w

Cynkomet uruchamia nową, specjalistyczną linię produkcyjną

Producent maszyn rolniczych z Czarnej Białostockiej rozszerza zakres produkcji. Firma wchodzi w segment specjalistycznych naczep i przyczep do przewozu ciężkich, ponadnormatywnych elementów, w tym maszyn rolniczych.

– Przewozy specjalne i ponadnormatywne to wyzwanie, które wymaga nie tylko

odwagi, ale przede wszystkim specjalistycznego sprzętu, który zapewni bezpieczne i efektywne dostarczenie ładunków o znacznym rozmiarze i masie – mówi Tomasz Awłasewicz, dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego

Technologii Rolniczych Cynkometu. –  Wykorzystujemy naszą wiedzę i długoletnie doświadczenie w zakresie produkcji maszyn rolniczych do stworzenia nowych produktów, jakimi są naczepy i przyczepy samochodowe, gwarantując, że są one dostosowane do rzeczywistych potrzeb i wyzwań przewozów ponadnormatywnych.

Przykładem takiej produkcji są dwie specjalne naczepy dłużycowe, które opracowano w Centrum Badawczo-Rozwojowym Cynkometu: niskopodłogowa NNR – 54 jest wyposażona w pokład ładunkowy o długości 14 metrów, a jej dopuszczalna masa całkowita to 54 tony, przy masie własnej 11,5 ton. Układ jezdny stanowią cztery osie o nośności 11-ton każda, w tym dwie tylne samosterujące. Naczepa wyposażona jest w dwa dwupoziomowe zaniżenia pokładów: -200/-400mm.

Z kolei naczepa –laweta SL-28M dysponuje pochylonym pokładem o ładowności 28 ton przy masie własnej 7 ton. Układ jezdny stanowią dwie 11- tonowe osie o podwyższonym skoku zawieszenia.

Wysokie standardy 

Cynkomet ma tę przewagę nad konkurencją, że dysponuje dwiema nowoczesnymi cynkowniami ogniowymi, które zapewniają wszystkim produktom firmy wyjątkową trwałość i ochronę przed korozją.

– Również konstrukcje ram naczep i przyczep są poddawane procesowi

cynkowania ogniowego, co sprawia, że są one odporne na działanie warunków

atmosferycznych, a tym samym dłużej zachowują swoją formę – podkreśla dyrektor Awłasewicz.

Każda naczepa lub przyczepa jest projektowana i produkowana ściśle po potrzeby klienta, z uwzględnieniem jego specyfikacji. Wsparcie Cynkometu nie kończy się wraz z zakupem maszyny – firma oferuje również wsparcie posprzedażowe, serwis i doradztwo techniczne na każdym etapie jej eksploatacji.

A jak przebiega proces produkcyjny maszyn?

– Na początku inżynierowie Cynkometu opracowują projekt pojazdu,

uwzględniając specyfikacje klienta oraz normy i regulacje branżowe, kolejny etap to dobór odpowiednich materiałów, które zapewnią trwałość i wytrzymałość konstrukcji – opowiada Tomasz Awłasewicz. – Potem konstrukcje pojazdów są poddawane procesowi cynkowania ogniowego, a następnie montowane i wyposażane w specjalistyczne rozwiązania, takie jak hydrauliczne systemy podnoszenia, oświetlenie, systemy sterowania i wiele innych, według uzgodnionej z klientem specyfikacji.

Każdy produkt przechodzi też rygorystyczne testy i kontrole jakości, aby

spełnić normy bezpieczeństwa i jakości. Gotowe naczepy są dostarczane klientom, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.

– Liczymy na to, że nasze innowacyjne podejście do produkcji specjalistycznych naczep i przyczep zmieni standardy branży. Dzięki dwóm cynkowniom ogniowym i doświadczeniu w produkcji jesteśmy gotowi dostarczyć niezawodny sprzęt dla klientów na całym świecie – podkreśla dyrektor Awłasewicz.

Avatar photo

Napisane przez Masz-Media

Jak zadbać o bezpieczeństwo pupila w sylwestra?

iiyama przyspiesza monitory z serii Black Hawk. Przystępne cenowo rozwiązanie dla graczy z panelami IPS 100 Hz