współwłaściciel Brandglow. „Klient przyszedł do nas z mocno sprecyzowanymi oczekiwaniami i wiedzieliśmy, że w tym wypadku, będzie miał ważne zdanie nie tylko w kwestii ogólnej formy projektu, ale także w kwestii poszczególnych detali. Już projekt logo mocno bazował na wstępnie wypracowanej koncepcji naszego klienta, jednak udało nam się dorzucić do niej ważny element, który zmienił charakter projektu. Tym elementem była sylwetka osoby, wpisana w logotyp. Stanowiła ona podstawę do wypracowania pozostałych elementów identyfikacji wizualnej , takich jak markery na mapie, ikony działów itp.” – dodaje.
Sylwetka postaci jest bardzo istotna, gdyż podkreśla wymiar społecznościowy przedsięwzięcia. Urban Spot powstał z myślą, by dostarczyć pasjonatom architektury i profesjonalistom przyjazne miejsce do wymiany wiedzy i doświadczeń, a także promocji siebie, swojej działalności i dokonań. Spotkamy tu niczym nieograniczoną bazę obiektów architektonicznych z całego świata, bazę firm z branży oraz profile profesjonalistów.
Flagową funkcjonalnością jest interaktywna, architektoniczna mapa świata, klasyfikacja obiektów w najmniejszych detalach oraz zaawansowana wyszukiwarka budynków, z możliwością dotarcia do takich zasobów wiedzy jak: rok powstania, funkcja budynku, dane projektanta i wykonawcy, rodzaj materiałów i ich producenta, wydarzeń związanych z obiektem, a nawet fachowych źródeł w literaturze.
Szata graficzna projektu w swej estetyce nawiązuje do zurbanizowanej przestrzeni. Całość tworzy nowoczesny design w przyjaznych dla oka pastelowych barwach, emanując lekkością i świeżością. Bardzo istotną sprawą z punktu widzenia funkcji społecznościowej, jaką pełni portal, jest przyjazny interfejs użytkownika i intuicyjna nawigacja. Twórcy portalu troskliwie zadbali o ten aspekt.