JDJ International Open Schools (JDJ IOS) to projekt, który redefiniuje dostęp do edukacji międzynarodowej. Umożliwia zdobycie akredytowanego amerykańskiego świadectwa maturalnego z dowolnego miejsca na świecie dzięki elastycznemu modelowi nauczania online. Jest to odpowiedź na dynamiczne zmiany w sektorze edukacji, wywołane między innymi pandemią COVID-19, a także na rosnące potrzeby uczniów i rodziców poszukujących alternatywnych, nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otwarcie na globalne trendy
W dobie globalizacji edukacja staje się kluczowym czynnikiem umożliwiającym realizację międzynarodowych ambicji. W odpowiedzi na te potrzeby JDJ oferuje programy edukacyjne, które eliminują bariery geograficzne i organizacyjne.
Przykładem jest American High School Diploma, który otwiera drzwi do uczelni na całym świecie, w tym oczywiście w Polsce. Nasi uczniowie zyskują elastyczność w wyborze ścieżki edukacyjnej i przygotowują się do wyzwań globalnego rynku pracy – ocenia Wojciech Bachalski, dyrektor zarządzający JDJ IOS.
American High School Diploma z akredytacją Cognia umożliwia studiowanie nie tylko w USA iw Polsce, ale także na renomowanych uczelniach na całym świecie. Jest to rozwiązanie dla uczniów, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w międzynarodowym środowisku i zyskać przewagę na rynku pracy.
Międzynarodowy ekosystem edukacyjny
JDJ International Open Schools to innowacyjny ekosystem edukacyjny, który opiera się na współpracy merytoryczno-technologicznej grupy firm JDJ Bachalski (właściciela marki JDJ IOS) ze sprawdzonymi, akredytowanymi dostawcami programów nauczania oraz instytucjami edukacyjnymi na całym świecie. Projekt korzysta z 34-letniego doświadczenia JDJ Bachalski na rynku edukacji zagranicznej i językowej, co pozwala na zapewnienie uczniom edukacji dostosowanej do międzynarodowych standardów.
Matura a egzaminy AP – różnice w podejściu do nauki i egzaminowania
Naszym uczniom najczęściej wybierającym kierunki związane z medycyną, niejednokrotnie towarzyszy przekonanie, że polska matura z chemii i biologii jest wyjątkowo trudna. Wynika to z faktu, że egzamin sprawdza bardzo szeroki materiał w sposób wyrywkowy, co może wprowadzać niepotrzebny stres i chaos, zwłaszcza biorąc pod uwagę presję czasu, hałas i inne czynniki wpływające na koncentrację. Nawet uczniowie, którzy perfekcyjnie opanowali duży zakres materiału, mogą natrafić na pytania dotyczące zagadnień, z którymi nie mieli wcześniej do czynienia, jak np. gatunki roślin. W przeciwieństwie do tego, egzaminy AP Biology i AP Chemistry oferują bardziej systematyczne podejście do przyswajania wiedzy – materiał jest opracowywany modułowo, co pozwala na stopniowe nabywanie kompetencji. Dzięki temu uczniowie mogą osiągnąć podobny poziom wiedzy, ale w mniej stresujących warunkach. To nie oznacza, że AP Chemia czy AP Biologia są łatwiejsze – wręcz przeciwnie, są to bardzo wymagające egzaminy. Jednak sposób organizacji matury w Polsce – raz do roku z możliwością poprawki – sprawia, że staje się ona bardziej skomplikowana z powodu jej struktury, niż z samej trudności merytorycznej– wyjaśnia Marta Budner, koordynatorka ds. kształcenia w JDJ IOS
Wielu uczniów pragnie zgłębiać wiedzę z zakresu dodatkowych przedmiotów, które zazwyczaj nie są dostępne w polskiej szkole średniej, ale budzą ich zainteresowanie. Przykładami są m.in. zarządzanie stresem, religie świata, zdrowie, psychologia czy marketing – dodaje Wojciech Bachalski.
Marta Budner zwraca również uwagę na przeciążenie uczniów w polskich szkołach:
– Motywacje uczniów wynikają przede wszystkim z nadmiernego obciążenia organizacją nauki w polskich szkołach: 7–8 godzin lekcyjnych, a następnie 4 godziny spędzone w domu na pracy domowej lub korepetycjach. Dodatkowo dochodzi presja czasu, nie zawsze przyjaźni nauczyciele, a także problemy natury psychicznej. Uczniowie korzystający z nowoczesnej formy nauki w JDJ twierdzą, że czują się lepiej, odzyskali zapał do poszerzenia wiedzy i mają przy tym czas na realizację swoich pasji.
Wojciech Bachalski podkreśla rosnącą świadomość polskich uczniów w zakresie edukacji zagranicznej:
– Polscy uczniowie coraz częściej dostrzegają ograniczenia tradycyjnego systemu edukacji i szukają alternatyw, aby uczyć się za granicą. Zarówno rodzice, jak i uczniowie postrzegają akredytowany amerykański dyplom jako solidną podstawę do osiągnięcia sukcesu na arenie międzynarodowej, doceniając jego prestiż i uznawalność na całym świecie. Do najczęściej podawanych motywacji należą niezadowolenie z polskiego systemu edukacji, chęć podjęcia studiów zagranicznych, a także kwestie związane z obecną sytuacją geopolityczną, takie jak obawy o stabilność w regionie. Zdarzają się też uczniowie, którzy czują się swobodniej w języku angielskim niż w polskim lub planują przeprowadzkę z rodziną do innego kraju. Co ciekawe, argumenty takie jak oszczędność czasu, większa elastyczność czy możliwość nauki we własnym tempie pojawiają się rzadziej. To przede wszystkim potrzeba uczestniczenia w czymś ciekawym i inspirującym napędza decyzję o skorzystaniu znaszej oferty.
Przyszłość nauki
Programy nauczania JDJ IOS wyróżniają się elastycznością oraz przystępnością i dostosowane są do różnych stref czasowych i stylów życia uczniów, co czyni je idealnym rozwiązaniem zarówno dla osób często zmieniających miejsce zamieszkania, jak i tych, które poszukują bardziej indywidualnego podejścia do edukacji.
Jednocześnie JDJ IOS odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na edukację zdalną, która pozwala na łączenie nauki z pracą zawodową czy rozwijaniem pasji. To szczególnie ważne w kontekście rosnącej popularności tzw. lifelong learning – koncepcji uczenia się przez całe życie, która zdobywa coraz większe uznanie wśród uczniów i pracodawców.
Wieloletnia tradycja
JDJ IOS to naturalne rozwinięcie misji edukacyjnej JDJ Bachalski. Od początku działalności firma stawiała na jakość i dostępność nauki. Przez lata była liderem na polskim rynku edukacji zagranicznej i językowej, prowadząc m.in. sieć szkół JDJ Bachalski oraz organizując wyjazdy do zagranicznych szkół.
Historia JDJ Bachalski sięga 1990 roku, kiedy Dariusz Jacek Bachalski założył firmę, która stała się wiodącym graczem na polskim rynku edukacji zagranicznej. JDJ Bachalski prowadziło ogólnopolską sieć szkół językowych, liczącą około 30 oddziałów, w kraju i za granicą, oraz pełniło rolę przedstawicielstwa zagranicznych szkół średnich i szkół językowych w Polsce. Z usług JDJ Bachalski skorzystało dotychczas około 200 tysięcy klientów, z czego ponad 130 tysięcy uczestniczyło w wyjazdach edukacyjnych za granicę, a około 80 tysięcy uczęszczało do sieci szkół językowych JDJ.
JDJ wyróżniało się innowacyjnymi projektami, takimi jak bezpłatne szkolenia językowe dla bezrobotnych realizowane w ramach Fundacji Edukacja Bez Granic Bachalskiego czy współpraca z prestiżowymi uczelniami, takimi jak London Business School i Babson College, w ramach projektu The Global Entrepreneurship Monitor.
Obecnie, pod kierownictwem Wojciecha Bachalskiego, syna założyciela, JDJ Bachalski otwiera nowy rozdział, koncentrując się na edukacji online. Platforma i ekosystem edukacyjny JDJ IOS, będący częścią tej transformacji, ułatwia proces nauki, oferując personalizowane ścieżki edukacyjne, interaktywne narzędzia oraz stałe wsparcie techniczne i merytoryczne. Program nauczania został zaprojektowany tak, aby rozwijać kluczowe kompetencje XXI wieku, takie jak umiejętności cyfrowe, językowe czy społeczne, dostosowując edukację do potrzeb współczesnych uczniów.
Edukacja przyszłości
JDJ International Open Schools to nie tylko edukacja w ramach amerykańskiego liceum online, ale także szeroka gama usług wspierających uczniów i rodziców w nowoczesnym podejściu do nauki. Kluczowe inicjatywy obejmują Mentora Edukacyjnego JDJ, który zapewnia wsparcie w monitorowaniu, motywowaniu i organizacji elastycznej nauki zdalnej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb uczniów. Ponadto JDJ IOS oferuje certyfikowane kursy, w tym kursy VR, rozwijające praktyczne umiejętności oraz wstępne kwalifikacje zawodowe w innowacyjnych dziedzinach, takich jak pilotowanie dronów, robotyka czy biotechnologia.
Bez matury na studia czy podwójna matura?
Dla uczniów, którzy nie chcą rezygnować z polskiej szkoły średniej, JDJ oferuje innowacyjny program Dual Diploma (tzw. polsko-amerykańska „podwójna matura” lub „podwójny dyplom”). Program ten umożliwia jednoczesne ukończenie dwóch szkół średnich – polskiej i amerykańskiej – bez konieczności powtarzania przedmiotów już zaliczonych w polskim liceum lub technikum. Uczniowie realizują różnice programowe w amerykańskim liceum, ucząc się zdalnie i w elastyczny sposób. Dzięki temu mogą zakończyć szkołę średnią, zdobywając zarówno polską maturę, jak i uznawany na całym świecie American High School Diploma.
Program pozwala zmniejszyć stres związany z polską maturą. Nawet w przypadku słabszego wyniku na polskim egzaminie maturalnym lub decyzji o całkowitym zrezygnowaniu z podejścia do niego, uczeń nadal ma możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia w Polsce – na podstawie amerykańskiego świadectwa maturalnego.
JDJ IOS to również sieć partnerska dla programu Dual Diploma, która umożliwia szkołom średnim i organizacjom partnerskim m.in. wzmacnianie ich międzynarodowego profilu. W ramach współpracy uczniowie szkół partnerskich JDJ mogą zdobyć dodatkowy, globalnie uznawany American High School Diploma. Co więcej, dzięki wyborowi przedmiotów z akredytacją NCAA (National Collegiate Athletic Association) uczniowie zyskują szansę ubiegania się o stypendia sportowe na czołowych amerykańskich uczelniach. Do grona partnerów JDJ należą m.in. Dwujęzyczne Liceum Cogito we Wrocławiu oraz Spark Academy w Poznaniu.