Jak opowiada Anna Płachta, dyrektor Departamentu Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej i Digital, inspiracją do uruchomienia kampanii była historia pani Janiny z Białegostoku, która w jednym z badań ankietowych tak opowiedziała o swoich pierwszych doświadczeniach z e-bankiem: „Jestem osobą starszą i nauczono mnie bankowości online. Credit Agricole jest pierwszym bankiem, w którym spróbowałam robienia przelewów internetowych. W innych bankach się bałam, a tutaj doradca w placówce tak mnie przekonał i tak pouczył, że się odważyłam. I nie żałuję".
– Niestety większość starszych klientów naszej placówki nie ma dostępu do konta internetowego. Dlatego tak ważna jest nasza rola i jak największe wsparcie bliskich, by tam, gdzie to jest to możliwe, wyręczyć ich i edukować. To jest istotne dla bezpieczeństwa nas wszystkich – mówi Beata Szafarz, dyrektor placówki Credit Agricole w Lublinie.
Bank zachęca młodych internautów do pomocy. Wykorzystując chwytliwe filmiki na Instagramie oraz posty na Facebooku, zwraca uwagę na temat bezpieczeństwa seniorów i przekonuje, że e-bankowanie bez wychodzenia z domu, jest proste i wygodne.
Kampania zachęca do zaglądania na stronę www.credit-agricole.pl/wsparcie-dla-seniora, gdzie można znaleźć przejrzyste instrukcje wyjaśniające jak samodzielnie założyć konto przez aplikację na telefonie, a także jak się zalogować na koncie, sprawdzić stan środków, wykonać przelew itp. Są także praktyczne porady, jak bezpiecznie korzystać z Internetu i nie dać się naciągnąć oszustom.
– Kiedyś to oni – rodzice, dziadkowie, bliscy krewni – dbali o nasze bezpieczeństwo. Dziś to my, bardziej niż kiedykolwiek, możemy się odwdzięczyć i zadbać o nich. Pomóżmy swoim seniorom załatwić wszystkie płatności bezpiecznie z domu, bo e-bankowanie to dla nich najlepsze wyjście – zachęca Anna Płachta.
Warto przypomnieć, że we wszystkich placówkach Credit Agricole, w godz. 10-12 są obsługiwane wyłącznie osoby powyżej 65 roku życia. Doradcy bankowi załatwiają w tym czasie wszystkie bieżące sprawy klientów-seniorów, ale także wykorzystują okazję rozmowy o możliwościach jakie dają kanały bankowości zdalnej w Internecie lub aplikacji mobilnej.
– Zdecydowaliśmy się wprowadzić godziny dla seniorów w trosce o zdrowie i wygodę naszych najstarszych klientów, a także z myślą o bezpieczeństwie naszych pracowników. Mamy dzięki temu więcej czasu na rozmowę ze starszymi klientami o korzystaniu z usług banku w domu. W inny sposób, niż bezpośrednia rozmowa, trudno do nich dotrzeć – wyjaśnia Damian Ragan, wiceprezes banku.