Celem kampanii medialno-wizualnej Warmii i Mazur jest zwiększenie rozpoznawalności regionu w kraju i poza granicami Polski, a także utrwalenie silnej atrakcyjności turystycznej, w tym skojarzeń z przyrodą, czystym środowiskiem, krainą jezior i lasów.
Kampania jako środek wyrazu wykorzystuje prawdziwe zdjęcia Warmii i Mazur. „Z ponad kilku tysięcy wybraliśmy 24 zdjęcia. Naturalne, autentyczne fotografie regionu wykonane przez wybitnych fotografików – Mieczysława Wieliczki, Andrzeja Stachurskiego i Wojciecha Wójcika – doskonale prezentują walory regionu mające kluczowe znaczenie dla turystów przy wyborze miejsca wypoczynku. Dodatkowo idealnie wpisują się wieloetapową kampanię, która będzie trwać do drugiej połowy 2013 roku” – mówi autor kreacji Mateusz Obarek ze Studia Gravite. Dodaje, że sugestywne zdjęcia w połączeniu z hasłami podkreślającymi niezwykłość krajobrazów i atrakcji regionu czynią komunikację prawdziwą, oryginalną i przekonującą.
Strategicznym założeniem komunikacji było wykorzystanie dotychczasowych działań wizerunkowych, jako bazy do zbudowania bezpośredniego i emocjonalnego kontaktu z odbiorcą. „Zaproponowana strategia konsekwentnie kontynuuje linię komunikacyjną zbudowaną wokół osi cudowności regionu, dodając jednocześnie komunikacji nowy, emocjonalny charakter” – podkreśla Witold Bacia, dyrektor strategiczny agencji Redcomm, autor strategii kampanii.
Działania promocyjne zostaną przeprowadzone w Polsce oraz w Niemczech, Czechach, Belgii, a także na Litwie, Słowacji i na Ukrainie. Region Warmii i Mazur będzie promowany w Internecie, w telewizji, w pociągach Eurocity i Intercity oraz na nośnikach zewnętrznych.
Projekt „Kampania promocji turystycznej Warmii i Mazur” realizuje Departament Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Koszt kampanii medialno-wizualnej to blisko 8 mln zł.
O RedComm:
Agencja Reklamowa RedComm istnieje na rynku od 2005 roku. Została założona przez trójkę menedżerów, którzy po latach kariery w międzynarodowych firmach z branży FMCG, zdecydowali pracować na własny rachunek oraz wykorzystać swój talent i doświadczenie do skutecznego wspierania marek z perspektywy niezależnej agencji.
Obecnie do jej głównych klientów należą: Auchan Polska, Olympus Polska, Orange, Grupa TP, Komputronik, Legia Warszawa, BZA S.A oraz ostatnio – Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Agencja jest również zaangażowana w szereg ogólnopolskich projektów związanych z organizacją Mistrzostw Europy w piłce nożnej.
Agencja działa na następujących polach:
STRATEGIA & KREACJA
Przygotowuje wygrywające strategie i realizuje unikatowe kampanie reklamowe odbijające się szerokim echem na grupie, do której są kierowane, dające zawsze powody zadowolenia dla klientów.
ROZWIĄZANIA INTERAKTYWNE
Projektuje multimedialne serwisy internetowe w oparciu o najnowsze technologie interaktywne. Dla swoich klientów przygotowuje dedykowane aplikacje sieciowe, systemy obsługi programów promocyjnych, profile społecznościowe itd.
WSPARCIE BTL
Opracowuje i wdraża koncepcje promocji konsumenckich, akcji wsparcia sprzedaży. Ma bogate doświadczenie w organizacji konkursów, loterii, akcji samplingowych, interaktywnych prezentacji, czy bezpośrednich degustacji produktów.
EVENT
Zajmuje się całościową organizacją wydarzeń specjalnych. Tworzy unikalne koncepcje i spektakularne produkcje. W agencji pracują event managerowie, którzy dzięki bogatemu i wieloletniemu doświadczeniu potrafią doskonale zrealizować najbardziej nawet wymagające i skomplikowane projekty.
DESIGN
RedComm to fani marek. Dlatego tak wiele uwagi poświęcają brandingowi. Projektują kompletne systemy identyfikacji, księgi znaków, a nawet Miejskie Systemy Informacji. Projektują logotypy, opakowania, materiały POS.
O Studio Gravite z Olsztyna
Firma Studio Gravite istnieje na rynku od 2006 roku. Zajmuje się brandingiem i komunikacją wizualną. Wśród klientów studia graficznego są m.in. Carlsberg, Danone, Olympus. Gravite specjalizuje się w marketingu miejsc, a w szczególności w realizacjach wizualnych dla samorządów, jest też członkiem Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Mateusz Obarek, właściciel Gravite jest jednocześnie dyrektorem artystycznym agencji Redcomm.