– W ramach organizacji wsparcia dla podopiecznych białostockiego ośrodka, dwukrotnie przeprowadziliśmy przedświąteczną akcję zbiórki darów – przed ubiegłorocznym Bożym Narodzeniem i ostatnią Wielkanocą. Dentyści odpowiedzieli na nasz apel i z jednej strony przynosili rozmaite deficytowe w ośrodku rzeczy, a jednocześnie sami zbierali dary wśród pacjentów – wspomina Kazimierz Klimczuk, szef Dentomaxu – firmy zaopatrującej gabinety stomatologiczne, pomysłodawca akcji.
– W efekcie, dwa razy udało nam się zebrać kilkanaście kartonów wypełnionych po brzegi środkami czystości, artykułami papierniczymi, przyborami szkolnymi i zabawkami – dodaje.
Ponadto w swojej siedzibie, Dentomax zorganizował specjalne kiermasze ozdób świątecznych, własnoręcznie wykonanych przez podopiecznych spec-ośrodka. Pieniądze z kiermaszu zasiliły konto placówki.
– Dzięki pieniądzom zebranym w trakcie wiosennej edycji akcji udało się zorganizować wycieczkę dla dzieci do Torunia. Dla wielu z jej uczestników nie dość, że była to pierwsza wizyta w mieście Mikołaja Kopernika, to dodatkowo była to pierwsza tak daleka wyprawa w ogóle – przyznaje Maria Baluk dyrektor placówki.
– Choć nie możemy narzekać na swoją sytuację, ale bez pomocy chojnych sponsorów nie mielibyśmy możliwości organizowania dodatkowych zajęć dla naszych podopiecznych – dodaje.
Po przeprowadzeniu dwóch edycji akcji, zapał organizatorów bynajmniej nie ostygł, a chęci do pomagania dzieciom z ośrodka na białostockim Antoniuku są wciąż wielkie.
– Uznaliśmy, że prostszą, a zarazem bardziej efektywną formą pomocy będzie kierowanie środków bezpośrednio na konto placówki. Dlatego podjęliśmy decyzję, że część dochodu ze sprzedaży produktów specjalnie oznaczonych logo akcji, będziemy przekazywali na rzecz placówki – wyjaśnia białostocki przedsiębiorca – filantrop.
Ile dokładnie zamierzają przekazać? – Tego nie sposób precyzyjnie określić, wszystko bowiem zależy od wielkości sprzedaży – przyznaje.
Ale zapewnia, że powinna uzbierać się całkiem pokaźna kwota. Dentomax zobowiązał się do przekazywania 0,5% od sprzedanych produktów o wartości powyżej 2 tysięcy złotych i 1% od wartości poniżej 2 tysięcy złotych netto. Jako że urządzenia, instrumenty i materiały stomatologiczne do tanich nie należą, podopieczni ośrodka znów mogą liczyć na uśmiech podarowany przez podlaskich dentystów.
Zmieniły się zasady i formuła akcji, ale nie zmienili się jej partnerzy. Gotowość wsparcia i współpracy wyrazili ponownie lekarze z Podlaskiego Stowarzyszenia Stomatologów, którzy objęli patronatem honorowym to przedsięwzięcie oraz studenci Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku – członkowie Polskiego Towarzystwa Studentów Stomatologii.
Akcja ma charakter bezterminowy.