Oracle Polska informuje, że firma Dalkia Polska zakończyła projekt rozszerzenia zakresu podmiotowego wdrożonych w roku 2008 rozwiązań opartych na aplikacjach systemu Oracle E-Business Suite (EBS).
Rozszerzenie wdrożenia Oracle EBS przebiegało w kilku transzach, w ramach projektu o nazwie Azymut II. Wdrożeniem objęto 21 podmiotów Grupy Dalkia w całej Polsce. Całość projektu trwała 14 miesięcy i zrealizowana była głównie siłami własnymi Dalkii – zaangażowani w nie byli pracownicy spółek objętych projektem oraz firma Dalkia Services, świadcząca usługi IT, finansowo-księgowe i kadrowo-płacowe dla wszystkich spółek Grupy Dalkia w Polsce.
W ramach projektu zostały wdrożone następujące moduły Oracle EBS: Oracle Finanse – w tym Księga Główna, Środki Trwałe, Zobowiązania, Należności oraz Zarządzanie Środkami Pieniężnymi; Logistyka – w tym Zaopatrzenie, Gospodarka magazynowa; Projekty – inwestycyjne i remontowe.
Na etapie pierwszego uruchomienia projektu, prace wdrożeniowe były prowadzone przy wsparciu konsultantów Oracle Polska. W ramach tej współpracy, specjaliści Oracle przekazali zespołowi Dalkia Services wiedzę na temat parametryzacji poszczególnych modułów Oracle EBS w postaci warsztatów dla administratorów systemu.
Głównym celem projektu "Azymut" była konsolidacja kluczowych aplikacji Grupy Dalkia, pracujących w różnych lokalizacjach firmy i obsługujących najważniejsze procesy biznesowe. Projekt ten został wyróżniony przez miesięcznik „Nowy Przemysł” jako „Najciekawszy z najlepszych” wdrożeń systemów informatycznych w przedsiębiorstwach przemysłowych.
"Najważniejszym celem przeprowadzonego rozszerzenia było ujednolicenie systemu informatycznego w Grupie Dalkia w Polsce" – powiedziała Alicja Rybczyńska, Manager Linii Serwisowej IT w Dalkia Services. "Zakres uwspólnienia i ujednolicenia procesów w ramach Grupy pozwoli nam na zwiększenie pozytywnego efektu skali, który z kolei zapewni znaczne oszczędności finansowe. Ważne jest także ujednolicenie procesów biznesowych, co ułatwi porównywanie wyników osiąganych przez poszczególne jednostki oraz umożliwi naszym menedżerom szybki i wiarygodny dostęp do wszelkich innych potrzebnych informacji".
"Jednym z kluczowych elementów rozwiązania wdrożonego w Dalkia Polska w 2008 roku było przygotowanie ujednoliconych dla Grupy zasad przepływu dokumentów oraz obsługi operacji gospodarczych i raportowania" – komentuje Piotr Białek z Działu Konsultingu Oracle Polska. "Wdrożony wówczas model był tak przygotowany, że umożliwił późniejsze łatwe rozszerzanie rozwiązań Oracle E-Business Suite na kolejne podmioty, wchodzące w skład Grupy Dalkia Polska".